Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 februari 2008, 00:20
Robbert23 Robbert23 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 februari 2008
Berichten: 3
Robbert23 is on a distinguished road
Standaard Baan vinden in deeltijd

Hallo allemaal,

Ik ben eventueel geinteresseerd in volgen van een deeltijd opleiding. Volgend jaar ben ik klaar met mijn huidge HBO opleiding vrijetijdskunde. Een brede opleiding en ik ben daarom op zoek naar wat verdieping. Waarschijnlijk gaat dit iets worden in de richting marketing of communicatie.

Heeft iemand relevantie info, en voornamelijk websites met vacatures voor deeltijd banen. Heb al redelijk wat rondgezocht, maar kom weinig tegen.

Alvast dank!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 februari 2008, 00:38
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Baan vinden in deeltijd

Beste Robbert,

Ik denk dat je het beste open sollicitatiebrieven kunt gaan schrijven. Je kunt dan in je brief aangeven welke dagen je graag wilt werken en hoeveel uren je beschikbaar bent.

Hou er wel rekening mee dat ze vaak wel enige flexibiliteit willen, maar mogelijk kan je op avond en in de weekenden werken en heb je overdag tijd voor een studie en andere zaken.

Een andere optie is: een baan zoeken waarin je van alles kunt leren en waar je cursussen en/of een studie mag doen op kosten van je werkgever.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 februari 2008, 10:20
Robbert23 Robbert23 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 februari 2008
Berichten: 3
Robbert23 is on a distinguished road
Standaard Re: Baan vinden in deeltijd

Bedankt!

Dat laatste betekent dan gewoon een duale studie volgen toch?

Zou het ook mogelijk zijn om te solliciteren op vacatures die via het internet geplaatst zijn die niet gericht zijn op een deeltijd opleiding maar bijvoorbeeld voor 36 uur. Om vervolgens in het gesprek aan te geven dat je graag 1 dag per week een opleiding wilt volgen in die richting. Of is dit vreemd?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 februari 2008, 14:22
TumTummm's schermafbeelding
TumTummm TumTummm is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 170
TumTummm is on a distinguished road
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robbert23 Bekijk bericht
Dat laatste betekent dan gewoon een duale studie volgen toch?
Dat hoeft niet een duale studie te zijn... Bij een duale studie, geef je je op voor een opleiding + stage/werk plek. Er zijn ook veel werkgevers die hun werknemers de mogelijkheid geven om te studeren, dus dan werk je ergens en ga je zelf een opleiding zoeken. Sommige werkgevers betalen je dan een vergoeding of de hele opleiding (maar dan zit je vaak wel vast aan een bepaald contract).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robbert23 Bekijk bericht
Zou het ook mogelijk zijn om te solliciteren op vacatures die via het internet geplaatst zijn die niet gericht zijn op een deeltijd opleiding maar bijvoorbeeld voor 36 uur. Om vervolgens in het gesprek aan te geven dat je graag 1 dag per week een opleiding wilt volgen in die richting. Of is dit vreemd?
Dan zou ik solliciteren op banen van 32 uur (da's 4 dagen 8 uur), en waarbij je duidelijk aangeeft dat je van plan ben om die 5e werkdag te gebruiken voor je opleiding.

Maar je kan ook solliciteren op 36 uursbanen, moet je alleen duidelijk zijn (dat je in eerste instantie maar 32 uur kan werken, door je studie) Wie weet nemen ze je aan, omdat je invisteert in jezelf en kan je later meer uren werken...
__________________
Leef met de dag, pluk een bloempje...
Vandaag is morgen gisteren...
Gewoon in het diepe springen, anders val je nooit omhoog...!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 februari 2008, 15:47
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Baan vinden in deeltijd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TumTummm Bekijk bericht
Maar je kan ook solliciteren op 36 uursbanen, moet je alleen duidelijk zijn (dat je in eerste instantie maar 32 uur kan werken, door je studie) Wie weet nemen ze je aan, omdat je invisteert in jezelf en kan je later meer uren werken...
Bij sommige bedrijven kun je ook 36 uur werken verdeeld over 4 dagen.

Robbert, je zou ook cursussen kunnen volgen i.p.v. een volledige hbo-opleiding, bijv. een of meerdere NIMA-opleidingen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 februari 2008, 11:49
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Baan vinden in deeltijd

Zodra je in een grotere stad woont moet het wel lukken om een baan te vinden in deeltijd. Alleen gezien je (met alle respect) zwakke HBO (vrijetijdskunde staat niet bekend als een "harde" studie) vraag ik me af of een andere "zachte" studie echt iets toevoegt aan je ontwikkeling.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Werkervaring nodig voor deeltijd Social Work, maar die opleiding nodig voor baan Patrick Loopbaanvragen 7 21 maart 2010 21:18
Deeltijd studie naast voltijd baan? Esmarel Opleiding kiezen en volgen 2 4 januari 2008 11:15
Baan vinden: netwerk stijgt, kranten veren op, internet is overkill René Loopbaanvragen 0 31 december 2007 15:23
Waar Logistiek en Technische Vervoerskunde in deeltijd? jmw75 Opleiding kiezen en volgen 0 14 mei 2007 14:02
HBO rechten deeltijd vs. aansluitende baan marry Alle andere carrièreonderwerpen 1 21 april 2007 22:47


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon