Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 oktober 2006, 22:14
Richard31 Richard31 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2006
Berichten: 2
Richard31 is on a distinguished road
Standaard Ervaring LOI Bachelor?

Hoi,

Ik wil een HEAO B Ec opleiding gaan volgen, deeltijd studie. Ik heb ervaring met NCOI, en ondanks dat de methode op zich me wel aanstaat, is dit niet bepaald de beste prestatie van het NCOI geweest. Derhalve vraag ik mij af of het ook 'do-able' is om een (in mijn ogen toch pittige) opleiding als een HBO opleiding geheel thuis te volgen. Mis je dan niet de interactie met medestudenten, of kun je goed uit de voeten via de docenten op afstand?

LOI is derhalve een van mijn opties, wie heeft er ervaring met LOI op gebied van HBO Bachelor studies?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 oktober 2006, 10:12
uhmmm uhmmm is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2006
Berichten: 3
uhmmm is on a distinguished road
Stuur een bericht via MSN naar uhmmm
Question Re: Ervaring LOI Bachelor?

Hmm mja.. zo zat ik te kijken bij het NTI

Vraag me alleen af of ik er genoeg zelfdiscipline heb.

Punt is namelijk dat het bij een fulltime baan op zich ideaal is om als je even een leeg moment in de dag hebt.. gewoon wat kunnen doen.
Maarja... op zich.. lege momenten moeten wel gemaaktw orden want ik heb natuurlijk genoeg te doen.

Dus mensen die het daadwerkelijk gedaan hebben... ik ben ook zeer benieuwd
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 oktober 2006, 10:35
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Ervaring LOI Bachelor?

Als je een thuisstudie doet dan moet je goed plannen. Dus duidelijk een schema maken wanneer je welke lessen, op welk moment af wilt hebben. Als je het op een bepaald moment druk hebt met andere dingen, dan moet je op andere momenten harder werken om je lessen te maken.

Je hebt discipline nodig en doorzettingsvermogen, maar als je graag op deze manier wilt studeren dan lukt het. Ik weet het uit ervaring omdat ik zelf een aantal zelf/thuisstudies heb gedaan. Nu begeleid ik als docent/corrector heel veel cursisten op afstand en ik merk dat zij het prima doen. Wel hebben ze het soms moeilijk door onverwachtse omstandigheden, maar ze willen graag de studie tot een goed einde brengen. Ik krijg dan bijvoorbeeld naar drie maanden niets gehoord te hebben ineens heel veel lessen toegestuurd.

Succes met het maken van je keuze.

P.S. Ik ben naast loopbaanbegeleider, beroepskeuzeadviseur, coach en trainer ook docent gezondheidskunde.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 oktober 2006, 18:15
Richard31 Richard31 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2006
Berichten: 2
Richard31 is on a distinguished road
Standaard Re: Ervaring LOI Bachelor?

Over NTI heb ik zeer matige recensies gelezen, tot nu toe, dus wees voorzichtig.

Hetty: Mijn ervaring met NCOI is dat de avond naar school niet echt iets toevoegd aan de opleiding. Nu was dit weliswaar een andere opleiding (Nima-B), die mede door het inzetten van een zeer matige docent niet tot een succes is gebracht.

Als het gaat om de waarde van het papier(=diploma), zijn thuis studies dan vergelijkbaar met hogeschool studies?

En moeilijkheden met opdrachten (kortom - wat als ik ut nie snap?), is dat goed op te lossen?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 oktober 2006, 19:37
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Ervaring LOI Bachelor?

Heb je dit al gelezen? Het komt van de site van Carrieretijger.

Voor moeilijkheden met opdrachten kun je de docent mailen of schrijven of je kunt medestudenten om raad vragen.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 oktober 2006, 14:38
Lynn Lynn is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 14
Lynn is on a distinguished road
Standaard Re: Ervaring LOI Bachelor?

Ik sta op het punt om te beginnen met een studie HEAO be aan de hogeschool LOI. Ik heb hiervoor een propedeuse jaar gedaan en ook behaald aan een reguliere HBO opleiding. Tijdens deze opleiding heb ik ervaren dat er af en toe zinloze uren ingeroosterd waren, en ook het gebrek aan interesse van sommige studenten was niet altijd leuk. Soms is het ook zo dat je studiepunten afhangen van een groepje waarin je werkzaam bent. Het is dan maar afwachten of ze allemaal even gemotiveerd zijn.
Het lijkt me heel fijn om in mijn eigen omgeving en in een eigen studie tempo met de studie bezig te zijn.
Ik heb heel nauwkeurig nagekeken of de studie van de LOI erkend is, en ik heb alleen maar positieve antwoorden terug gekregen.
Er is bij mij nog een enkel puntje waar ik graag een antwoordt op zou willen hebben nl, om in aanmerking te komen voor een aansluitend master jaar moet je eerst een schakeljaar volgen maar ik heb begrepen dat de toelatings eis is een volledig erkende vierjarige HBO opleiding. De opleiding van de LOI duurt 3 jaar, zou dit een punt voor niet toelaten kunnen zijn?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 18 februari 2007, 17:44
deniz36 deniz36 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2007
Berichten: 6
deniz36 is on a distinguished road
Standaard Re: Ervaring LOI Bachelor?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Primago advies Bekijk bericht
Heb je dit al gelezen? Het komt van de site van Carrieretijger.

Voor moeilijkheden met opdrachten kun je de docent mailen of schrijven of je kunt medestudenten om raad vragen.
ik wil graag de Maatschappelijk werk opleiding doen via LOI, zijn er mensen die daar ervaring me hebben. het opleiding is net begonnen. wil van mensen horen voordat ik stappen onderneem. groeten deniz36
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
LOI Cursus SimpelM Opleiding kiezen en volgen 10 7 juni 2011 21:59
ervaring opdoen voor starters? nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 2 30 oktober 2006 13:02
LOI bedrijfseconomie goede basis voor masteropleiding universiteit? Lynn Opleiding kiezen en volgen 1 19 september 2006 14:35
Doorstuderen, hogeschool of LOI? Yapi Opleiding kiezen en volgen 8 14 juli 2006 23:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon