Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 15 mei 2007, 13:41
Lones Lones is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 10
Lones is on a distinguished road
Standaard nog wat vragen over mijn CV

Hallo,

Ik heb al eerder mijn CV geplaatst, maar ik heb toch nog een aantal vragen over mijn CV. Ik hoop dat iemand me wat kan helpen.

Hier zijn mijn twijfelpunten;
- Moet ik mijn talenkennis vermelden?

- Moet ik mijn computerkennis vermelden? (Het wordt nu inmiddels toch wel aangenomen dat men wat van computers weet... dus misschien niet nodig te vermelden?)

- Hoeveel eigenschappen som je op in je CV? Er als je er veel hebt die van toepassing zijn, noem je ze dan allemaal of maak je een selectie (op basis van de functie)?

En tot slot;
Heeft iemand nog tips om mijn werkervaring toe te spitsen op een toekomstige juridische baan? (nu weinig raakvlakken.)

Alvast heel erg bedankt voor jullie tips/adviezen/kritieken!
Lones
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc Ctijn leeg.doc‎ (31,5 KB, 316x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 mei 2007, 21:47
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: nog wat vragen over mijn CV

Hoi Lones,

Ik zou zoveel mogeijk relevante informatie in je cv zetten. Dus, ja alles erin behalve bijvoorbeeld je zwem en strikdiploma als dit niet vereist is in je job. (dit is wel heel zwart-wit, maar ik verwacht dat het zo duidelijk is)

Naar aanleiding van wat er in je Cv staat kunnen er weer leuke vragen in het sollicitatiegesprek komen. Je geeft dus weer extra voeding.

WAT WEL BELANGRIJK IS:
Pas je CV aan bij de job en stuur zeker geen standaard cv.

Succes ermee.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 mei 2007, 05:34
pepesan pepesan is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2007
Berichten: 22
pepesan is on a distinguished road
Standaard Re: nog wat vragen over mijn CV

Het combineren van een voltijd studie met een baan is weliswaar achtenswaardig, ik zou het er alleen niet in zetten. Althans niet op die wijze. Beter kun je het aantal uur erbij zetten, dan kunnen ze aan de data wel zien dat je het hebt gecombineerd. Ik zou ook niet zeggen dat de bouwmarkt van je ouders is (zou ik ook wel willen, een bouwmarkt is voor mij net een speelgoedwinkel) Er bestaan namelijk vooroordelen over, dat je als kind van de baas niet zo goed hoeft te presteren of iets dergelijks. Zo kun je je kansen verkleinen terwijl het slechts een detail is.

Daarnaast kun je je werkzaamheden beter als opsomming noemen, hier hoeven geen volledige kloppende zinnen te staan. Bijvoorbeeld:
"werkzaamheden: kassawerkzaamheden, klanten van advies voorzien, administratieve verwerking, assisteren van de bedrijfsleider en vervangen bij diens afwezigheid"

Je talen en computerkennis zou ik allebei melden, ook welke talen en bv welke programma's. SAP bijvoorbeeld is veelgevraagd, daar is dit de aangewezen plaats voor om dat te vermelden.

Wat betreft je rechtenstudie twijfel ik een beetje, is die niet al gewichtig genoeg zonder ondersteunende werkervaring?

Tenslotte, en dit is echt opbouwende kritiek: ik zou me iets bescheidener opstellen. Af en toe komt het een beetje opschepperig over.

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Te veel aan kennis, gebrek aan lef: eerste stapjes in arbeidsland Aardbei Loopbaanvragen 6 2 november 2010 15:52
Wat vinden jullie van mijn CV? Arjo Sollicitatiebrief en cv 1 3 april 2007 11:52
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11
Mijn cv. Iemand nog opmerkingen? Ron Sollicitatiebrief en cv 2 2 augustus 2006 23:20
Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief??? Ilsie Sollicitatiebrief en cv 1 3 mei 2006 10:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon