Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 augustus 2011, 15:16
Chantalp24 Chantalp24 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2011
Berichten: 6
Chantalp24 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief secretaresse vastgoed

Hallo,

Ik ben ook redelijk nieuw hier, zijn er mensen die misschien even naar mijn sollicitatiebrief willen kijken, heb er ondertussen meerdere verstuurd. Heb alleen ben nog nergens uitgenodigd voor een gesprek.

Geachte mevrouw xxx,

Met veel enthousiasme heb ik de vacature voor secretaresse bekeken op uw website. Na het lezen van de vacature heb ik donderdag 18 augustus contact gehad met een van uw collega’s. Nadat zij mij het een en ander heeft verteld over de functie ben ik ervan overtuigd dat dit exact de functie is waar ik op zoek naar ben.

Ik ben geďnteresseerd in deze vacature, omdat deze bijna naadloos aansluit op mijn capaciteiten, ervaringen, opleidingen en wensen. Zowel het contact met klanten en collega’s, als zeker ook de administratieve kant spreken mij erg aan. Hierdoor lijkt het mij een baan met veel afwisseling en de nodige uitdagingen.

Op dit moment werk ik al 7 jaar met veel plezier bij de xxx maar ik ben toe aan een nieuwe uitdaging, waarin ik de kennis die ik heb opgedaan tijdens mijn opleiding assistent makelaar maximaal kan benutten. De taken die ik nu vervul komen nagenoeg overeen met de werkzaamheden die zijn genoemd in het eerdere telefoongesprek. Het ondersteunen van collega’s, ontvangen van bezoekers, het beantwoorden van de telefoon en de verzorging van correcte correspondentie behoren tot mijn dagelijkse werkzaamheden.

Het zakelijke karakter en de meer objectieve benadering van bedrijfsmatig vastgoed spreek mij erg aan. Ik ben er daarom van overtuigd dat ik met mijn opleiding en ervaring uitstekend zal functioneren als secretaresse.

Als bijlage heb ik mijn cv toegevoegd. In een persoonlijk gesprek wil ik graag mijn cv en motivatie komen toelichten. Ik zie uit naar een spoedige reactie.

Met vriendelijke groet,

Chantal Pxxxxxxx
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 augustus 2011, 17:45
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Lees sticky-topic op dit subforum: punt 2. Mocht er weinig reactie komen dan kan dat komen doordat je om feedback vraagt voordat je zelf ergens feedback gegeven hebt. Mijn ervaring is dat je bijna altijd wel een topic vind waar je iets kunt bijdragen en ook dat het lezen van andere brieven (en feedback daarop) helpt voor je eigen brief.

Mij valt op dat:
- je de naam van de medewerker niet noemt waarmee je gesproken hebt (hoeft uiteraard niet op het forum, zou het in brief wel doen)
- de eerste zin van de derde alinea wel erg lang is.

Misschien valt er iets te sleutelen aan de tekst zodat de eerste alinea korter wordt en de tweede langer. (Dat de tweede alinea langer is dan de eerste vind ik logischer, maar da's misschien gevoelsmatig.)

Let goed op spelling, leestekens (één bijv.) en lengte van de zinnen.

Meer inhoudelijk wil ik er later nog wel op terugkomen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 augustus 2011, 18:35
Chantalp24 Chantalp24 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2011
Berichten: 6
Chantalp24 is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor je reactie,
wat betreft feedback geven op andere sollicitatie brieven heb je helemaal gelijk, ik zal hier actiever aan gaan deelnemen.

Het noemen van de collega is ook een sterk punt, alleen heb ik de pech dat ik die naam niet heb. Nu kan ik nogmaals bellen maar dat klinkt ook zo raar.

De 1e zin in de 3e alinea is inderdaad wat lang, maar heb hem al ingekort en zit er mee te puzzelen hoe ik hem anders kan verwoorden.

Ook zit ik met het probleem dat er enige haast geboden is en ik deze sollicitatie er voor 7uur vanavond nog uit moet doen.

In ieder geval bedankt voor jouw feedback
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 augustus 2011, 14:31
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Je zult hem inmiddels verstuurd hebben. 'k duim voor je!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 augustus 2011, 19:59
Mariska76 Mariska76 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 september 2009
Berichten: 9
Mariska76 is on a distinguished road
Standaard

Ik hoop niet dat je hem al hebt verstuurd, want er staan een paar foutjes in in: na een "zowel ... als ..." (tweede zin in tweede alinea) komt een werkwoord in enkelvoud (zie ook http://www.onzetaal.nl/advies/zowelals.php). En in de eerste zin van de vierde alinea ontbreekt een "t" achter "spreek". Verder hier en daar wat komma's waar ze niet horen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
secretaresse

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief medisch secretaresse in een ziekenhuis Lunaslagter Sollicitatiebrief en cv 3 24 mei 2011 13:42
Sollicitatiebrief secretaresse, graag feedback! danidenoord Sollicitatiebrief en cv 3 8 februari 2011 21:41
Sollicitatiebrief secretaresse jip Sollicitatiebrief en cv 2 13 oktober 2010 19:48
sollicitatiebrief secretaresse sevgi Sollicitatiebrief en cv 3 16 juni 2010 16:55
sollicitatiebrief secretaresse ziekenhuis noekkie Sollicitatiebrief en cv 2 12 oktober 2006 20:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon