Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 oktober 2007, 21:42
mary mary is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 februari 2007
Berichten: 3
mary is on a distinguished road
Standaard Advies in baan en studie!

Beste allemaal,

Na grote teleurstellingen in het niet kunnen vinden van een baan die dicht bij mijn interesses lagen, heb ik nu eindelijk na 4 jaar afstuderen aan de Hbo commerciële economie de kans gekregen om tijdelijk als marketing assistent te werken. na 4 jaar???

Ik vond het toen heel vreemd dat ik na mijn studie niet meteen een baan in de marketing kon vinden. Ik had zelfs met een reden een duale opleiding gevolgd. Hier doe je dus werkervaring en theoretische marketing kennis op. Ik heb zelfs tijdens mijn studie werkervaring (werkperiode) opgedaan als marketing assistent. Maar helaas, de banen gingen mijn neus voorbij, waardoor ik zeer verbaasd en behoorlijk onzeker van werd. ik kreeg het gevoel dat ik al die jaren voor niks een Hbo opleiding had gevolgd.

Omdat ik zo was teleurgesteld en baantjes (secretaresse, assistent inkoop, verkoopmedewerkster en telefoniste) moest aannemen die ik totaal niet zag zitten, heb ik een rustpauze van zes maanden genomen.

In mijn rustperiode had ik wel de tijd om te onderzoeken welke richting me nu echt aansprak en wat ik nu echt zocht in een baan en welke branches me echt interesseerden.

Zo ben ik naar een open dag van Artemis styling academie en Bacademy geweest. Ze hebben leuke opleidingen, alleen ligt het schoolgeld hoger dan de normale opleidingen. Ik vind het best moeilijk om hiervoor te gaan. Verder kijk ik naar een Visual marketing en visual merchandise opleiding. Maar nog niet de juiste gevonden, alleen dan van Artemis.

Welke deeltijd studies/cursussen, leerbanen of traineeships zijn er met mijn onderstaande kenmerken?

De baan/studie/cursus met deze kenmerken:
Creatief; concepten(marketing/communicatie/pr/event) bedenken en uitvoeren, het werk moet afwisselend zijn, en en werken in een team spreekt me ook aan.

In mijn vorige baan als verkoopster in een kledingzaak vond ik het leuk om de wanden en kasten opnieuw in te richten. En met hoofdverkopers te bespreken welke producten het beste gepresenteerd konden worden. Daarnaast vind ik het ook leuk om andere mensen adviezen te geven hoe ze zich moeten kleden.

Als assistent inkoop, vond ik de functie van mijn collega- junior inkoopster- leuker, je zocht zelf of samen met de hoofd inkoper de producten uit die ingekocht moesten worden. Daarnaast bedacht je de lay-out van de folder en vroeg beeldmateriaal op.

als assistent marketing en communicatie, vond ik het leukst om een event te organiseren, dus een concept opstellen en uitvoeren. Lay-out van advertentie/poster/flyer te bepalen.

Wie o wie kan me op weg helpen? Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Deeltijd studie Renate Opleiding kiezen en volgen 1 20 april 2009 14:28
'Sollicitatiebrief van de maand' heeft me een baan opgeleverd! nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 4 6 oktober 2007 18:31
HBO rechten deeltijd vs. aansluitende baan marry Alle andere carričreonderwerpen 1 21 april 2007 22:47
Graag wat advies over deze open sollicitatie Milo_8833 Sollicitatiebrief en cv 1 1 juli 2006 10:43
Doe jij iets met je studie? Ik niet sterretje24 Opleiding kiezen en volgen 1 18 september 2005 16:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon