Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 augustus 2008, 16:51
LXXXIII LXXXIII is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2008
Berichten: 2
LXXXIII is on a distinguished road
Standaard werk, hoe, wat, waar?

Ik ben nu al zo'n anderhalf jaar op zoek naar een fulltime vaste baan, maar krijg het maar niet voor elkaar om er één te krijgen. Na de afronding van mijn HBO-studie Culturele en Maatschappelijke Vorming vorig jaar ben ik aan de slag gegaan via een uitzendbureau. Dit om in ieder geval niet thuis te hoeven zitten, geld te verdienen en in de tussentijd op zoek te kunnen gaan naar een vaste baan.

In de afgelopen anderhalf jaar ben ik er wel achtergekomen dat ik niet perse werk zoek binnen de sector van non-profit/cultureel/maatschappelijk. Wat mij interesseert en waar ik goed in ben, is organiseren, regelen, plannen en administratief werk. Ik solliciteer dan ook op banen waar dit van pas komt, maar krijg steeds te horen, te weinig werkervaring, geen relevante opleiding en/of werkervaring, andere kandidaten die meer geschikt zijn enz.

Het 'probleem' is ook dat veel mensen niet weten wat de studie CMV precies inhoudt of er een bepaald beeld van hebben waardoor ze denken dat ik niet geschikt zou zijn voor een bepaalde functie. Helaas kan ik van mijn studie en werkervaring niet meer maken dan het is.

Ik zit er nu aan te denken om wellicht een thuisstudie te doen waardoor ik breder/specifieker ben opgeleid en wie weet meer kansen krijg. Alleen heb ik geen idee wat voor studie ik kan gaan doen wat gericht is op organiseren/plannen.

Hebben jullie tips voor opleidingen en/of banen waar ik aan zou kunnen denken? (wellicht komen jullie met iets waar ik zelf niet heb gedacht)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 augustus 2008, 17:35
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: werk, hoe, wat, waar?

Citaat:
Het 'probleem' is ook dat veel mensen niet weten wat de studie CMV precies inhoudt of er een bepaald beeld van hebben waardoor ze denken dat ik niet geschikt zou zijn voor een bepaalde functie.
Kun je ons vertellen wat de studie inhoudt en wat je daar allemaal geleerd hebt? Ik heb al gezocht op internet, maar daar is het niet duidelijker van geworden. Als je het ons vertelt dan kunnen we met je meedenken.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 augustus 2008, 17:51
LXXXIII LXXXIII is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2008
Berichten: 2
LXXXIII is on a distinguished road
Standaard Re: werk, hoe, wat, waar?

"Een professionele Cultureel Maatschappelijk Vormer (CMV'er) biedt ondersteuning aan (groepen) mensen of samenlevingsverbanden om bekwaamheden en mogelijkheden te ontdekken, te vergroten en/of te ontwikkelen. Aan het handelen van de beroepskracht ligt altijd een vraag ten grondslag. De beroepskracht maakt gebruik van middelen uit de domeinen kunst, cultuur, recreatie, welzijn en educatie."

Dit is zoals de studie staat beschreven in de studiegids van de hogeschool waar ik heb gestudeerd. De opleiding is zoals het er eigenlijk staat; vaag en breed.

Waar mijn interesse ligt, is het organiseren, regelen en plannen van activiteiten en projecten. Dit was al zo tijdens de studie, 'mijn ding' ligt minder bij het bedenken en het creatieve aspect.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 augustus 2008, 17:59
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: werk, hoe, wat, waar?

Dit is ook wat ik op internet vond, maar kun je misschien in je eigen woorden vertellen wat je op de opleiding geleerd hebt. Dus bijvoorbeeld vaardigheden die je nog niet had of eigenschappen die je daar ontwikkeld hebt. Ervaring met stages en wat je daar deed, opdrachten die je gemaakt hebt en wat je daar van geleerd hebt, enz.

Ik ben benieuwd.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 augustus 2008, 20:56
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: werk, hoe, wat, waar?

Hallo,

Ik zou via vrijwilligerswerk werk op jouw gebied zoeken en het dan als gewone baan op je CV zetten. Heb je in ieder geval werkervaring.

Destijds werd ik afgewezen (wel heel andere opleiding hoor) wegens geen werkervaring. Heb soortgelijk werk gedaan in buurthuis en dat als gewone baan op CV gezet. Werd zelfs nog gekort op uitkering omdat ik vrijwilligerswerk deed, terwijl ik dat alleen deed om beter voor de dag te komen bij gewone sollicitaties, maar goed, dat is andere discussie.

Heb ik paar maanden gedaan. Kort daarna rolde ik, met referentie/ aanbeveling van manager buurthuis, in ´normale´ betaalde baan.

Al doe je het maar 1 of 2 dagen per week. Heb je toch de werkervaring dat je binnen kan komen.

Succes!

Rosina
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Waarom de meeste dromen geen bedrog zijn... wieteke Loopbaantrainingen en -workshops 0 26 mei 2008 17:13
Hoe kan ik de vraag 'wat wil je verdienen?' het beste beantwoorden? maxitt Alle andere carrièreonderwerpen 1 16 januari 2008 15:48
Hoe kom ik uit het cirkeltje waar ik nu in zit? totziens Loopbaanvragen 2 7 juni 2007 10:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon