Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 mei 2009, 13:19
ESMED ESMED is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 mei 2009
Berichten: 2
ESMED is on a distinguished road
Standaard Aankomende ict'er

Ik ben op zoek naar een vaste baan in de ICT, nu heb ik een sollicitatie brief geschreven maar ben er niet helemaal zeker van of dit nou een goede brief is. Hebben jullie nog wat tips/opmerkingen
bedankt !

Via de website werkenbijhetrijk.nl nam ik kennis van uw behoefte aan aankomende ICT’er voor enkele grote ICT-projecten voor SAP-systemen. Na de website te hebben bezocht, ben ik erg enthousiast geworden over de carrièreperspectief en zou graag in aanmerking willen komen voor deze functie.

Weliswaar ligt mijn opleiding op het gebied van de ICT bedrijfsprocessen, maar ook SAP heeft mijn belangstelling. Bovendien lijkt mij een met succes afgeronde ICT-scholing een pré in een omgeving waar informatieverwerving en –verwerking centraal staan en de ICT-diensten een onmisbaar onderdeel van de werkomgeving is geworden binnen de Defensie

Tijdens mijn half jaar stage op het ******* heb ik mij bezig gehouden met het opstellen van een advies ter verbetering van hun (internationale) website met schepeninformatie. Ik heb daarvoor o.a. veel interviews gehouden en zodoende ontdekt dat ik het prettig vind en in staat ben om goede contacten te leggen en te onderhouden. Ik heb daar het belang van een goede planning geleerd, je houden aan afspraken, goed naar anderen luisteren en zelfstandig werken.
Voor mijn afstudeeropdracht heb ik uiteraard literatuuronderzoek verricht naar methoden van informatieverzameling en het opstellen van enquêtes en interviews. Ik heb daarvoor de Big6-methode gebruikt, en ontdekt dat ik het leuk vond om systematisch te zoeken naar relevante literatuur.

Uiteraard realiseer ik me dat ik behoorlijk zal moeten bijleren om de taken die mij te wachten staan, goed te kunnen verrichten. Meegenomen is, dat ik tijdens mijn studie al enige ervaring heb opgedaan met het geven van trainingen en instructie (zie mijn CV) Als lid van een studentenvereniging ben ik regelmatig betrokken geweest bij het organiseren van activiteiten. En ben ik zodanig bereid om nieuwe

Voor meer informatie over mijn ervaring en werkzaamheden verwijs ik u naar mijn curriculum vitae. Graag zou ik de gelegenheid krijgen mijn sollicitatie in een oriënterend gesprek toe te lichten. Ik kijk uit naar uw spoedige reactie.

Hoogachtend,


Erg bedankt

Vacature:
Aankomend ICT’er (voor Masterclass SAP) (6 vacatures)
Ministerie van Defensie, bedrijfsgroep Informatievoorziening en Technologie (Maasland - Rekencen Maasland, Nederland) .

Functieomschrijving
Voor onze Masterclass SAP zoeken wij aankomende ICT-beheerders die bij ons een intensieve opleiding krijgen.
Binnen Defensie lopen enkele grote ICT-projecten voor SAP-systemen. Om deze systemen in de toekomst doeltreffend te kunnen beheren, zoeken wij (startende) ICT-beheerders op het gebied van SAP.
In nauwe samenwerking met een gerenommeerd opleidingsinstituut gaan we onze nieuwe beheerders zelf opleiden. De opleiding biedt je een uniek kennisaanbod op het vakgebied. Na de opleiding krijg je een functie met een aantrekkelijk carrièreperspectief.
Onze opleiding tot ICT-beheerder SAP start in juli 2009 en duurt in totaal vier maanden. Deze maanden bestaan uit het volgen van dagopleidingen, afgewisseld met werkend leren onder leiding van een coach. Tijdens deze periode voer je echte opdrachten van klanten uit. .

Functie-eisen
Je hebt een afgeronde mbo/hbo-opleiding in de richting informatica. Als je beschikt over enige praktijkervaring op ICT-gebied, dan is dat een voordeel. .

Arbeidsvoorwaarden
Salarisniveau schaal 8
Minimum salaris: € 2218 bruto per maand
Maximum salaris: € 2979 bruto per maand
(Het genoemde salaris is gebaseerd op een volledige werkweek.)


Overige arbeidsvoorwaarden
Als je opleiding met succes hebt afgerond, stellen we je aan als ICT-beheerder, een baan met vele groeimogelijkheden. .

De organisatie
Ministerie van Defensie, bedrijfsgroep Informatievoorziening en Technologie
IVENT (Informatievoorziening en Technologie) is een bedrijfsgroep van het Commando DienstenCentra van het ministerie van Defensie. Wij hebben ruim 3.500 medewerkers in vestigingen door heel Nederland en in Duitsland. Wij leveren hoogwaardige ICT-diensten, zowel in het statische als het operationele domein. Aan Defensie, maar ook aan de ketenpartners binnen de rijksoverheid op het gebied van de openbare orde en veiligheid. Wij beheren ruim 55.000 werkplekken bij Defensie, de onderliggende ICT-infrastructuur, componenten en honderden (defensie)applicaties. Daarnaast bieden wij alle bijkomende diensten: van analyses, advisering en businessconsultancy tot en met de levering van hard- en software en de ontwikkeling van specifieke applicaties. Ook ondersteunt IVENT de operationele informatievoorziening van de land-, lucht-, zeestrijdkrachten en de marechaussee bij militaire operaties, oefeningen en commandovoeringondersteuning.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 mei 2009, 14:21
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Aankomende ict'er

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ESMED Bekijk bericht
Weliswaar ligt mijn opleiding op het gebied van de ICT bedrijfsprocessen, maar ook SAP heeft mijn belangstelling.
Ik begrijp de tegenstelling niet die je hier noemt. SAP gaat toch juist over bedrijfsprocessen?

Citaat:
Bovendien lijkt mij een met succes afgeronde ICT-scholing een pré in een omgeving waar ...
Even to-the-point: voldoet je opleiding aan de functie-eisen? Welke opleiding heb je? Zoveel eisen worden er namelijk voor deze functie niet gesteld, en ik heb de indruk dat je jezelf misschien onnodig naar beneden haalt.

Citaat:
Uiteraard realiseer ik me dat ik behoorlijk zal moeten bijleren om de taken die mij te wachten staan, goed te kunnen verrichten.
Dit zou ik bijvoorbeeld niet zeggen, aangezien het gaat om "aankomende ICT-beheerders die bij ons een intensieve opleiding krijgen". Dit geldt dus voor alle kandidaten.

Ik vermoed dat selecteurs in dit geval vooral op iets anders letten. SAP is complexe software, en commerciële inhuur van SAP-consultants is erg duur. De overheid wil daarop bezuinigen en gaat daarom zelf mensen opleiden. Dé zorg is dan dat die goed opgeleide SAP-pers snel de benen nemen naar het bedrijfsleven, waar ze veel beter betaald krijgen (schaal 8 is bijna bizar voor SAP-consultants). Ik zou daarom in de brief laten doorklinken dat je als een vis in het water bent in zo'n overheidsomgeving en dat je hoopt er vele vele jaren carrière op te bouwen (maar overdrijf het niet ).

Ik zou om dezelfde reden je beherende kwaliteiten sterker benadrukken dan de consultantskwaliteiten die je nu noemt (de SAP-beheerders werken intern voor een overheidssalaris, SAP-consultants werken voor hoge uurtarieven in het bedrijfsleven).
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 mei 2009, 22:27
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Aankomende ict'er

Erg bedankt voor je reactie, maar ik ben bepaald nog meer onzeker over de brief. Wat voor brief zou het uiteindelijk opleveren in jou geval met daarop onderstaande antwoorden van jouwe vragen ?

mijn opleiding voldoet zeker aan de eisen ik heb een hbo diploma (Inshallah eind juli) bedrijfskundige informatica

Ik kies voor de baan omdat ik toch zo spoedig wil beginnen met werken en ik de zomerperiode goed kan benutten voor een " gratis sap opleiding" waardoor ik een extra werkervaring en vaardigheid heb die ik kan gebruiken in mijn cv. Ik kies ook voor de overheid voornamelijk voor de zekerheid en de baan die ik kan gebruiken voor werkervaring.

En hoe kan ik het volgend opmerkingen terug laten komen in wat voor zin of alinea

Ik zou daarom in de brief laten doorklinken dat je als een vis in het water bent in zo'n overheidsomgeving en dat je hoopt er vele vele jaren carrière op te bouwen (maar overdrijf het niet ).

Ik zou om dezelfde reden je beherende kwaliteiten sterker benadrukken dan de consultantskwaliteiten die je nu noemt (de SAP-beheerders werken intern voor een overheidssalaris, SAP-consultants werken voor hoge uurtarieven in het bedrijfsleven).


Ministerie van Defensie
T.a.v. Bedrijfsgroep Informatievoorziening en Technologie
Postbus 20701
2500 ES Den Haag

betreft: sollicitatie aankomend ICT’er voor Masterclass SAP


Geachte heer Lindenberg,


Via de website werkenbijhetrijk.nl nam ik kennis van uw behoefte aan aankomend ICT’er voor enkele grote ICT-projecten voor SAP-systemen. Na de website te hebben bezocht, ben ik erg enthousiast geworden over het carrièreperspectief en zou graag in aanmerking willen komen voor deze functie.

Tijdens mijn stage het Port State Control Office heb ik mij bezig gehouden met het opstellen van een advies ter verbetering van hun (internationale) website met schepeninformatie. Ik heb tijdens het opstellen van het advies interviews afgenomen en zodoende ontdekt dat ik het prettig vind en in staat ben om goede contacten te leggen en te onderhouden met zowel interne als externe contacten.

Uiteraard realiseer ik mij dat ik in mezelf moet investeren, om de taken die mij te wachten staan goed te kunnen verrichten en met mijn enthousiasme en doorzettingsvermogen ben ik ervan overtuigd dat het goed zal komen. Mijn ervaring die ik tijdens mijn studie heb opgedaan met het geven van trainingen en instructie (zie mijn CV) Als lid van een studentenvereniging ben ik regelmatig betrokken geweest bij het organiseren van activiteiten, wat mijn leergierigheid en doorzettingsvermogen benadrukt.

Voor meer informatie over mijn ervaring en werkzaamheden verwijs ik u naar mijn curriculum vitae. Graag zou ik de gelegenheid krijgen mijn sollicitatie in een oriënterend gesprek toe te lichten. Ik kijk uit naar uw spoedige reactie.

In afwachting van uw reactie verblijf ik.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 mei 2009, 22:35
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Aankomende ict'er

Citaat:
mijn opleiding voldoet zeker aan de eisen ik heb een hbo diploma (Inshallah eind juli) bedrijfskundige informatica
Dan vind ik dat je wel een wat zelfverzekerder brief mag schrijven. Je brief kwam op mij over als van iemand die niet aan de eisen voldoet en toch probeert zich naar binnen te praten.

Uit de functie-eisen blijkt duidelijk dat ook starters met een ict-opleiding kunnen reageren, je hebt hbo terwijl mbo voldoet en je hebt enige praktijkervaring, dus er is niks mis met je uitgangspositie.

Nog even aan de slag met je brief!
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 31 mei 2009, 21:24
ESMED ESMED is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 mei 2009
Berichten: 2
ESMED is on a distinguished road
Standaard Re: Aankomende ict'er

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Dan vind ik dat je wel een wat zelfverzekerder brief mag schrijven. Je brief kwam op mij over als van iemand die niet aan de eisen voldoet en toch probeert zich naar binnen te praten.

Uit de functie-eisen blijkt duidelijk dat ook starters met een ict-opleiding kunnen reageren, je hebt hbo terwijl mbo voldoet en je hebt enige praktijkervaring, dus er is niks mis met je uitgangspositie.

Nog even aan de slag met je brief!
DIT IS DE EIND RESULTAAT HEBBEN JULLIE NOG OPMERKINGEN OF VERBETERINGEN ? ERG BEDANKT VOOR JE TIJD


Den Haag, 29 mei 2009


Ministerie van Defensie
t.a.v. Bedrijfsgroep Informatievoorziening en Technologie
Postbus 20701
2500 ES Den Haag

betreft: sollicitatie aankomend ICT’er voor Masterclass SAP


Geachte heer Lindenberg,


Via de website werkenbijhetrijk nam ik kennis van uw vraag naar aan aankomend ICT’er voor enkele grote ICT-projecten voor SAP-systemen.

Ik heb grote belangstelling voor deze functie.

In de eerste plaats omdat ze naadloos aansluit op mijn hbo-opleiding: [hier de officiële naam van je studierichting].
Tijdens mijn stage aan het Port State Control Office van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat heb ik mij bezig gehouden met een onderzoek naar de functionaliteit van hun website en het opstellen van een advies ter verbetering van deze (internationale) website met schepeninformatie. Dat heeft geresulteerd in een advies, dat door de opdrachtgever gebruikt gaat worden bij het herzien van hun website.

In de tweede plaats sluit de functie goed aan op mijn ambitie om mijn kenneis van ICT te verdiepen en verbreden. Ik ben dan ook graag bereid om veel tijd te investeren in de door u aangegeven opleiding en in een mogelijke functie die daaraan gekoppeld is. Ik voelde me prettig in zo’n overheidsomgeving als het Ministerie van VW.

Voor mijn studie en ervaring op ICT-gebied verwijs ik u naar mijn c.v. Daarin geef ik ook een overzicht van andere activiteiten, zodat u een vollediger beeld krijgt van mij en van mijn competenties die voor de door u geboden functie m.i. nodig zijn: concentratie, kennis, doorzettingsvermogen, vindingrijkheid, enthousiasme om me ergens voor in te zetten en het vermogen om – in samenwerking met anderen – doelen te raliseren.

Hoogachtend,
Met citaat reageren
  #6  
Oud 2 juni 2009, 15:05
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Aankomende ict'er

Ik vind je brief een stuk beter geworden. Nog een paar detailopmerkingen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ESMED Bekijk bericht
enkele grote ICT-projecten voor SAP-systemen
Ik zou zeggen: rond SAP-systemen.


Citaat:
de functionaliteit van hun website
... van zijn website. Ministerie is enkelvoud en mannelijk.


Citaat:
het opstellen van een advies ter verbetering van
Het adviseren over (actief taalgebruik).

Citaat:
door de opdrachtgever gebruikt gaat worden bij het herzien van hun website
Zijn website. Opdrachtgever is enkelvoud en mannelijk.

Citaat:
Ik voelde me prettig in zo’n overheidsomgeving als het Ministerie van VW
Dat roept allerlei vragen op. Je hoeft die niet per se in je brief weg te nemen, maar bereid dan wel een paar goede antwoorden voor, voor je sollicitiatiegesprek.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief Aankomende verkoopmedewerker. Graag commentaar" kuzzu Sollicitatiebrief en cv 0 7 september 2007 16:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon