Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 april 2008, 17:50
Theemuts22 Theemuts22 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2008
Berichten: 6
Theemuts22 is on a distinguished road
Standaard 51 jaar en een carriereswitch

Deze brief heb ik voor een samen met m'n vader voor hem geschreven. Wie kan deze voorzien van feedback:

Geachte heer mevrouw

Heel graag zou ik van mijn vrijwilligerswerk mijn beroep maken. Daarom solliciteer ik hierbij naar een functie als (assistent) begeleider binnen uw organisatie.

Sinds xxx jaar werk ik als teamleider een xxxx restaurant. Het begeleiden, stimuleren van personeel en vergaderen behoren tot mijn dagelijkse taken. Het werken in een instellingskeuken/ restaurant is mij altijd goed bevallen maar door reorganisatie etc.

Al geruime tijd begeleid ik als vrijwilliger bij xxxx elke week een groep verstandelijk gehandicapten met omkleden en zwemmen. Ook voor andere activiteiten draai ik mijn hand niet om. Ik haal zo veel voldoening uit mijn vrijwilligerswerk dat ik een baan als (assistent) begeleider bij uw organisatie ambieer. Ik wil een carričreswitch maken en mij gaan inzetten voor mensen die mijn hulp goed kunnen gebruiken.

Zorgzaamheid, goed kunnen luisteren en stevig in je schoenen staan zijn als begeleider eerste vereisten en ik geloof dat ik daar zeker aan voldoe. Ik ben instaat om te zorgen voor sfeer en structuur en beschik over een dosis humor. Door mijn werkervaring en levenservaring ben ik instaat om te kunnen gaan met verschillende disciplines.

De reden waarom ik juist bij uw organisatie solliciteer is de kleinschaligheid, elke dag een nieuwe uitdaging en de investering in de medewerkers. Ik ben bereid om een cursus te volgen die bijdraagt aan een goede beroepsuitoefening. Ik beschik over een verklaring van goed gedrag. U mag van mij een enthousiaste collega verwachten die zowel in teamverband, als zelfstandig onder wisselende werkdruk kan functioneren.

Hierbij hoop ik dat u een duidelijk beeld heeft gekregen van mijn kwaliteiten en motivatie. Uiteraard ben ik bereid in een gesprek een nadere toelichting te geven. Mocht u daar op korte termijn geen behoefte aan hebben, dan verzoek ik u mijn brief te bewaren voor een eventuele toekomstige gelegenheid. Met veel interesse zie ik uw reactie tegemoet.


Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 april 2008, 09:22
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: 51 jaar en een carriereswitch

Ik zou eerst even bellen met de HR van instellingen of ze wel mensen aannemen zonder de vereiste opleidingen en werkervaring. In sommige regio's bestaan er ook overkoepelende organisaties. Voorbeeld in Limburg: http://www.zorgnetlimburg.nl.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 april 2008, 00:39
Vladder Vladder is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 april 2008
Berichten: 8
Vladder is on a distinguished road
Standaard Re: 51 jaar en een carriereswitch

Het werken in een instellingskeuken/ restaurant is mij altijd goed bevallen maar door reorganisatie etc.
Wat is er gebeurd door de reorganisatie?

instaat
moet zijn: in staat

Ik beschik over een verklaring van goed gedrag.
Deze zin voegt niet helemaal in het stukje..
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 april 2008, 09:32
TumTummm's schermafbeelding
TumTummm TumTummm is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 170
TumTummm is on a distinguished road
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theemuts22 Bekijk bericht
...ik geloof dat ik daar zeker aan voldoe.
Als jij zelf gelooft (en niet zeker weet), dan gaat het bedrijf twijfelen... Wees zelfbewust en niet bang om 'sterk' in je mening uit te komen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theemuts22 Bekijk bericht
Ik beschik over een verklaring van goed gedrag.
Wanneer heb je die verklaring gehaald? Bedrijven willen vaak een verklaring van goed gedrag die niet ouder is dan 1 jaar... En wat mijn voorganger al zei: dit voegt niks toe aan de brief.


Veel succes met solliciteren!
__________________
Leef met de dag, pluk een bloempje...
Vandaag is morgen gisteren...
Gewoon in het diepe springen, anders val je nooit omhoog...!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
'Sollicitatiebrief van de maand' heeft me een baan opgeleverd! nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 4 6 oktober 2007 18:31
Hoe mail je een sollicitatiebrief en cv nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 9 14 juli 2006 11:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon