Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 31 oktober 2008, 15:38
roy roy is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2008
Berichten: 1
roy is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief verzorgende-ig ter beoordeling

Hallo, allemaal

Ik heb deze sollicitatiebrief opgesteld. Zouden jullie hiernaar willen kijken en laten weten wat er nog zou moeten veranderen?

Alvast bedankt

******
******
******


******
******
******


******, 30 oktober 2008,

Betreft: sollicitatie naar de functie van verzorgende-ig naar aanleiding van uw vacature.

Geachte mevrouw ******,

Graag wil ik, middels dit schrijven, naar aanleiding van uw vacature op uw website solliciteren naar de functie van verzorgende-IG in uw instelling te ******.

Na het behalen van mijn diploma MDGO -verzorgende in juli 1998 heb ik gedurende zes jaar met veel plezier gewerkt bij de stichting “******” en “*******”. Om mijn kennis en horizon te verbreden ben ik de BBL-opleiding apothekersassistente gaan volgen en heb in het kader van deze opleiding in een apotheek gewerkt.

Na deze studie en mijn eerdere ervaringen in de verzorging ben ik tot de conclusie gekomen dat ik het werk in de zorg uitdagender vind. Met name de directe zorg die je als verzorgende aan de mensen kunt geven spreekt mij meer aan. Daarom ben ik weer in de verzorging gaan werken en ben de opleiding verzorgende-ig gaan volgen die ik nu bijna met goed resultaat heb afgerond. Om mijn kennis en vaardigheden die ik tijdens deze opleiding heb opgedaan ben ik op zoek naar een instelling waar ik dit meer toe kan passen, de doelstellingen van uw organisatie spreken mij aan en hoop dan bij u mijn loopbaan hierin verder vorm te kunnen geven.

Door mijn werkzaamheden in de verzorging en apotheek heb ik de nodige praktijkervaring opgedaan in het omgaan met mensen. Bovendien vind ik het prettig om mensen de nodige lichamelijke verzorging en aandacht te geven en ze te helpen bij het overwinnen van eventuele moeilijkheden. Ik beschik over goede sociale vaardigheden voor een respectvolle omgang met ouderen en hun relaties. Verder heb ik een hulpvaardige, ondernemende, collegiale en flexibele instelling en kan mij goed in de situatie van andere mensen inleven en zal bewoners hierin ook begeleiden.

Voor verdere informatie verwijs ik u naar mijn curriculum vitae.

Uiteraard ben ik graag bereid dit alles toe te lichten in een persoonlijk gesprek.
Hopend u voldoende te hebben ingelicht verblijf ik met vriendelijke groet,



******

Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 november 2008, 16:52
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief verzorgende-ig ter beoordeling

Dag Roy,

Dat je opleiding volgt zegt al genoeg over dat je je kennis wilt vergroten en spreekt voor zich. Voor een werkgever is het vooral interessant om te weten wat je kunt en waar jouw kwaliteiten liggen. Door telkens het waarom van je keuzes te noemen wordt de aandacht verlegd naar je keuzes en tegelijkertijd worden daarmee je kwaliteiten ondergesneeuwd.

Blauw = commentaar, groen is = alternatief.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roy Bekijk bericht
Betreft: Sollicitatie Verzorgende-ig

Geachte mevrouw ******,

<Graag wil ik, middels dit schrijven, naar aanleiding van uw vacature op uw website solliciteren naar de functie van verzorgende-IG in uw instelling te ******.>Naar aanleiding van is erg standaard. Wat spreekt je aan bij deze zorginstelling?

<Na het behalen van mijn diploma MDGO -verzorgende in juli 1998 heb ik gedurende zes jaar met veel plezier gewerkt bij de stichting “******” en “*******”. Om mijn kennis en horizon te verbreden ben ik de BBL-opleiding apothekersassistente gaan volgen en heb in het kader van deze opleiding in een apotheek gewerkt.>Deze alinea weglaten. Dit voegt niets toe en kan in je cv

Na mijn studie en mijn eerdere ervaringen in de verzorging ben ik tot de conclusie gekomen dat met name de directe zorg die ik als verzorgende aan de mensen kan geven mij erg aanspreekt. Op dit moment volg ik de opleiding verzorgende-ig die ik binnenkort met goed resultaat verwacht af te ronden. De doelstellingen van uw organisatie spreken mij aan en ik zou graag bij u mijn loopbaan hierin verder vorm willen geven.

Ik heb de nodige praktijkervaring opgedaan in het omgaan met mensen. Ik vind het prettig om mensen de nodige lichamelijke verzorging en aandacht te geven en ze te helpen bij het overwinnen van eventuele moeilijkheden. Ik beschik over goede sociale vaardigheden voor een respectvolle omgang met ouderen en hun relaties. Verder heb ik een hulpvaardige, ondernemende, collegiale en flexibele instelling en kan mij goed in de situatie van andere mensen inleven en zal bewoners hierin ook begeleiden.

Voor verdere informatie verwijs ik u naar mijn curriculum vitae. Uiteraard ben ik graag bereid mijn sollicitatie toe te lichten in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,
__________________
Rianne
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatiebrief ter beoordeling LLS Sollicitatiebrief en cv 2 29 augustus 2008 14:38
sollicitatiebrief ter beoordeling lunamay Sollicitatiebrief en cv 1 21 augustus 2008 17:13
sollicitatiebrief voor een opleiding verzorgende bbl ray Sollicitatiebrief en cv 2 2 april 2008 23:35
Sollicitatiebrief opleidingsplaats Verzorgende IG! Is t goed zo???? Nonnie Sollicitatiebrief en cv 4 14 december 2007 00:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon