Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 april 2012, 15:12
nina_ nina_ is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 april 2012
Berichten: 1
nina_ is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief stagiair bij de rechtbank

Kan iemand mij helpen met mij sollicitatiebrief? Alvas bedankt!

Geachte heer/mevrouw,


Met deze sollicitatiebrief wil ik solliciteren naar de functie van stagiair bij de rechtbank. Deze stage sluit volgens mij perfect aan bij mijn opleiding en mijn interesses.

Mijn naam is ..........., ik ben 21 jaar oud en woonachtig in ........... Ik volg de opleiding juridische dienstverlening op het ........ College in Amsterdam.
Een BPV- periode is een verplicht onderdeel van mijn opleiding. Het doel van deze BPV- periode is om de theorie die ik binnen mijn opleiding krijg in de praktijk toe te passen. Ik zou graag als dan tweedejaarsstudente mijn stageperiode (van september 2012 tot februari 2013) willen doorbrengen bij uw instelling.

De reden waarom ik solliciteer bij de rechtbank is omdat het mij een onvergetelijke ervaring lijkt. Een stage bij de rechtbank lijkt mij een interessante en leerzame uitdaging. Op deze wijze kan ik de kennis en vaardigheden die ik het afgelopen jaar tijdens mijn studie heb verworven in de praktijk toepassen. Ik denk dat uw bedrijf een goed stagebedrijf is en dus goede mogelijkheden biedt voor mijn verdere ontwikkeling.

Voor mijn vorige opleiding heb ik ook een stage moeten doen. Hieruit blijkt dat ik een positieve, flexibele en klantgerichte instelling heb. Ik beschik over goede communicatieve vaardigheden. Graag zou ik deze en andere eigenschappen willen inzetten tijdens mijn BPV- periode in uw bedrijf. Daarnaast ben ik een persoon die meedenkt en zowel in teamverband als zelfstandig goed kan functioneren.

Voor een compleet overzicht van mijn opleidingen en ervaring verwijs ik u naar het bijgevoegde Curriculum Vitae. Aangezien ik deze korte en bondige motivatie heel graag in een oriënterend gesprek zou willen toelichten hoop ik dat u mij hiervoor in de gelegenheid wilt stellen.

Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,




..............
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 april 2012, 02:00
Briefje Briefje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 april 2012
Berichten: 4
Briefje is on a distinguished road
Standaard

Je heb een korte krachtige motivatiebrief gemaakt. Die er goed uitziet.

Alleen sommige zinnen zou ik anders laten lopen.

Hoe ben je er achter gekomen dat de rechtbank stageplaatsen aanbied?
Dit zou ik in de eerste zin vermelden. Door bijvoorbeeld neer te zetten:
Via .........., heb ik vernomen dat bij uw bedrijf een stageplaats beschikbaar is. Doormiddel van deze brief stel ik mij graag beschikbaar.Deze stage sluit perfect aan bij mijn opleiding en mijn interesses. (volgens mij zou ik weg laten)

Ik denk dat uw bedrijf een goed stagebedrijf is en dus goede mogelijkheden biedt voor mijn verdere ontwikkeling. Deze zin loopt niet helemaal lekker. Met name het eerste deel van de zin.

Voor mijn vorige opleiding heb ik ook een stage moeten doen. Dit zou ik als ik jou was, ook iets anders formuleren. Iets van tijdens mijn vorige opleiding heb ik diverse stage ervaringen opgedaan. of heb ik ook stage gelopen. (het woordje moeten, klinkt niet positief, ook al snap ik dat je het wel ' moet' doen)

Ik hoop dat je hier wat aan heb.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 september 2012, 18:43
headbanger headbanger is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 september 2012
Berichten: 6
headbanger is on a distinguished road
Standaard

ik zal als ik jouw nog nog even verder google. deze brief is in ieder geval al een start.
ik zal mijn mening even geven. zet nooit moet in een solicitatie brief nou ja omdat ik het moet doe ik het maar, geef aan dat je dit vanuit jezelf dol graag wil. probeer achter de naam te komen aan wie je de solicitatie brief moet richten.
gegevens die in je cv te vinden zijn kan je uit je solicitatiebrief laten.
probeer te beschrijven waarom ze jouw moeten aanemen in plaats van een ander, dat soort bedrijven krijgen tientallen brieven binnen.
bij een uitnodiging gesprek zijn 3 dingen belangrijk de envalop, cv en de brief. TIP duik eens een keer weer in de nederlandse school boeken.

sorry voor de fouten maar ben dislexie (ben hiervoor in training)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 september 2012, 12:00
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Geachte heer/mevrouw,
Richt je brief aan een specifiek persoon.

Citaat:
Met deze sollicitatiebrief wil ik solliciteren naar de functie van stagiair bij de rechtbank. Deze stage sluit volgens mij perfect aan bij mijn opleiding en mijn interesses.
De functie van stagiair? Dit is veel te algemeen. Specificeer dit eens wat meer. Verder heb je het over 'de rechtbank'. Dit is niet de volledige naam van de instelling. Gebruik de juiste naam.

Citaat:
De reden waarom ik solliciteer bij de rechtbank is omdat het mij een onvergetelijke ervaring lijkt. Een stage bij de rechtbank lijkt mij een interessante en leerzame uitdaging. Op deze wijze kan ik de kennis en vaardigheden die ik het afgelopen jaar tijdens mijn studie heb verworven in de praktijk toepassen. Ik denk dat uw bedrijf een goed stagebedrijf is en dus goede mogelijkheden biedt voor mijn verdere ontwikkeling.
Je motivatie om bij de rechtbank stage te lopen is niet sterk. Ik krijg niet het idee dat je precies weet wat je er kunt gaan doen.

Citaat:
Voor mijn vorige opleiding heb ik ook een stage moeten doen. Hieruit blijkt dat ik een positieve, flexibele en klantgerichte instelling heb. Ik beschik over goede communicatieve vaardigheden. Graag zou ik deze en andere eigenschappen willen inzetten tijdens mijn BPV- periode in uw bedrijf. Daarnaast ben ik een persoon die meedenkt en zowel in teamverband als zelfstandig goed kan functioneren.
Je benoemt allerlei competenties, maar onderbouwt ze niet met voorbeelden. Dat is jammer. Kies er twee uit en geef er een sterk voorbeeld bij, daar verkoop je jezelf mee. Verder heb je het over 'bedrijf'. Het is goed dat je synoniemen gebruikt, maar bedrijf is niet correct.

Citaat:
Voor een compleet overzicht van mijn opleidingen en ervaring verwijs ik u naar het bijgevoegde Curriculum Vitae. Aangezien ik deze korte en bondige motivatie heel graag in een oriënterend gesprek zou willen toelichten hoop ik dat u mij hiervoor in de gelegenheid wilt stellen.
Citaat:
Curriculum vitae is met kleine letters.
Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.

Taalkundig gezien rammelt er hier en daar ook wat, maar je moet er eerst voor zorgen dat je brief in de basis goed is. Succes!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief (Junior) Juridisch Medewerker Rechtbank, Graag uw commentaar define Sollicitatiebrief en cv 4 26 mei 2014 20:17
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Sollicitatiebrief stage bij een rechtbank Anna1989 Sollicitatiebrief en cv 3 15 februari 2011 22:59
Hulp gevraagd bij sollicitatiebrief Teamleider ICT Helpesk Prutser Sollicitatiebrief en cv 2 9 november 2009 23:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon