Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 juni 2007, 16:36
marlous marlous is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 juni 2007
Berichten: 1
marlous is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie pedagogisch gezinsbegeleider, graag commentaar

Hoi,

Hieronder mijn sollicitatiebrief voor pedagogisch gezinsbegeleider. Graag zou ik feedback en tips krijgen.

Gr Marlous

Geachte heer/mevrouw,

Tijdens het bezoeken van uw website las ik dat u op zoek bent naar een persoon met ervaring in het begeleiden en ondersteunen van gezinnen met kinderen die een beperking of ontwikkelingsachterstand hebben en waar daarnaast ook de ouders pedagogische ondersteuning behoeven. Jullie instelling spreekt mij erg aan door het grote zorgaanbod wat jullie ouders en kinderen/jeugdigen kunnen bieden.

De afgelopen 2 jaar ben ik werkzaam bij een orthopedagogisch centrum. Hier werk ik gemiddeld 30 uur per week als groepsopvoeder van een groep met licht verstandelijk gehandicapte kinderen met gedragsproblemen in de leeftijd van 6-13 jaar. Als mentor van verschillende kinderen heb ik ook ervaring met het ondersteunen en begeleiden van de ouders in de thuissituatie.

Naast de dagelijkse verzorging ben ik in mijn huidige werk ook verantwoordelijk voor het schrijven van behandelplannen, het observeren van gedrag en het onderhouden van de contacten met het systeem rondom een kind.
Sterke eigenschappen van mij zijn het schriftelijk en mondeling overbrengen van informatie tijdens gesprekken, vergaderingen en in rapportages. Ik heb een goed organisatie vermogen en beschik over een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Ik ben iemand die sterk in zijn schoenen staat en kan goed met onverwachte en stressvolle situaties omgaan. Als persoon ben ik erg rustig en betrouwbaar waardoor ik graag in teamverband werk, maar ook goed zelfstandig aan de slag kan.

Op dit moment mis ik in mijn huidige functie de uitdaging en de mogelijkheden mijn ideeën en kennis te delen en verder te ontwikkelen. Ik denk dit bij de functie van pedagogisch gezinsbegeleider wel te vinden. Daarnaast vind ik naast het kind het gehele systeem daaromheen erg belangrijk en wil graag mijn bijdrage leveren aan de ondersteuning van het gehele gezinssysteem.
Ik denk een bijdrage te kunnen leveren met de kennis, het enthousiasme en ruime en open blik die ik heb. Daarnaast ben ik erg leergierig, kan snel het geleerde in handelen omzetten en kan goed een balans te vinden tussen afstand en nabijheid.

Ik zou mijn enthousiasme, kwaliteiten, en ervaringen graag inzetten bij de functie als pedagogisch gezinsbegeleider.

Graag licht ik deze sollicitatiebrief en mijn Curriculum Vitae in een persoonlijk gesprek toe.

Met vriendelijke groet,

Marlous de Gee

Bijgesloten: C.V.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 juni 2007, 18:49
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie pedagogisch gezinsbegeleider, graag commentaar

Leuke brief,

Dit vond ik erg goed: "... mis ik in mijn huidige functie de uitdaging en de mogelijkheden mijn ideeën en kennis te delen en verder te ontwikkelen. Ik denk dit bij de functie van pedagogisch gezinsbegeleider wel te vinden.". Als je ook nog kunt uitleggen waarom wordt het nog sterker.

Een paar taaldingetjes:
* In de eerste paragraaf gebruik je eerst "uw" en verderop "jullie". Ik denk dat je voor één van beide moet kiezen.
* "organisatie vermogen" is één woord, net als "verantwoordelijkheidsgevoel"
* "Op dit moment mis ik in mijn huidige functie". Dat is dubbelop.

Succes. Oscar
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 juni 2007, 23:03
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie pedagogisch gezinsbegeleider, graag commentaar

Bedankt voor je reactie!!

Ben nog aan het stoeien waarom ik inderdaad denk dat ik de uitdaging wel bij deze functie denk te vinden.

Al zet ik het niet in mijn brief dan zal ik die vraag zeker bij een eventuele sollicitatie kunnen verwachten.

Nogmaals bedankt!

GR marlous
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open Sollicitatie Klinisch Psycholoog. Graag Commentaar! Dayzi Sollicitatiebrief en cv 5 4 augustus 2010 17:46
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 6 24 mei 2007 22:12
Sollicitatie Assistent makelaar, graag commentaar sQz Sollicitatiebrief en cv 4 14 maart 2007 18:06
Open sollicitatie stageplek adviesbureau. Graag uw commentaar Dhr.A.Noniem Sollicitatiebrief en cv 0 16 februari 2007 02:26
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker in het ziekenhuis. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 2 6 september 2006 16:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon