Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 april 2015, 22:30
w0ut3r w0ut3r is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 november 2010
Berichten: 14
w0ut3r is on a distinguished road
Standaard Na 5 jaar werken weer studeren, deeltijd of voltijd HBO?

Goedenavond,

Een jaar of 5 geleden ben ik begonnen aan een werktuigbouwkunde HBO opleiding. Het bleek echter al snel dat deze studie niks voor mij was, dus ik ben hiermee binnen 3 maanden gestopt.

Vervolgens ben ik via via bij een bedrijf terecht gekomen. Hier werk ik nu een jaar of 4 / 5 en heb mij inmiddels opgewerkt tot magazijnbeheerder. Niks speciaals, maar het is een baan. Ondertussen ook veel gereisd waardoor deze 5 jaar voorbij zijn gevolgen.

Ik zou dit nog wel 20 jaar vol kunnen houden (werken / reizen / werken / reizen), maar het is mij wel duidelijk dat het waarschijnlijk toch wel slim is om weer te gaan studeren.

Ik wil dus een HBO opleiding gaan volgen. Ik zit alleen te twijfelen tussen voltijd en deeltijd.

Ik ben 22 en wil binnenkort graag op mijzelf gaan wonen.

Ik ben bang dat deeltijd heel pittig gaat worden. Ik werk nu ongeveer 45 uur per week. Dit zal ik wel wat kunnen beperken, maar toch zal het zeer pittig blijven lijkt mij. Overdag werken en 's-avonds als je thuis komt en moe bent nog de boeken in duiken. Daarbuiten denk ik dat de gemiddelde leeftijd bij deeltijd toch wat hoger ligt dan 22. Ook ben ik wel gehecht aan mijn sociale leven en ik wil geen kluizenaar worden omdat ik het anders niet trek.

Toch heeft deeltijd ook grote voordelen;
Ik blijf inkomsten houden, ik kan op mijzelf gaan wonen. Mijn werkgever betaald de helft. Ik blijft deze baan houden en wellicht kan ik na mijn studie wel verder groeien binnen het bedrijf.

Toch trekt voltijd mij ook heel erg.

Ik zal een stuk minder inkomsten hebben, op mijzelf wonen gaat lastig worden ben ik bang (op kamers zou evt kunnen, maar veel liever gewoon een appartement), ik bouw geen werkervaring meer op.

Buiten dat kan je je wel 100% focussen op de studie. Mensen van mijn leeftijd, stuk socialer leven dan met deeltijd (ga ik van uit). Werken moet je je hele leven nog en het lijkt mij toch ook wel leuk om iets van een studentenleven te hebben mee gemaakt.

Maargoed, wat is wijsheid?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 mei 2015, 10:09
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Of je nu voltijd of deeltijd gaat doen, het is allebei pittig :-) Ik denk dat je een verkeerd beeld hebt van de leeftijdopbouw van voltijd- en deeltijdstudenten. Met je 22 jaar ben je echt niet de jongste als je voltijds in de schoolbanken plaatsneemt. Ik krijg het idee dat je nog niet naar open dagen bent geweest om je goed te oriënteren. Ik raad je aan om dit zeker te gaan doen. Je kunt er praten met docenten en studenten en je een beter beeld vormen van de voor- en nadelen van beide opties.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Naar deeltijd (hbo Bos en Natuurbeheer) zonder juiste vooropleiding ElRoze Loopbaanvragen 0 29 september 2014 19:22
Huidige studie afmaken of kunstacademie? watzaliknougaandoen Opleiding kiezen en volgen 3 8 oktober 2013 15:11
Verder studeren: weer een mbo opleiding of hbo? Directiesecretaresse Opleiding kiezen en volgen 2 7 augustus 2012 12:48
HBO voltijd én deeltijd loveturn Opleiding kiezen en volgen 5 25 juni 2011 13:02
Na full-time werken weer full-time studeren? Faithy Opleiding kiezen en volgen 26 5 mei 2009 22:17


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon