Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 maart 2009, 16:53
Mo. Mo. is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 71
Mo. is on a distinguished road
Smile Is opbouw brief logisch?

Wie helpt mij met deze brief. Mijn doel is een enthousiaste brief te schrijven met een logische opbouw, maar vaak verlies ik tijdens het schrijven een beetje overzicht. Alvast bedankt!

Geachte heer,

Op dinsdag 17 januari las ik op uw website dat u een vacature beschikbaar hebt voor een spss programmeur/analist met een analytisch vermogen. Aangezien het gewenste profiel nauw aansluit aan mijn persoon, opleiding en voorkeur, wil ik mij graag kandidaat stellen.

***** is een jong dynamisch bedrijf dat maatwerk levert vanuit de specifieke vraag van klanten. Dit vereist een flexibele instelling en een groot inlevings- en lerend vermogen. Deze hands- on en doelgerichte aanpak spreekt mij bijzonder aan. Vooral als daarmee middelen efficiënt en effectief kunnen worden ingezet voor een optimaal resultaat. Het werken binnen een breed scala aan onderzoeken, en vanuit verschillende opdrachtgevers zie ik als de ultieme uitdaging.

Tijdens mijn opleiding **** Psychologie heb ik een goede kennis opgedaan van attitude en gedragsaspecten, en me vol overgave gestort in het opdoen van alle mogelijke kennis van kwalitatieve en kwantitatieve onderzoeksmethoden. Ik vind het een uitdaging om tendensen en verbanden te onderzoeken, en resultaten zo expliciet mogelijk te maken. Omdat ik erg gedreven en leergierig ben ingesteld, ben ik uiteraard bereid om mij binnen uw instelling verder te ontwikkelen door middel van relevante cursussen. Mijn enthousiasme en enorme passie voor onderzoek neem ik graag met mij mee naar *******.

Deze brief en mijn motivatie zou ik graag nader willen toelichten tijdens een gesprek. Een uitnodiging hiervoor zie ik met belangstelling tegemoet.
Met vriendelijke groet,

Mo.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 maart 2009, 13:30
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Is opbouw brief logisch?

De opbouw is logisch.

Citaat:
***** is een jong dynamisch bedrijf dat maatwerk levert vanuit de specifieke vraag van klanten. Dit vereist een flexibele instelling en een groot inlevings- en lerend vermogen.
Dit komt over alsof jij uitlegt hoe hun bedrijf in elkaar zit. Met een kleine aanpassing is dat volgens mij wel te verhelpen:
"In de vacaturetekst las ik dat uw bedrijf maatwerk levert. Dit vereist.... "

Daarnaast vind ik de toon van je brief misschien iets te enthousiast.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 maart 2009, 14:03
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Is opbouw brief logisch?

ik niet hoor.... there's no such thing als "te enthousiast".
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 maart 2009, 22:05
Mo. Mo. is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 71
Mo. is on a distinguished road
Standaard Re: Is opbouw brief logisch?

Hallo, hartelijk dank voor deze reacties!

Ik ga de aanpassing zeker overnemen.
Verder klinkt de brief erg enthousiast, dat ben ik met jullie eens.
Ik dacht bij een jong commercieel bedrijf met een sterke profilering kan dat wel, bij een wetenschappelijke instelling is deze manier van schrijven wellicht niet zo handig. Op de een of andere manier vond de schrijfstijl wel bij het bedrijf passen. Het blijft een gok.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon