Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 april 2007, 15:10
esther esther is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2006
Berichten: 13
esther is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiegesprek, graag reactie!

Hallo,

Aanstaande donderdag heb ik mijn eerste sollicitatiegesprek, het gaat om de functie: Groepsleidster in de Kinderopvang.
Nu heb ik bij dit bedrijf vorig jaar stage gelopen, dus ik weet er al een hoop van af.
Nu zit ik met een paar dilemma's namelijk:
Wat voor een goede vragen zou ik nog kunnen stellen?
Wat moet ik aan doen?
Moet ik iets meenemen, ik heb dit wel gevraagd toen ze hebben opgebeld en toen werd er nee gezegd maar als ze onverwachts toch naar iets vragen en ik heb het niet bij me dan komt dat ook raar over toch?

Nog meer tips zijn natuurlijk van harte welkom!!

Alvast Bedankt,

Esther Ritzen
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 april 2007, 20:15
Angel70 Angel70 is offline
Banned
 
Geregistreerd: 5 februari 2007
Berichten: 66
Angel70 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiegesprek, graag reactie!

Hoi Esther,

Ik neem aan dat je er van uit mag gaan dat je niets hoeft mee te nemen als ze dat duidelijk hebben gezegd in het telefonisch gesprek. Mocht je toch nog twijfelen, neem dan een map mee met daarin je diploma's en relevante certificaten. Het lijkt mij niet dat ze daar al om vragen, meestal komt dat later.
Wat betreft je vraag over kleding: ik zou kiezen voor makkelijk zittende kleding waar je je prettig in voelt. Geen "slobberkleding", maar gewoon verzorgd, als je begrijpt wat ik bedoel. Je zult in de kinderopvang tijdens je werk niet in een mantelpakje gaan werken en om die reden zou ik dat dan ook niet aandoen naar het sollicitatiegesprek.

Succes!!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 april 2007, 15:41
esther esther is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2006
Berichten: 13
esther is on a distinguished road
Question Re: Sollicitatiegesprek, graag reactie!

Ok, bedankt!

Maar ik zou graag ook nog willen weten wat is voor mij belangrijk om te vragen en wat kan ik beter niet vragen? Ik weet namelijk al het een en ander omdat ik er al stage heb gelopen.
Kan ik zeggen dat ik ook misschien bij mijn huidige stage kan werken of toch beter van niet?

Tips zijn natuurlijk heel welkom!

Alvast Bedankt
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 april 2007, 16:52
pepesan pepesan is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2007
Berichten: 22
pepesan is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiegesprek, graag reactie!

Je zou kunnen vragen wat er voor je gaat veranderen ten opzichte van de stageplaats. Voor vaste krachten gelden andere regelingen, al denk ik dat ze daar zelf al over zullen beginnen. Meestal ontstaan er tijdens het gesprek vanzelf vragen, het moeilijkste vind ik altijd of ik de spreker wel of niet zal onderbreken met een vraag. Je mag best zeggen dat je ergens anders ook kunt werken, maar ik zou het alleen doen als het ter sprake komt.

Neem een notitieblokje mee en een pen of zo, ook handig als je je geen raad weet met je handen. Ik neem ook altijd mijn brief en de functieomschrijving mee, en mijn cv. daar werp ik vlug een blik op als ze me vragen iets over mezelf te vertellen.
Ze zullen je waarschijnlijk wel iets te drinken aanbieden, neem dan een glas water of zo, als het gesprek goed op gang komt kun je wel eens een droge mond krijgen en dat ziet er heel raar uit.

Wat je kleding betreft: ik zou geen spijkerbroek kiezen.

Succes!

Laatst gewijzigd door pepesan; 23 april 2007 om 16:56 Reden: typfout
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 april 2007, 16:56
esther esther is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2006
Berichten: 13
esther is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiegesprek, graag reactie!

Daar kom ik al weer een stuk verder mee!
Aan die droge mond had ik nog niet gedacht
Dat van die spijkerbroek dat wel, het is alleen moeilijk ook IVM het weer.
Maar goed...

Heel erg Bedankt!!!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief voor receptioniste, zeer graag een reactie merelflorence Sollicitatiebrief en cv 5 22 april 2007 15:14
Graag reactie op mijn sollicitatiebrief Beleidsadviseur Verwijderd account Sollicitatiebrief en cv 2 23 maart 2007 12:43
Graag reactie op Sollicitatiebrief parttime admistratief medewerker motor_girly Sollicitatiebrief en cv 3 27 augustus 2006 01:14
graag uw reactie op mijn brief sharynne1981 Sollicitatiebrief en cv 2 11 augustus 2006 16:30
Open sollicitatiebrief graag reactie thielv Sollicitatiebrief en cv 4 4 mei 2006 23:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon