Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 januari 2010, 12:15
kevertje kevertje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 januari 2010
Berichten: 2
kevertje is on a distinguished road
Standaard Graag hulp met m'n motivatie

Hallo,

Ik ben al enige dagen aan het broeden op een goede sollicitatiebrief maar vindt het toch zo moeilijk om m'n motivatie goed over te brengen. Wie wil mij helpen? Voor 5 februari moet de brief verstuurd zijn.

Ik heb de volgende brief:

Betreft: Sollicitatie naar de functie begeleider B


Geachte heer/mevrouw,

Op de site van de *** kwam ik uw vacature tegen waarin u vraagt om een begeleider B bij de *** te ****.
Naar deze functie zou ik graag willen solliciteren.

Tot op de dag van vandaag werk ik met veel plezier in de zorg.
In mijn huidige functie wordt gewerkt met een flexibel rooster. Dat houdt in dat ik ook avond- en slaapdiensten doe.
Gezien het feit dat ik per 11 november 2008 moeder ben geworden zou ik graag willen werken in een werkomgeving die vaste werkuren aanbiedt.
Mede om die reden reageer ik op uw vacature.
Omdat ik nog wel graag in de zorg wil blijven werken en het contact wil behouden met mensen met een verstandelijke beperking lijkt dagbesteding een perfecte overstap voor mij.

Op dit moment bestaat mijn werkervaring uit het begeleiden van cliënten op een woongroep. Ik ken de doelgroep en weet wat er in hun belevingswereld omgaat.
In mijn werk ben ik ondernemend en een aanpakker, als ik zie dat er dingen verbeterd kunnen worden neem ik initiatief om het te verbeteren.
Creatief ben ik in twee opzichten. Enerzijds omdat ik handig ben met mijn handen maar ook omdat ik creatief ben in het oplossen van problemen. Voor mij heeft een probleem of situatie geen standaard oplossing, het creatief meedenken in de situatie om het probleem inzichtelijk te maken en op te lossen is mijn uiteindelijke doel.


Ik overtuig u in een persoonlijk gesprek graag van mijn kennis, vaardigheden en motivatie voor de functie van begeleider.


Met vriendelijke groet,

***


Het volgende profiel wordt gevraagd:

■Je hebt een relevante MBO opleiding (minimaal niveau 3/4) en ervaring met mensen met het werken met een verstandelijke beperking.
■Je bent ondernemend en creatief in het begeleiden van je groep in combinatie met de arbeidsmatige werkzaamheden.
■Je beschikt over sociale vaardigheden, zoals tact, hulpvaardigheid, invoelend vermogen en intermenselijke zorg.
■Je benadert de cliënten met respect en je hebt een natuurlijk overwicht.
■Je communiceert transparant met collega's, cliënten en andere betrokkenen.

Alvast bedankt!!!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 februari 2010, 13:20
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Graag hulp met m'n motivatie

Lees eerst eens meestgemaakte fouten nummer 8: http://www.carrieretijger.nl/carrier...f-en-cv/fouten

Daar begin je nu je brief mee. Het is niet interessant waarom je een andere baan wil. Het is interessant waarom je deze baan wil (en dan niet omdat de uren zo praktisch zijn). Bedenk daarbij wat je nu niet vorm kunt geven in je werk en misschien wel als begeleider kan doen.

Ik denk bijvoorbeeld aan dat je meer tijd krijgt om met een individuele client te werken?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 februari 2010, 15:37
kevertje kevertje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 januari 2010
Berichten: 2
kevertje is on a distinguished road
Standaard Re: Graag hulp met m'n motivatie

Bedankt voor je antwoord maar heb er helaas niks meer aan.
Toevallig heb ik mijn brief ook aan iemand anders laten lezen die mij op dezelfde punten wees die jij noemde.
Deze verbetert en de brief verstuurd.

Nogmaals bedankt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag hulp bij zinsopbouw miss gluutje Sollicitatiebrief en cv 0 7 november 2009 13:59
Graag hulp bij solliciatie (ict) tweakit Sollicitatiebrief en cv 9 25 juni 2009 15:32
Hulp gevraagd bij motivatie! robinbossie Sollicitatiebrief en cv 2 15 mei 2009 11:23
Sollicitatiebrief maatschappelijk werker - graag hulp! genesis11 Sollicitatiebrief en cv 3 9 januari 2009 14:29
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon