Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 juli 2008, 15:49
5xdetinies 5xdetinies is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 januari 2008
Berichten: 9
5xdetinies is on a distinguished road
Standaard Graag feedback op sollicitatiebrief office manager / secretaresse

…………………………………
………………………………….
……………………………………
…………………………………..




……………………., 27 juli 2008




Betreft: vacature office manager / secretaresse


Geachte mevrouw ……..,
Tijdens een bezoek op het internet heb ik uw advertentie gelezen waarin u om een office manager / secretaresse vraagt. Deze vacature heeft mijn interesse gewekt vanwege de geschetste werkzaamheden. Daarbij ben ik enthousiast over het karakter van uw organisatie. Dit zijn voor mij belangrijke redenen om te reageren op de openstaande vacature.

Ik hecht veel waarde aan natuur- en landschapsbeheer. Regelmatig trek ik met de hond er op uit, om te genieten van het landschap en van de natuur. Ik vind het belangrijk dat organisaties als de uwe er zijn die hier werk van maken. Het deel uitmaken van zo’n organisatie lijkt mij geweldige uitdaging. Het biedt mij de mogelijkheid om hobby en werk te combineren. Ik weet zeker dat mijn interesse en nieuwsgierigheid voor landschap en natuurbeheer mij zullen ondersteunen in het uitvoeren van de functie.

Momenteel werk ik bij het …………………………………….. Dit is een dienstverlenende instelling waarbij door coördinatoren koppelingen worden gemaakt tussen hulpvrager en vrijwillige hulpverlener. Mijn taak is het beantwoorden en doorverbinden van binnenkomende telefoongesprekken. Daarnaast verricht ik ondersteunende administratieve werkzaamheden en ontvang ik gasten. Ik zie in het werk wat ik nu doe overeenkomsten met datgene wat u vraagt. Het maakt mij enthousiast.

In het huidige werk is geen sprake van een opzegtermijn. Ik ben op korte termijn beschikbaar. Hoewel mijn woonplaats doet vermoeden dat de reistijd lang is, bedraagt deze slechts één uur. Voor mij geen enkel probleem. Indien het van uw kant leidt tot ongewenste hogere reiskosten ben ik graag bereid u hierin tegemoet te komen.

Omdat een sollicitatiebrief en Curriculum Vitae een beknopte indruk geeft van de persoon die deze geschreven heeft, wil ik mijn sollicitatie graag mondeling toelichten.

Met vriendelijke groet,
handtekening

………………………
……………………….
………………………..



Voor nadere informatie verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 juli 2008, 22:03
TumTummm's schermafbeelding
TumTummm TumTummm is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 170
TumTummm is on a distinguished road
Thumbs up

Je brief ziet er top uit!

Nog 4 kleine tips (zowel voor jou als voor mij, want ik weet niet of ik gelijk heb...):


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 5xdetinies Bekijk bericht
Het deel uitmaken van zo’n organisatie lijkt mij geweldige uitdaging.
Deze zin klopt volgens mij niet... Als ik h'm hardop lees, dan 'vloeit' hij niet goed... (maar dat kan ook aan mij liggen?)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 5xdetinies Bekijk bericht
Het maakt mij enthousiast.
Een beetje 'loze' zin op deze plek, op deze manier... (waarom maakt het jouw enthousiast dat het werk wat je nu doet hetzelfde is als het werk dat zij vacant hebben?)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 5xdetinies Bekijk bericht
Indien het van uw kant leidt tot ongewenste hogere reiskosten ben ik graag bereid u hierin tegemoet te komen.
Je geeft al aan dat een uur reistijd voor jou niet uit maakt, waarom dit nu al neerzetten? Zo snij je jezelf in de vingers! Als ze er op het sollicitatiegesprek over beginnen, kun je dit altijd nog zeggen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 5xdetinies Bekijk bericht
Curriculum Vitae
(vraagje voor mij: Is dit met hoofdletter, midden in een zin?)


Verder ziet het er goed uit! Succes met solliciteren !?!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 5xdetinies Bekijk bericht
Omdat een sollicitatiebrief en Curriculum Vitae een beknopte indruk geeft van de persoon die deze geschreven heeft, wil ik mijn sollicitatie graag mondeling toelichten.
Dit vind ik een HELE MOOIE en GOEDE afsluitingzin, vind je het erg als ik h'm ga onthouden?
__________________
Leef met de dag, pluk een bloempje...
Vandaag is morgen gisteren...
Gewoon in het diepe springen, anders val je nooit omhoog...!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 juli 2008, 22:20
Angel70 Angel70 is offline
Banned
 
Geregistreerd: 5 februari 2007
Berichten: 66
Angel70 is on a distinguished road
Standaard Re: Graag feedback op sollicitatiebrief office manager / secretaresse

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TumTummm Bekijk bericht
Dit vind ik een HELE MOOIE en GOEDE afsluitingzin, vind je het erg als ik h'm ga onthouden?
Die zin is ooit eens geschreven door een lid van dit forum (even neuzen in de berichtjes dan kom je 'm vast tegen), ik heb 'm ook meer dan eens gebruikt! Ik vind het ook een hele sterke
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 juli 2008, 22:27
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Graag feedback op sollicitatiebrief office manager / secretaresse

Afsluiter is idd goed, ik zou in het 1e gedeelte "slechts" toevoegen en het woordje "wil" in "zal" veranderen, is ie net ietsje pietsje krachtiger....

Verder sluit ik me aan bij de vorige sprekers....(over die reistijd liever niets zeggen in de brief, hooguit dat het voor jou geen probleem is, maar meer niet)

1 aanvulling: je moet nog iets duidelijker maken waarom jij DE oplossing bent voor dit bedrijf....


groetjes
Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 28 juli 2008, 22:34
TumTummm's schermafbeelding
TumTummm TumTummm is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 170
TumTummm is on a distinguished road
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Makingsense Bekijk bericht
Afsluiter is idd goed, ik zou in het 1e gedeelte "slechts" toevoegen en het woordje "wil" in "zal" veranderen, is ie net ietsje pietsje krachtiger....
Helemaal mee eens !!?!!
__________________
Leef met de dag, pluk een bloempje...
Vandaag is morgen gisteren...
Gewoon in het diepe springen, anders val je nooit omhoog...!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 30 juli 2008, 20:10
5xdetinies 5xdetinies is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 januari 2008
Berichten: 9
5xdetinies is on a distinguished road
Standaard Re: Graag feedback op sollicitatiebrief office manager / secretaresse

Dank je wel voor de tips.
- Bij het eerste punt heb je gelijk dat deze niet lekker loopt.
Veranderd in : Deel uitmaken van zo'n organisatie lijkt mij een geweldige
uitdaging.

- Bij het tweede punt: hetgeen mij enthousiast maakt is het feit dat ik op
dit moment 15 uur werk en de vacante functie er een is van 32 uur (zelfs met de mogelijkheid full time)
Ik heb de derde allinea in zijn geheel veranderd.----------------------
Momenteel werk ik als secretarieel medewerker bij het Regionaal
Dienstencentrum West -Friesland te Hoorn. Dit is een dienstverlenende organisatie waarbij door coördinatoren koppelingen worden gemaakt tussen hulpvrager en vrijwillige hulpverlener. Mijn taken bestaan uit het ontvangen van gasten. Daarnaast verricht ik diverse ondersteunende administratieve taken. Ik zie in het werk wat ik nu doe overeenkomsten met datgene wat u vraagt. Wat mij enthousiast maakt is dat het aantal uren in de week meer is dan mijn huidige werkgever kan bieden.

- Bij punt 3: Ik heb de zin van de ongewenste kosten eruit gehaald.

- Bij punt 4: Ik weet het eigenlijk niet of het nu met een hoofdletter is of
niet. Wat ik wel weet is dat ik dit dan consequent door moet voeren.

Ik betrap me nu zelf nog op een foutje in de brief dat
ik de ene keer het met een hoofdletter heb geschreven en de andere maal
voor een kleine letter. In de brief wordt het allemaal
met kleine letter geschreven.



Vraagje komt de derde alinea nu beter naar voren?

Groet
Met citaat reageren
  #7  
Oud 31 juli 2008, 17:58
TumTummm's schermafbeelding
TumTummm TumTummm is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 170
TumTummm is on a distinguished road
Thumbs up

Momenteel werk ik als secretarieel medewerker bij het Regionaal Dienstencentrum West-Friesland te Hoorn. Dit is een dienstverlenende organisatie waarbij door coördinatoren koppelingen worden gemaakt (contacten gelegd worden) tussen hulpvragers en vrijwillige hulpverleners. Mijn taken bestaan uit (voornaamste taak is) het ontvangen van gasten. Daarnaast verricht ik diverse ondersteunende administratieve taken. Ik zie in het werk wat ik nu doe veel overeenkomsten met datgene wat u vraagt (de inhoud van uw gevraagde takenpakket). Wat mij vooral enthousiast maakt is dat het aantal uren in de week meer is dan mijn huidige werkgever kan bieden.


Ik ben blij dat mijn tips meegedragen hebben in je brief!
Ik heb nog ff naar die vernieuwde derde alinea gekeken, ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Succes met solliciteren!
__________________
Leef met de dag, pluk een bloempje...
Vandaag is morgen gisteren...
Gewoon in het diepe springen, anders val je nooit omhoog...!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 2 augustus 2008, 13:47
mart mart is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2008
Berichten: 12
mart is on a distinguished road
Standaard Re: Graag feedback op sollicitatiebrief office manager / secretaresse

Hallo,
Wat mij opviel was in de 1e alinea de slotzin:

"Dit zijn voor mij belangrijke redenen om te reageren op de openstaande vacature."

Zoals deze nu staat vind ik hem overbodig.

Mogelijkheid is dan om deze eerder te gebruiken, als:
Voor mij belangrijke redenen om te reageren op onderstaande vacature zijn de door U gesschetste werkzaamheden en het karakter van de organisatie.

Groeten Mart
Met citaat reageren
  #9  
Oud 3 augustus 2008, 11:39
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Graag feedback op sollicitatiebrief office manager / secretaresse

U schrijf je als u tegenwoordig.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mijn eerste sollicitatiebrief! (Office Manager) Miriam Sollicitatiebrief en cv 2 2 juni 2008 10:20
graag feedback en suggesties op sollicitatiebrief banqueting sales manager Rita1980 Sollicitatiebrief en cv 2 29 november 2007 22:34
sollicitatiebrief stageplaats office manager; graag commentaar Coralien Sollicitatiebrief en cv 4 18 april 2007 13:00
Sollicitatiebrief secretaresse. Graag commentaar Sanne123 Sollicitatiebrief en cv 2 11 oktober 2006 23:18
Sollicitatiebrief office manager Engelina Sollicitatiebrief en cv 1 2 mei 2006 14:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon