Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 november 2015, 11:12
Kipvis Kipvis is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 november 2015
Berichten: 12
Kipvis is on a distinguished road
Question Hoe zorg ik er voor dat mijn cv geen rommeltje wordt?

Inmiddels drie jaar geleden ben ik afgestudeerd. Ik had wat verenigingservaring en een parttimebaan bij de post, maar daar bleef het bij. Ik kwam niet aan de bak, begon uiteindelijk dan maar aan een lerarenopleiding. Een jaar van mijn leven ingestoken en bij twee verschillende scholen stage gelopen, maar uiteindelijk mee gestopt omdat het niet bij me bleek te passen. Vervolgens een aantal maanden op zoek geweest naar werk en eindelijk, per september vorig jaar, ben ik aan de slag gegaan. Nota bene bij een onderwijsinstelling, maar dit keer in de ondersteunende tak. En sindsdien is mijn cv veranderd in een lappendeken van elkaar afwisselende en overlappende banen, en nu ben ik bang dat het een onoverzichtelijke warboel gaat worden:

September 2014: Ik ga een contract voor een half jaar aan bij bedrijf A. In februari, wanneer mijn contract afloopt, krijg ik te horen dat ze me nog tot de zomer willen hebben, maar dan voor de helft van de uren die ik eerst had. Ik blijf nog even, maar ga op zoek naar iets anders.
Oktober 2014: Bedrijf B, een webshop waar ik connecties heb, neemt me aan om teksten te schrijven voor de site. Ik combineer de baan met mijn werkzaamheden bij bedrijf A.
Juni 2015: Ik wordt aangenomen bij bedrijf C, een andere onderwijsinstelling, als zomerkracht voor 3 maanden. Ik ga akkoord. Dezelfde dag krijg ik te horen dat bedrijf A me toch nog een paar manden wil hebben. Omdat ik net aan de slag ga bij bedrijf C, krijg ik een aanbod om na die paar maanden weer terug te komen.
September 2015: Bedrijf C wil me toch nog tot eind december houden, maar dan voor minder uren. Ik besluit bij bedrijf C te blijven, en tegelijk weer terug te komen bij bedrijf A en dus de banen te combineren. Bedrijf B laat ik even vallen, dat is niet meer te bolwerken.
November 2015: Bedrijf C kan me naast het werk dat ik al doe, nog een extra dag in de week gebruiken voor een andere functie. Het past allemaal nog net in mijn week, dus ik neem het aanbod aan.

Maar hoe vat ik dit nu overzichtelijk in een cv? Maak ik één of twee kopjes van mijn twee werkverbanden bij bedrijf A? Hoe zet ik het beste mijn twee functies bij bedrijf C neer? (Als ik het chronologisch opstel, komt bedrijf A weer tussendoor.) Ik ben eindelijk vorderingen aan het maken, maar hoe geef ik dat het beste weer?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 november 2015, 11:19
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Ik zou de maanden weglaten in je cv en alleen jaartallen noemen. Volgens mij is dat het meest overzichtelijk. Als je nu eens een overzicht maakt en dit vervolgens in het forum plaatst, kunnen we er naar kijken.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 2 november 2015, 11:31
Kipvis Kipvis is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 november 2015
Berichten: 12
Kipvis is on a distinguished road
Standaard

Hallo Marieke,

Als ik het met alleen jaartalen zou doen, dan komt het er zo uit te zien:

2015 - heden Bedrijf A, opnieuw aangenomen
2015 - heden: Bedrijf C, functies 1 en 2
2014 - 2015: Bedrijf B
2014 - 2015: Bedrijf A

Of zo, als ik bedrijf A er maar één keer op zet (Maar is dat eerlijk? Ik ben er immers drie maanden tussenuit geweest):

2015 - heden: Bedrijf C, functies 1 en 2
2014 - 2015: Bedrijf B
2014 - heden: Bedrijf A

Momenteel vermeld ik maanden in mijn cv, want ik heb geen enkele functie langer dan een jaar gedaan. Maar zoals ik al stelde, dat begint een beetje onoverzichtelijk te worden.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 2 november 2015, 11:35
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Ik zou dan voor de tweede optie gaan. Dat is wel het meest overzichtelijk. Je kunt dan tijdens het gesprek altijd nog aangeven dat je er drie maanden tussenuit bent geweest.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 2 november 2015, 12:40
Kipvis Kipvis is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 november 2015
Berichten: 12
Kipvis is on a distinguished road
Standaard

Is het verstandig om bij de twee verschillende functies bij bedrijf C wel de duur daarvan verder uit te duiden? Of kan ik dat ook het beste bewaren tot bij een sollicitatiegesprek?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 2 november 2015, 13:22
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Ja, dat zou ik wel uitsplitsen.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Baas dreigt met niet betalen loon en nog meer; graag uw hulp Lau0480 Je rechten en plichten als werknemer 1 27 mei 2013 11:04
Hoe moet ik mijn CV bijvoegen? Aron Sollicitatiebrief en cv 2 12 april 2013 11:57
Mijn open sollicitatie demaninhetpak Sollicitatiebrief en cv 2 16 augustus 2011 20:02
Stelling: Mijn universitaire studie staat slecht op mijn cv Severn Sollicitatiebrief en cv 2 15 november 2010 21:59
Wie wil er naar mijn open sollicitatie voor een BBL helpende zorg en welzijn kijken Margha Sollicitatiebrief en cv 6 24 november 2009 09:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon