Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 oktober 2008, 16:57
mulderjj mulderjj is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Berichten: 1
mulderjj is on a distinguished road
Standaard open sollicitatie (aub. controle en suggesties)

[Wil iemand deze brief controleren en eventuele suggesties achterlaten, alvast bedankt!

Betreft: opensollicitatie

Geachte heer/mevrouw,

[korte analyse bedrijf, waarom stuur ik sollicitatie]

De werkwijze van [bedrijf] om de behoefte van haar klanten te analyseren en vervolgens innovatieve producten en haar diensten hierop afstemt, waardoor de productiviteit, efficiëntie en werkgemak bij klanten wordt verhoogd, spreekt mij erg aan. Naast de werkwijze maakt ook de open en collegiale cultuur en de sterke stimulans tot persoonlijke ontwikkeling en ontplooiing mij erg enthousiast, vandaar dat ik u mijn sollicitatie toestuur.

[ervaringen/kennis afgestemd op eventuele functies binnen bedrijf]
Door mijn bedrijfkundige, commerciële en technische studie, die ik simultaan aan de HEAO en HTS volgde en mijn macrostudie aan de Universiteit, weet ik dwarsverbanden te leggen tussen verschillende vakgebieden die van belang zijn bij de realisatie van succesvolle innovaties. Deze kennis heb ik concretiseert door een innovatiemodel te ontwikkelen voor gemeenten. Hiermee verkregen zij inzicht welke veranderprocessen leiden tot de beste mogelijkheden in de verdere digitalisering van haar vraaggerichte dienstverlening. Daarnaast heb ik vele onderzoeken uitgevoerd op het gebied van tele- en datacommunicatie. Hierin werden naast specifieke organisatorische mogelijkheden in het bijzonder de technische en maatschappelijke effecten in kaart gebracht.

[wat voor functie wil ik en waarom ik geschikt]
Vanuit mijn studie- en freelanceprojecten weet ik dat de combinatie van; het doen van bedrijfs- en marktanalyses, de vertaalslag maken naar technische diensten en producten en hierin ondernemend, commercieel en creatief werkzaam te zijn mij erg aanspreken. Een uitdaging die ik bij [bedrijf] zou willen aangaan is de behoeften van opdrachtgevers en potentiële klanten te vertalen naar technische en organisatorische adviezen, deze vervolgens projectmatig uit te voeren tot een succesvol resultaat. Ik denk dat ik met mijn capaciteiten en interesse hierin een bijdrage kan leveren.

[snel iets over mezelf, normaal moet dit uit voorbeelden blijken toch? kan/mag dit?]
Over mijzelf kan ik zeggen dat ik pragmatisch, analytisch, kritisch, leergierig en een echte doorzetter ben. Iemand die sociaal en positief is, zich gemakkelijk aanpast, communicatief sterk is en volgens mijn vrienden een echte regelaar ben.

Voor meer informatie over mijn ervaringen en werkzaamheden heb ik mijn Curriculum Vitae bijgevoegd. Uiteraard licht ik graag mijn motivatie en persoon in een gesprek toe.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 oktober 2008, 21:30
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: open sollicitatie (aub. controle en suggesties)

Hallo Mulderij,

Je gebruikt mooie lange volzinnen. Maar is niet zo geschikt voor een sollicitatiebrief. Het komt wat statisch over en er blijft weinig van hangen. Aan het eind van een erg lange zin weet je al bijna niet meer waar de zin mee begon.

Enkele suggesties:

Betreft: Open Sollicitatie

1ste alinea:
Probeer van de eerste zin twee zinnen te maken. De laatste zin is oké als je <vandaar dat ik u mijn sollicitatie toestuur> weglaat. Het waarom leg je al uit in je opening.

2de alinea:
Alternatief: Tijdens mijn studieperiode heb ik geleerd dwarsverbanden te leggen, enz.
concretiseert moet zijn geconcretiseerd

3de alinea:
Alternatief: De combinatie van het doen van enz........... spreekt mij erg aan.
<Ik denk dat ik met mijn capaciteiten en interesse hierin een bijdrage kan leveren.>..... weglaten, spreekt uit je brief.

4de alinea: Kan in je cv

laatste alinea:
In plaats van persoon misschien beter persoonlijkheid
__________________
Rianne
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie naar andere functie in de zorg, wie helpt mij aub!! Miem Sollicitatiebrief en cv 3 15 juli 2014 16:16
Open sollicitatie bij Porsche (in het Engels) utopuz Sollicitatiebrief en cv 0 19 september 2007 11:48
open sollicitatie onderwijsassistent mčlanie Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2007 17:26
Open sollicitatie startende/ junior reisadviseuse Grada Sollicitatiebrief en cv 2 8 februari 2007 14:46
Open sollictatie aan de Rabobank, graag controle en eerlijke mening? Ansje Sollicitatiebrief en cv 0 3 augustus 2006 13:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon