Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Alle andere carričreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 september 2014, 08:20
Sharam Sharam is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 september 2014
Berichten: 1
Sharam is on a distinguished road
Standaard Alsnog mijn havo-diploma halen?

Goedendag,

In 2010 ben ik gezakt op 5 HAVO, hierna ben ik een jaartje gaan werken. Ik ben nu bezig met een MBO opleiding die ik volgend jaar ga behalen en afsluiten. Laatste tijd heb ik toch spijt dat ik niet me havo diploma heb gehaald 4 jaar geleden. En zou dit alsnog willen doen en het dan te combineren met school. In 2010 had ik 3 onvoldoendes en ik mocht er maar 2 hebben. Nederlands, Duits en economie. Als ik nu me havo diploma wil halen, moet ik dan alsnog maar 1 deelcertificaat halen? Of alle 3? Wat kan ik het beste doen om alsnog me diploma te halen en zo wat zekerder te staan voor de toekomst.
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 september 2014, 10:33
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
En zou dit alsnog willen doen en het dan te combineren met school.
Met welke school zou je dit dan willen combineren? Welke mbo-opleiding volg je momenteel? Welke niveau? Waarom wil je je havo-diploma alsnog halen?

Veel vragen, maar het is om helder te krijgen wat je precies wilt. Door na je mbo een havo-diploma te halen sta je niet sterker op de arbeidsmarkt.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 2 september 2014, 13:36
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik doe nou een MBO niveau 3 opleiding. Handhaver toezicht veiligheid - politie. Hierna wil ik graag naar de politie academie. Maar omdat de vacatures schaars zijn en er hoger opgeleiden voor de zelfde functie soliciteren. Wil ik doormiddel van deze opleiding en bijvoorbeeld nog me havo diploma een betere kans hebben om aangenomen te worden. Daarnaast heb ik dan ook een startkwalificatie en iets om op terug tevallen. Ik dacht zelf aan een avondopleiding om alsnog die vakken te halen?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 2 september 2014, 17:38
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Met een mbo-3-diploma heb je al een startkwalificatie op zak. Er is jammer genoeg nog steeds geen mbo-4-opleiding in de beveiliging, anders kon je eerst doorstromen naar mbo4 en daarna naar het hbo. Googel eens op 'deelcertificaten havo' halen. Luzac is bijvoorbeeld een bekende en goede aanbieder en er zijn ook roc's waar je terecht kunt. Zij bieden klassikale lessen aan en mijn ervaring is dat mensen die dit doen eerder en met meer succes de eindstreep halen dan mensen die hun certificaten proberen te halen via thuisstudieaanbieders, zoals LOI en NHA.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vreselijke omgang op werk (lang verhaal!) Loesje88 Je rechten en plichten als werknemer 4 21 april 2023 15:35
Mijn havo-diploma alsnog halen Missmarjory Sollicitatiebrief en cv 13 16 december 2013 11:20
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Mijn open sollicitatie demaninhetpak Sollicitatiebrief en cv 2 16 augustus 2011 20:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon