Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 augustus 2006, 15:02
studie moeder studie moeder is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2006
Berichten: 1
studie moeder is on a distinguished road
Standaard even voorstellen en meteen een vraag

Hallo allemaal,

Ik ben 35, gelukkig getrouwd en moeder van 4 kinderen in de leeftijd tussen 10 en 2 jaar.
Voordat ik zwanger raakte heb ik mijn diploma's in de uiterlijke verzorging gehaald, met het doel om daarna verder te leren om therapeutisch te kunnen werken.
Maar van één keer zwanger werd het dus vier keer zwanger en werd mijn wens voorruit/opzij geschoven.

Toen de tijd eraan kwam dat mijn jongste aan de peuterspeelzaal toe was, begon het bij mij weer te kriebelen. Ik ben dus gaan zoeken en heb dus een opleiding gevonden. En inmiddels zit mijn jongste op de peuterspeelzaal. En de opleiding begint 22 september!
Niet naast de deur, maar aan de andere kant van het land. Een HBO deeltijd opleiding, die ik als ik goed mijn best doe in twee jaar kan afronden, en daarna nog een vervolgopleiding, ook HBO, van een jaar.

Jullie kunnen het vast al raden, niet goedkoop. Daarnaast zijn er dan ook nog de bijkomende kosten, en mijn kinderen moeten voor een gedeelte opgevangen worden. Alles is niet voor niets.........

Heeft iemand enig idee of advies hoe het financiëel op te lossen?
Er zijn geen studiefinancieringen, alleen als je de leraren opleiding doet.
Je kan bij de gemeente aankloppen, maar dan moet het wel een beroep zijn waarvan zij vinden dat aansluit bij de maatschappij. En je moet ook geen partner hebben die inkomsten heeft. En ik heb dus wel een man die werkt.

Desondanks is het een erg grote uitgave en of zware maandelijke last die erbij komt.
Het is me net iets teveel om er ook nog bij te werken, respect voor diegenen die dat wel kunnen! Maar ik trek dat niet, komt ook een beetje omdat onze oudste een "zorgenkind" is.
Ik ben blij dat ik nu mijn hoofd boven water hou, en soms denk ik ook weleens waar begin ik aan, het is geen makkelijke studie. Maar ja, ik weet zeker dat ik er spijt van krijg als ik het niet doe.....
Dus ik wil gaan voor de uitdaging, en dus ook positieve energie opdoen.

Graag jullie advies en raad.

Groeten!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 augustus 2006, 15:45
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: even voorstellen en meteen een vraag

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door studie moeder
Heeft iemand enig idee of advies hoe het financiëel op te lossen?
Heb je de artikelen hierover op de site gezien? In het bijzonder:
Citaat:
En ik heb dus wel een man die werkt.
Ziedaar de oplossing
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 augustus 2006, 16:19
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: even voorstellen en meteen een vraag

Ik heb ook een HBO-opleiding in deeltijd gedaan. De boeken heb ik bij de bibliotheek kunnen halen en daardoor heeft het mij veel geld bespaard. Ook kun je tweedehands boeken kopen, dit is ook voordeliger dan nieuwe boeken. Verder is het belangrijk dat je de studie zosnel mogelijk afrondt, want anders kost het je nog een studiejaar.

Hopelijk heb je iets aan deze tips. Ik wens je veel succes met je studie.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 10:46
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 19:52
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 14:07
Reis Siebrich Loopbaanvragen 20 19 oktober 2006 15:39
Hoe mail je een sollicitatiebrief en cv nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 9 14 juli 2006 10:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon