Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 januari 2015, 06:34
an3io an3io is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2015
Berichten: 5
an3io is on a distinguished road
Standaard laatste alinea te informeel?

Beste Tijgers,

Eergisteren heb ik een sollicitatiebrief geplast om feedback, gisteren commentaar gekregen (thanx deRobster!), en vandaag de tweede versie, zie beneden.

Willen jullie vooral op de grammatica (de of het) en spelling letten (Nederlands is niet mijn moedertaal)?
en zoals het onderwerp duidt: laatste alinea te informeel?
Alvast bedankt!

Mijn brief:
Leiden, 8 januari 2015

Geachte mevrouw ++++,

Ik ben een duurzame energie ingenieur en heb ervaring als ondernemer. Daarom wil ik graag door middel van deze brief solliciteren op de functie projectmedewerker binnen ++++.

Dankzij onze telefonisch gesprek van woensdag 6 om 9:30 heb ik me kunnen realiseren dat ik de juiste persoon voor deze functie ben. Ik denk zo omdat ik niet alleen de motivatie en ervaring heeft, maar ook een flinke dosis enthousiasme.

Ten eerste, wat motiveert mij het meest om bij +++++ te willen werken is dat ik al sinds mijn jeugd een passie voor duurzame energie heb. Gedurende mijn academische en professionele loopbaan heeft deze passie zich verder ontwikkeld tot de overtuiging dat mijn toekomst op het gebied van duurzame energie ligt. Apart van het bijdragen aan het verduurzamen van de energie sector mijn tweede ambitie is om uiteindelijk ook een wereldspeler te worden op het gebied van duurzame energie. Ik ben er van overtuigd dat ik daarvoor bij +++++ op de juiste plek ben. Ik zou zeker een verrijking vinden om samen met een team turbineparken te realiseren, vooral omdat het resultaat van betekenis voor de maatschappij is.