Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 januari 2015, 06:34
an3io an3io is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2015
Berichten: 5
an3io is on a distinguished road
Standaard laatste alinea te informeel?

Beste Tijgers,

Eergisteren heb ik een sollicitatiebrief geplast om feedback, gisteren commentaar gekregen (thanx deRobster!), en vandaag de tweede versie, zie beneden.

Willen jullie vooral op de grammatica (de of het) en spelling letten (Nederlands is niet mijn moedertaal)?
en zoals het onderwerp duidt: laatste alinea te informeel?
Alvast bedankt!

Mijn brief:
Leiden, 8 januari 2015

Geachte mevrouw ++++,

Ik ben een duurzame energie ingenieur en heb ervaring als ondernemer. Daarom wil ik graag door middel van deze brief solliciteren op de functie projectmedewerker binnen ++++.

Dankzij onze telefonisch gesprek van woensdag 6 om 9:30 heb ik me kunnen realiseren dat ik de juiste persoon voor deze functie ben. Ik denk zo omdat ik niet alleen de motivatie en ervaring heeft, maar ook een flinke dosis enthousiasme.

Ten eerste, wat motiveert mij het meest om bij +++++ te willen werken is dat ik al sinds mijn jeugd een passie voor duurzame energie heb. Gedurende mijn academische en professionele loopbaan heeft deze passie zich verder ontwikkeld tot de overtuiging dat mijn toekomst op het gebied van duurzame energie ligt. Apart van het bijdragen aan het verduurzamen van de energie sector mijn tweede ambitie is om uiteindelijk ook een wereldspeler te worden op het gebied van duurzame energie. Ik ben er van overtuigd dat ik daarvoor bij +++++ op de juiste plek ben. Ik zou zeker een verrijking vinden om samen met een team turbineparken te realiseren, vooral omdat het resultaat van betekenis voor de maatschappij is.

Ten tweede, de ervaring dat mij het duidelijkst aanwijst om voor deze functie te solliciteren is dat ik rond twee jaar ervaring heb kunnen doen als project ontwikkelaar binnen mijn eigen bedrijf S+wasu V.O.F. (S+lar Water Supply). Hiervoor, al sinds 2010 begon ik bij het opzetten van demoprojecten in warme landen voor mijn onderzoek naar water een duurzame energie aan de TU Delft. Vooral in Ethiopië, waar ik tegenwoordig het bedrijf verder aan het bevestigen ben. Daar kijk ik vooruit naar nieuwe openbare projecten, welke in de onderhandeling fase verkeren. Deze activiteiten hebben mij al zeker sinds 2010 bezig gehouden met technische, bureaucratische en logistieke uidagingen. In de tussen tijd heb ik een waardevol netwerk in Nederland kunnen ontwikkelen binnen de energiesector. Het lijkt me logisch als ++++ van deze gelegenheid zou kunnen profiteren. Zelfstandig is het meeste werk dat ik volbrengt als lid van het team aan het hoofd van S+wasu. Hiernaast heb ik ook, dankzij mijn studie, affiniteit met vrijwel alle fundamentele aspecten van windturbines kunnen ontwikkelen: van beleid en subsidie regeling tot techniek en logistiek (zie CV).

Als laatste wil ik u tot de aandacht brengen dat mijn besmettelijk enthousiasme binnen een projectgroep aan iedereen motivatie en optimisme overdraagt; best handig in de hectische en stressvolle dagen vlak voor een deadline! Bovendien, de meeste mensen mogen me en ik maak snel een goede indruk. Maar die laatste laat ik aan u zelf beschouwen als u mij de gelegenheid aanbiedt om mijn motivatie verder toe te lichten in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,

An3io
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 januari 2015, 17:50
RESO RESO is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 januari 2015
Berichten: 7
RESO is on a distinguished road
Standaard

Hoi An3io,

De brief is erg overtuigend. Je beschrijft goed je eigen kwaliteiten, je werkzaamheden en je ideeen.
In de gehele tekst zijn grammaticale fouten zichtbaar. Ook de zinsopbouw van een aantal zinnen klopt niet. Bijvoorbeeld: Ten eerste, wat motiveert mij het meest.... Kan je beter vertalen naar 'wat mij het meest aanspreekt om bij ... te werken.
Daarnaast kan je laatste alinea te direct overkomen, bijvoorbeeld: 'de meeste mensen mogen me en ik maak snel een goede indruk' Je kunt beter iets vertellen over de feedback van anderen, bijvoorbeeld dat je communicatief en sociaal vaardig bent o.i.d.

Succes
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 januari 2015, 02:02
lhn790 lhn790 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 januari 2015
Berichten: 3
lhn790 is on a distinguished road
Standaard

Hoi!
de eerste zin van je laatste alinea vind ik niet perse te informeel, hij enthousiasmeert en dat is precies wat je wil. De tweede en derde zin zou ik nog wel een keer over nadenken. 'De meeste mensen mogen me' komt wat arrogant over en zou mij afschrikken als ik de brief lees. Ik denk dat je deze tweede zin in zijn geheel weg kan laten.
Het kan geen kwaad om wat formeler af te sluiten: Ik ben uiteraard bereid mijn motivatie en enthousiasme toe te lichten in een persoonlijk gesprek.

Succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 januari 2015, 15:55
an3io an3io is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2015
Berichten: 5
an3io is on a distinguished road
Standaard thanx voor de feedback

Dankjewel RESO en Ihn790 voor jullie feedback.

Ik zie nu duidelijk dat de laatste alinea niet perse te informeel is maar vooral arrogant, en dat had ik niet zonder jullie kunnen zien!

Heel nuttig allemaal, nogmaals bedankt!

Groet,

An3io
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verplicht meenemen/kopiëren laatste loonstrook n.a.v. sollicitatie!? Ooit meegemaakt? Piemeister Sollicitatiegesprek 8 11 november 2014 15:24
Laatste studiejaar en competenties LuckyBet Opleiding kiezen en volgen 8 13 oktober 2013 15:33
Sollicitatiebrief begeleider Clarice Sollicitatiebrief en cv 3 15 januari 2012 14:38
Hoe koppel je terug na de laatste ronde dat je toch af ziet van de sollicitatie? marweecos Sollicitatiegesprek 5 2 mei 2011 00:30
STAR-interview i.p.v. 'informeel kennismakingsgesprek' H.DD Sollicitatiegesprek 14 19 maart 2010 12:41


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon