Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 juli 2012, 16:09
squee452 squee452 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 juli 2012
Berichten: 3
squee452 is on a distinguished road
Standaard Ontslag nemen... help!

Beste iedereen,

In 2008 kwam ik als groentje bij mijn huidige werkgever binnen. Het is een erg klein bedrijf (4 medewerkers) die functioneert als een familie. Ik kwam hier zonder relevante ervaring of opleiding binnen en heb hier alles geleerd wat ik weet.

In 2011 besloot ik weg te gaan, ik zag onvoldoende groeimogelijkheden. Mijn plafond was bereikt. Ik kreeg een nieuwe uitdaging aangeboden en besloot er voor te gaan. Achteraf niet de juiste keuze, ik ben vertrokken bij dat bedrijf en ben op zoek gegaan naar een nieuwe uitdaging.

Ik had enkele serieuze aanbiedingen liggen toen ook mijn oud werkgever belde. Hij vroeg of ik nog eens het gesprek wilde aangaan. In dat gesprek voelde ik meteen weer die vertrouwde sfeer die ik zo goed kende en misschien ook wel gemist had. Er werd een situatie geschetst waarbij ik een goed gevoel kreeg. Wel moest ik binnen 48 uur ja of nee zeggen. Na overleg met mijn vrouw heb ik ja gezegd.

Nu, 8 maanden later besef ik me dat ik in dezelfde uitzichtloze positie zit als in 2011. Vorige maand belde een recruiter van een groot bedrijf met een interessant aanbod. Ik heb een aantal gesprekken gevoerd en een assessment gehad welke ik uitstekend doorstaan heb. Volgens het bedrijf pas ik perfect bij de organisatie en dat gevoel heb ik zelf ook. Ik wilde echter niet abrupt opzeggen en heb het bedrijf aangegeven dat ik 2 maanden opzegtermijn wilde, dit was geen probleem. Ik heb hun bod dus ook geaccepteerd!

... nu moet ik mijn ontslag indienen. Ik vroeg bewust 2 maanden om mijn werkgever in de gelegenheid te stellen vervanging te zoeken. Telkens als ik hem wil vragen voor een gesprek krijg ik een droge bek en komt er niets uit. Ik ben bang voor zijn reactie als ik aangeef dat ik weer weg ga! Niet dat het een reactie van boosheid zal zijn maar teleurstelling.

Iemand tips of ervaringen met een dergelijke situatie?
Ik weet dat ik het gewoon moet doen maar probeer wat moed te verzamelen....

Thanks..
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 juli 2012, 23:13
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Mijn tip: Zet alles op papier en geef hem de brief en vraag in de brief om een gesprek.

En je hoeft je niet schuldig te voelen of iets dergelijks, want je pakt het netjes aan. Dat iemand teleurgesteld kan zijn, is mogelijk. Het gaat echter wel om jou en ik zou hem dan ook bedanken voor alle kansen die je hebt gekregen, maar ook aangeven dat het tijd is om verder te kijken.

Heel veel succes en laat even weten hoe het is gegaan.

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 juli 2012, 09:48
squee452 squee452 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 juli 2012
Berichten: 3
squee452 is on a distinguished road
Standaard

het lukt me nog steeds niet. Vandaag weer proberen......
Met citaat reageren
  #4  
Oud 6 juli 2012, 15:53
squee452 squee452 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 juli 2012
Berichten: 3
squee452 is on a distinguished road
Standaard afloop

Voor de mensen die willen weten hoe het afgelopen is..

ik liep er een aantal dagen mee door en kreeg het echt niet uit mn strot. Mijn baas ineens pro-actief met het plannen van toekomstige acties. Ineens werd mijn baas actief en wilde hij zaken oppakken die al maanden op de plan lagen, ironisch. Dit maakte het moeilijk om te zeggen dat ik weg ging. Telkens als ik op het punt stond iets te zeggen kwam hij weer met een mooi idee voor de toekomst en dan wil je hem het slechte nieuws niet brengen.

Nadat ik gisteren terugkwam van een (succesvol) klantbezoek in het midden des lands besloot ik het maar te zeggen. Ik zei het in een "pleister-in-één-keer-eraf"actige manier. Ik was bang dat ik het anders weer zou inslikken. IK was ervan overtuigd dat hij teleurgesteld zou zijn maar het wel professioneel zou opnemen.

Niets was minder waar, dit was het ergste gesprek dat ik ooit voerde. Ik ben uitgemaakt voor leugenaar, parasiet en een oneerlijk persoon. Ik heb geprofiteerd van hem en ga ervandoor bij de eerste de beste kans. Zijn woorden. Complete onzin natuurlijk!

Inmiddels is hij wat bedaard en ik hoop de komende 2 maanden nog normaal te kunnen werken. Zou willend dat ik geen 2 maanden opzegtermijn had bedongen en eerder had opgezegd. Wat een koude douche zeg. Voor alle mensen in een vergelijkbare situatie... succes! Het is echt een nare situatie maar eenmaal achter de rug voel je je bevrijd!

Good luck!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 7 juli 2012, 01:15
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

slechte verliezer???
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 juli 2012, 17:22
stijnhommes stijnhommes is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 198
stijnhommes is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door squee452 Bekijk bericht
Nadat ik gisteren terugkwam van een (succesvol) klantbezoek in het midden des lands besloot ik het maar te zeggen. Ik zei het in een "pleister-in-één-keer-eraf"actige manier. Ik was bang dat ik het anders weer zou inslikken. IK was ervan overtuigd dat hij teleurgesteld zou zijn maar het wel professioneel zou opnemen.
Waarschijnlijk kwam de manier waarop je het zei verkeerd over. De "pleister-in-één-keer-eraf" was misschien direct, maar je baas kan het als bot ervaren hebben.

Laat hem weten dat je het leuk vind om in dit bedrijf te werken (dat je daarom 2 maanden opzegtermijn aanhield), maar dat je ook aan jezelf moet denken, en dat het betere salaris, de mogelijke groei, of whatever de reden is een kans is die je niet kan laten voorbijgaan voor je eigen ontwikkeling.

Als je een volgende keer met het idee loopt om weg te gaan, probeer dan EERST met de baas te praten. Geef ze een eerlijke kans de problemen op te lossen voordat je aankondigt weg te gaan. Misschien waarderen ze je wel zo, dat je een promotie of salarisverhoging had gekregen als je het eerder had aangekaart. Als een vroeg gesprek niet helpt, kun je zonder schuldgevoel weg.

By the way, die 2 maanden opzegtermijn aanhouden voor je baas is een teken van goodwill. Geef het beste van jezelf en doe er alles aan om ondanks dat negatieve gesprek het bedrijf op een positieve noot te verlaten.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 11 juli 2012, 12:36
fiona88 fiona88 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 juli 2012
Berichten: 2
fiona88 is on a distinguished road
Standaard ouch

Pijnlijk.. maargoed, zo loopt het soms tussen mensen. Jij was enorm gespannen en kwam waarschijnlijk niet goed over, en hij heeft naar zijn gevoel alles gedaan om je te behouden.

Het is misschien geen slecht idee om het nog uit te praten voor je vertrekt, op deze manier houd je er een nare smaak aan over. Terwijl je toch een erg mooie tijd hebt gehad bij dat bedrijf!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ziek thuis en problemen op het werk: ontslag nemen? Dreamer Je rechten en plichten als werknemer 10 18 december 2012 23:49
Wel of niet zelf ontslag nemen? jackman56 Je rechten en plichten als werknemer 6 29 juni 2012 22:58
Ontslag nemen?! Miramare Loopbaanvragen 1 25 september 2011 15:12
Zelf ontslag nemen tijdens half jaar contract Alexandra Je rechten en plichten als werknemer 3 27 september 2010 14:54
Op staande voet ontslag nemen? pallen Je rechten en plichten als werknemer 7 2 juli 2010 11:59


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon