Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 november 2014, 22:30
esli esli is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 november 2014
Berichten: 4
esli is on a distinguished road
Unhappy Van WO naar deeltijd HBO overstap?

Hallo,

Ik zit met een vraag en ik hoop dat iemand me kan helpen! Ik ben na mijn HAVO begonnen aan het HBO en dat ging heel goed, ik haalde mijn propedeuse en tijdens het 2e jaar merkte ik dat ik wel wat meer wilde. Dus ik maakte de overstap naar de universiteit en haalde daar binnen 1 jaar mijn propedeuse, het 2e jaar ging wel maar het was erg moeilijk maar het derde jaar was een ramp.. ik kon het niveau gewoon echt niet aan! Ik ben nu voor de 2e keer het 3e jaar aan het doen en het gaat gewoon niet,ik voel me heel slecht en uitgeput en ik wil zo graag stoppen want het lukt me niet.. het is echt een stapje te ver voor me.Ik heb er geen plezier meer in en alles lijdt er onder. Daarom wil ik zo graag stoppen, maar ik ben dus al aan mijn zesde studie jaar bezig!

Eerst 2 jaar HBO en nu 4e jaar WO. En nu zit ik toch wel aardig in de knel qua studiefinanciering die ik heb ontvangen. Ik heb altijd het basisbedrag voor uitwonend ontvangen zolang ik daar'recht' op had maar als ik nu stop heb ik geen diploma en dat betekent dat het geen gift is.
Mijn oplossing was in eerste instantie toch stoppen en dan zo snel mogelijk (kan volgende week al) beginnen aan een erkende HBO opleiding van de NTI waar ik enige vrijstelling kan krijgen en die dan zo snel als lukt af te ronden.
Op die manier haal ik binnen de 10 jaar toch een geldig HBO dilpoma. Wanneer ik dan stop met mijn huidige WO studie zet ik natuurlijk de duo lening stop (heb ik ook geen recht meer op) en betaal ik de deeltijd HBO opleiding van de NTI zelf.
Maar hoe meer ik lees en informatie verzamel, hoe meer ik twijfel. Klopt dit? En is dit de beste aanpak? één ding weet ik wel zeker en dat is dat ik mijn huidige opleiding niet kan en wil afmaken, het lukt me gewoon echt niet en het het mij niet waard, ik heb er al heel veel voor gedaan en ik moet gewoon toegeven dat dit niet voor mij is. Dus dat is zeker. Maar dan, wat is de beste optie?
Zou een deeltijd opleiding bij de NTI en een diploma daarvan inderdaad door de DUO goedgekeurd worden en betekend dat dat ik de 4 jaar studiefinanciering als gift ontvang? De 2 jaar erna die ik heb geleend uiteraard niet..

Hopelijk kunnen jullie me helpen! :)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 november 2014, 10:18
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Heb je al contact opgenomen met het DUO? Zij kunnen je uiteraard het beste vertellen hoe het zit. Maar volgens mij zit het zo dat als jij binnen tien jaar alsnog je hbo-diploma haalt je prestatiebeurs wordt omgezet in een gift.
Is het voor jou ook een optie om terug te keren naar je vorige hogeschool? Wellicht biedt de school de opleiding ook in deeltijd aan?
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 november 2014, 11:46
esli esli is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 november 2014
Berichten: 4
esli is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor uw reactie! Ja, ik zal nu weer contact met ze opnemen! Nee dat is helaas geen optie want die vorige HBO opleiding was in Groningen en nu woon ik in Utrecht! Maar hopelijk kunnen ze me bij de DUO meer uitleg geven over hoe het zit met de studiefinanciering
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 november 2014, 12:06
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Biedt de HU de opleiding ook aan? Zo ja, informeer bij hen dan eens hoe het zit als je daar de draad weer op zou pakken. Succes!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 28 november 2014, 12:38
esli esli is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 november 2014
Berichten: 4
esli is on a distinguished road
Standaard

Nee die bieden ze niet aan helaas! Maar ik heb goede alternatieven gevonden bij de NTI die me echt leuk lijken, daarover zal ik zo in een ander topic wel wat vragen De duo vertelde me trouwens dat het inderdaad klopt, dat als ik binnen 10 jaar een diploma(HBO of WO) haal ik op basis van de prestatiebeurs voor dat behaalde diploma de studiefinanciering als gift krijg. Voor HBO bachelor betekent dat 3 jaar! Alle beetjes helpen en dan ga ik toch nog een HBO deeltijdopleiding doen die ik dan wel zelf betaal, maar zodra ik het diploma heb krijg ik dan toch nog 36 maanden studiefinanciering vergoed
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
deeltijd, gift, stoppen, studie, studiefinanciering

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Naar deeltijd (hbo Bos en Natuurbeheer) zonder juiste vooropleiding ElRoze Loopbaanvragen 0 29 september 2014 19:22
Mijn open sollicitatie demaninhetpak Sollicitatiebrief en cv 2 16 augustus 2011 20:02
Gaat opleiding verloskunde van hbo naar wo? Dientje. Opleiding kiezen en volgen 12 31 maart 2011 23:53
Mbo niet af, via 21+ toets naar hbo ICT in deeltijd? Umut Opleiding kiezen en volgen 4 6 februari 2011 09:17
Sollicitatiebrief coördinator onderwijsorganisatie, feedback gevraagd Pinkie Sollicitatiebrief en cv 6 16 februari 2009 21:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon