Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 augustus 2008, 13:35
mart mart is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2008
Berichten: 12
mart is on a distinguished road
Question Is mijn brief oké?

Hallo!
Ook ik heb deze site gevonden, en besluit meteen gebruik te maken van de aanwezige kennis.
Ik zou het fijn vinden reactie te krijgen op de onderstaande brief!

Al vast bedankt,
Groeten Mart.
.................................................. .
<persoonsgegevens>
<plaats> 7 juli 2008

<organisatiegegevens>


Betreft: sollicitatie naar de functie van zorgbemiddelaar
Vacaturenummer: 09-123


Geachte mevrouw, mijnheer,

Ik zoek wat U vraagt, en ik ben wie U zoekt!

Al enige tijd merk ik aan mezelf dat ik toe ben aan een nieuwe uitdaging.
In mijn huidige functie als coördinator .... werk ik steeds vaker vanuit routine en ben ik mijn enthousiasme en uitdaging in mijn werk aan het verliezen.
Dat past niet bij mij.

Wat wel bij mij past is:
- Samenwerken met mensen;
- Werken voor en met mensen met complexe hulpvragen;
- Afwisselend werk en geen 9 tot 5 mentaliteit;
- Functioneren onder hoge werkdruk en het moeten stellen van prioriteiten;
- Zien wat er in de ander omgaat en daar op gepaste wijze op reageren;
- Het creëren van een prettige sfeer waardoor mensen bereid zijn knelpunten
te bespreken en de wil krijgen om problemen op te lossen;
- Relativeringsvermogen, doorzettingsvermogen en humor;
- De mogelijkheid om mezelf te ontwikkelen.

Bemiddelen en ondersteunen, en het signaleren van knelpunten zie ik als kwaliteiten van mezelf welke mij zullen helpen de functie van zorgbemiddelaar naar behoren uit te kunnen voeren.
Ik zal vanuit een breder perspectief mogen gaan kijken naar het zorgaanbod en de ondersteuning van cliënten, en in het verdiepen van de systematiek van indicatiestelling zal mijn grootste uitdaging zitten.

Omdat een brief ook maar een brief is, wil ik heel graag de mogelijkheid krijgen om in een gesprek toe te lichten wat mijn motivaties zijn.

Met vriendelijke groet,



Mart …..

Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 augustus 2008, 11:42
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Is mijn brief oké?

Negatief zijn over je huidige werk is nooit aanvaardbaar en je geeft ook niet aan wat je kwaliteiten zijn. Je geeft alleen maar aan wat je wel en niet leuk vindt. Samengevat zie ik je brief als kinderachtig.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 augustus 2008, 13:50
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Is mijn brief oké?

Henk, over negatief gesproken zeg..... ??????

Nou, daar ben ik het dus totaal niet mee eens.

Het enige wat ik wel wil zeggen is, wees niet al te creatief met het schrijven van je brief. Je gebruikt nu te veel creatieve elementen waardoor het wat fladderig aandoet (maar zeker niet kinderachtig....)

Een opsomming met streepjes is in een brief niet zo gebruikelijk.
Je mist daardoor een heel stuk onderbouwing. Je zet het neer als feiten, zonder daarbij uit te leggen, wat de voordelen zijn voor de lezer / toekomstige werkgever.

Ik zie niet slechts aan de zin over het verlies aan enthousiasme en uitdaging in het huidige werk.
Ok, het is wat negatief gesteld door de zinsbouw, maar is over het algemeen toch altijd de reden dat iemand op zoek gaat naar wat anders?
Ik zou het inderdaad dus wel wat anders formuleren, ietsje positiever, maar ik vind het wel een heel duidelijke reden om verder te kijken.

En Henk, volgens mij moet je je ogen even uitwrijven want ik zie in de opsomming juist wel een heleboel kwaliteiten van TO staan:

Citaat:
- Samenwerken met mensen; Ik zie een sociale teampspeler
- Werken voor en met mensen met complexe hulpvragen Ik zie iemand met sociale teamspeler met inlevingsvermogen
- Afwisselend werk en geen 9 tot 5 mentaliteit; Ik zie een flexibel persoon
- Functioneren onder hoge werkdruk en het moeten stellen van prioriteiten; Ik zie ik zie wat jij niet ziet, Henk
- Zien wat er in de ander omgaat en daar op gepaste wijze op reageren; Ik zie weer inlevingsvemogen...dit is misschien wat dubbel, probeer die punten misschien wat beter samen te vatten
- Het creëren van een prettige sfeer waardoor mensen bereid zijn knelpunten
te bespreken en de wil krijgen om problemen op te lossen; Ik zie hier heel veel in wat ik niet zo 1, 2, 3 in een trefwoord kan samenvatten, maar genoeg kwaliteiten zoals bijv. sensitiviteit of intuitie. Licht alleen in het gesprek wel toe hoe je te werk gaat bij het oplossen van een probleem
- Relativeringsvermogen, doorzettingsvermogen en humor; Ik zie relativeringsvermogen, doorzettingsvermogen en humor
- De mogelijkheid om mezelf te ontwikkelen. Ik zie een persoon die graag groeit in zijn carriere
Ik vind deze kwaliteiten heel goed passen bij de functie waarop TO solliciteert, maar mis zoals eerder gezegd een stukje toelichting. En kijk even naar de dingen die ik als lezer als dubbel opvat (samenwerken, inlevingsvermogen, sociaal, dat is allemaal duidelijk maar die punten worden een paar keer herhaald)

En hoewel ik de brief wat over de top vind qua originaliteit, zou ik je zeker uitnodigen voor een gesprek. Door deze aanpak heb je mij in ieder geval wel nieuwsgierig gemaakt.

Maar vertel zeker nog wel iets beter wat jij met die genoemde kwaliteiten voor de organisatie kan betekenen en minder waarom het voor jou zo leuk zal zijn.

Succes ermee!!!

Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 3 augustus 2008, 18:09
mart mart is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2008
Berichten: 12
mart is on a distinguished road
Standaard Re: Is mijn brief oké?

Tja, mijn opzet is om op te vallen. Er wordt gezocht naar iemand met o.a. een pioniersmentaliteit en dat past wel een beetje bij de door mij gemaakte keuzes.

Nu ik hem zelf teruglees en met het gegeven commentaar zie ik inderdaad verbeterpunten. De opsomming heb ik zelf nog nooit gezien, maar ik dacht wie niet waagt wie niet wint.

Tessa, bedankt voor je opbouwende reactie, kan ik wat mee!

Groeten Mart
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Te veel aan kennis, gebrek aan lef: eerste stapjes in arbeidsland Aardbei Loopbaanvragen 6 2 november 2010 15:52
Motivatieprobleem en twijfels over beroep Interaction Designer en opleiding CMD topTijgertje Loopbaanvragen 4 15 juni 2009 12:40
van mijn passie mijn werk maken, een reëel plan? Amber9 Loopbaanvragen 3 11 juli 2008 11:37
Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief??? Ilsie Sollicitatiebrief en cv 1 3 mei 2006 10:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon