Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 november 2012, 12:40
marliesvenema marliesvenema is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 november 2012
Berichten: 10
marliesvenema is on a distinguished road
Standaard Stage Doktersassistent, open sollicitatie

Hoi mensen,

Ik wil volgend schooljaar een BBL opleiding gaan doen tot doktersassistent.
Het leek mij handig om nu alvast een stageplek te zoeken, daar je eerst een stageplaats nodig hebt om toegelaten te kunnen worden op de opleiding.
Zouden jullie mijn brief kunnen lezen en tips kunnen geven?
ik vind het erg moeilijk om mijn enthousiasme over te brengen.

heel erg bedankt!!

gr Marlies

Geachte mevrouw (haar naam)

Per september 2013 wil ik starten met de opleiding Doktersassistent BBL-4 op het (naam College )te (naam plaats).
Via stagemarkt.nl zag ik dat u een stageplaats aanbiedt aan deelnemers van deze opleiding.

Ik zou mijn leerdoelen graag bij een huisarts willen behalen, zodat ik tijdens mijn studie werkervaring opdoe in de richting waarin ik mijn carrière zie.
Wat mij aantrekt aan deze functie is het contact met de patiënten en de huisarts.
Het lijkt me een uitdagende werkomgeving waarbij er zorgvuldig en stressbestendig gewerkt moet worden.

Bij mijn vorige werkgever heb ik ervaring opgedaan met cliënten in een zorgverlenende instelling.
Hierbij heb ik contact gehad met cliënten in verschillende gemoedstoestanden.
Tijdens deze momenten besefte ik mij dat ik mezelf in deze richting wil gaan scholen.
Ik zou graag de huisarts en de patiënten willen ondersteunen met mijn zorg en kunde.

Ik ben erg enthousiast om met deze studie te kunnen beginnen en dit vertaalt zich in een gemotiveerde en leergierige werkhouding. Daarnaast ben ik stressbestendig en nauwkeurig.

Graag zou ik mijn motivatie voor deze stageplaats mondeling willen toelichten.


Met vriendelijke groet,


Marlies (achternaam)

Bijlage:cv
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 november 2012, 15:07
Beewee's schermafbeelding
Beewee Beewee is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 15 augustus 2012
Berichten: 133
Beewee is on a distinguished road
Standaard

Hoi Marlies,

Goed dat je zo vooruitdenkt en nu alvast een stage wilt regelen!
Allereerst wil ik je vragen om eerst eens een paar mensen te helpen met hun brieven voordat je zelf om feedback vraagt; dat wordt op dit forum van je verwacht namelijk. Je zult zien dat het leuk en leerzaam is om met anderen mee te denken, en zo gauw je dat hebt gedaan krijg je zelf ook reacties.

Vriendelijke groeten van

Beewee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 november 2012, 21:12
marliesvenema marliesvenema is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 november 2012
Berichten: 10
marliesvenema is on a distinguished road
Standaard

Hoi Beewee,

Bedankt voor je reactie.

Het is juist dat ik het moeilijk vind om op andere brieven te reageren, omdat ik er zelf zo weinig verstand van heb.

maar als dit de werkwijze is zal ik kijken of ik zinvolle bijdragen kan leveren, en anders mijn hulpvraag verwijderen.

met vriendelijke groet
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 november 2012, 21:43
switch30 switch30 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 november 2012
Berichten: 10
switch30 is on a distinguished road
Standaard

Hoi Marlies,
Het ziet er eigenlijk wel goed uit,
"Hierbij heb ik contact gehad met cliënten in verschillende gemoedstoestanden.
Tijdens deze momenten besefte ik mij dat ik mezelf in deze richting wil gaan scholen."

Waarom besefte je dat in die momenten? Dat kan ik er niet goed uithalen...het contact alleen?Of hoe je ermee om moest gaan? Wat voor contact was dat dan?
Het is een beetje vaag op deze manier.
Groetjes en succes
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 november 2012, 21:51
marliesvenema marliesvenema is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 november 2012
Berichten: 10
marliesvenema is on a distinguished road
Standaard

Hoi Switch30,

Dankjewel voor je snelle reactie!
En ik heb zeker wat aan je feedback.
In mijn hoofd klinkt zo'n zin natuurlijk veel vanzelfsprekender, dan voor iemand die de gedachtegang erachter niet kent.
Ik ga het duidelijker formuleren.

groetjes
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 november 2012, 13:06
Beewee's schermafbeelding
Beewee Beewee is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 15 augustus 2012
Berichten: 133
Beewee is on a distinguished road
Standaard

Dag Marlies,

Hier komt mijn feedback:

Citaat:
Geachte mevrouw (haar naam)
Heel goed dat jij de brief aan een specifiek iemand richt. Heb je er al aan gedacht om deze mevrouw te bellen? Je kunt dan vragen hoe de werkcultuur is op die plek, wat zij jou allemaal denken te kunnen leren, en wat zij van jou verwachten. Dit heeft het voordeel dat je de brief wat gerichter kunt formuleren en dat je kunt beginnen met het telefoongesprek te noemen. Ook zal deze mevrouw zich jou herinneren, wat niet zo is als jij alleen een brief stuurt.

Citaat:
Per september 2013 zal ik starten met de opleiding Doktersassistent BBL-4 op het (naam College )te (naam plaats). Via stagemarkt.nl zag ik dat u een stageplaats aanbiedt aan deelnemers van deze opleiding; graag wil ik hieronder vertellen waarom ik juist bij u mijn stage wil vervullen.
De volgende alinea's volgen niet helemaal logisch op elkaar, ook de zinnen liggen niet helemaal in elkaars verlengde. Ik zou de alinea's omdraaien en de informatie stap voor stap geven:

Citaat:
Ik kies bewust voor de opleiding van doktersassistent vanwege mijn werkervaring. Ik heb gewerkt bij een zorgverlenende instelling en had daar contact met cliënten in verschillende gemoedstoestanden.
Ik kan hieraan niet zien wat jij hieraan zo waardevol vond, dus: leg dat even uit, bv:
Citaat:
ik merkte daarbij hoe belangrijk het is als er iemand aanwezig is die op een geruststellende manier rustig en zakelijk blijft. Dat is een rol die ik graag op me neem, en zo besefte ik, dat ik mezelf in deze richting wil scholen.
Citaat:
Ik zou mijn carrière graag willen voortzetten in een huisartsenpraktijk, vandaar dat ik mijn leerdoelen heel graag bij u wil behalen. Wat mij vooral aantrekt is het contact met patiënten en arts, maar ook werk ik graag in een uitdagende omgeving waarbij zorgvuldigheid en stressbestendigheid vereist zijn.
Citaat:
Ik ben erg enthousiast om met deze studie te kunnen beginnen en dit vertaalt zich in een gemotiveerde en leergierige werkhouding.
Citaat:
Graag zou ik mijn motivatie voor deze stageplaats mondeling willen toelichten.

Nou....dat was het. Ik hoop dat je er iets aan hebt, en ga je de brief aanpassen, post dan de volgende versie gewoon weer hier, dan kunnen we nog verder met je meedenken.

Vriendelijke groeten,
Beewee
Met citaat reageren
  #7  
Oud 23 november 2012, 19:56
marliesvenema marliesvenema is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 november 2012
Berichten: 10
marliesvenema is on a distinguished road
Standaard

hoi,

Dit is mijn aangepaste versie:

Geachte mevrouw (haar naam)


Per september 2013 wil ik starten met de opleiding Doktersassistent BBL-4 op het (naam College )te (naam plaats).

Ik zou mijn leerdoelen graag bij een huisarts willen behalen, zodat ik tijdens mijn studie werkervaring opdoe in de richting waarin ik mijn carrière zie.
Wat mij vooral aantrekt in deze functie is het contact met patiënten en arts,
maar ook werk ik graag in een uitdagende omgeving waarbij zorgvuldigheid en stressbestendigheid vereist zijn.

Bij mijn vorige werkgever heb ik ervaring opgedaan met cliënten in een zorgverlenende instelling.
Hierbij heb ik contact gehad met cliënten in verschillende gemoedstoestanden.
Ik merkte daarbij hoe belangrijk het is als er iemand aanwezig is die op een geruststellende manier kalm en zakelijk blijft en efficiënt handelt. Dat is een rol die ik graag op me neem, en zo besefte ik, dat ik mezelf in deze richting wil scholen.

Ik ben erg enthousiast om met deze studie te kunnen beginnen en dit vertaalt zich in een gemotiveerde en leergierige werkhouding.

Graag zou ik mijn motivatie voor deze stageplaats mondeling willen toelichten.


Met vriendelijke groet,


Marlies (achternaam)

Bijlage:cv
Met citaat reageren
  #8  
Oud 25 november 2012, 12:31
Jack Stemkens Jack Stemkens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 111
Jack Stemkens is on a distinguished road
Standaard

Beste Marlies,

Ik heb je brief doorgelezen en wil de volgende adviezen geven:

Omschrijf waarom je juist doktersassistente bij een huisarts wilt worden en waarom niet in bijvoorbeeld een ziekenhuis.

In je brief staan alle zinnen onder elkaar. Zet ze per alinea naast elkaar, zodat het meer een geheel wordt.

Veel succes,

Jack
__________________


Jack Stemkens

http://www.uwsollicitatie.nl
Sollicitatiebrieven en cv's op maat.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open Sollicitatie Stage Waterschap b-boy pietie Sollicitatiebrief en cv 2 8 juni 2012 20:06
Open sollicitatie stage jeugdzorg Nikkie Sollicitatiebrief en cv 0 17 oktober 2009 17:45
Open sollicitatie stage Nikkie Sollicitatiebrief en cv 3 12 oktober 2009 20:21
open sollicitatie stage anne1695 Sollicitatiebrief en cv 4 3 januari 2009 10:16
Open Sollicitatie stage bij een bank, dringend. Soloman Sollicitatiebrief en cv 4 22 juli 2008 19:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon