Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 april 2011, 13:28
frissewind frissewind is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 april 2011
Berichten: 5
frissewind is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie loopbaanadviseur

Hoi allen,

Ik zou het zeer op prijs stellen als jullie mijn sollicitatiebrief van commentaar zouden willen voorzien!

Alvast bedankt!!


Geachte XXX,

Studeren op academisch niveau wordt studenten gezien de huidige ontwikkelingen in het onderwijs in de toekomst niet gemakkelijk gemaakt. Om te kunnen blijven studeren, is naar mijn mening adequate begeleiding van een loopbaanadviseur een must. Ik wil graag een enthousiaste loopbaanadviseur zijn, die de doorvertaling van de praktijk naar beleid kan maken. Graag licht ik u in deze brief toe waarom ik denk geschikt te zijn voor deze functie.

Ik heb mij altijd erg thuis gevoeld in functies waarbij studenten betrokken zijn. De afgelopen vier jaar werk ik als docent bij de bacheloropleiding XXX. Hierdoor heb ik geleerd om studenten op een juiste manier te benaderen, feedback te geven op hun functioneren en in te spelen op ervaren knelpunten van het onderwijs. De ervaring die ik op heb gedaan als voorlichter voor bachelor- en masterstudenten, komen tevens goed van pas in deze functie. Communiceren en werken met internationale studenten is voor mij geen probleem, in mijn werk als XXX heb ik immers dagelijks te maken met internationale studenten. Tevens heb ik een aantal studentenprojecten georganiseerd in samenwerking met het onderijscentrum XXX, zoals het facultaire programma voor XXX.

Door mijn academische studies bezit ik diverse en brede competenties die mij bijzonder geschikt maken voor de functie. In mijn studie XXX ben ik veel bezig geweest met het analyseren van de bottleneck en om verbeterprojecten in beleid te vertalen. De studie XXX heeft mij vaardigheden bijgebracht op het gebied van het voeren en rapporteren van coachingsgesprekken, het verhelderen en verduidelijken van problemen en om begeleiding op maat te bieden aan cliënten.

Goed plannen, het houden van overzicht, organisatietalent en zelfstandig werken zijn eigenschappen die mij kenmerken. Deze vaardigheden hebben mij in staat gesteld om meerdere studies nominaal te voltooien en daarnaast veel neveneactiviteiten in mijn studententijd te ondernemen. Deze studietechniek wil ik studenten dan ook graag meegeven. Ik denk veel plezier te beleven om studenten een passend advies en inzicht te geven in zijn of haar situatie. Ik ben iemand die zich graag goed voorbereid en op een positieve en enthousiaste manier mensen tegemoet treed. Ook bezig zijn met het optimaliseren van de kwaliteit van het onderwijs spreek mij zeer aan. Ik wil mij dan ook graag inzetten zodat studenten het maximale uit de studie te halen, maar tevens zorgen dat de kwaliteit van het onderwijs daar niet de nadelen van ondervindt.

Met veel passie start ik graag het komende collegejaar als loopbaanadviseur . De combinatie van mijn opleidingen en werkervaringen maakt dat ik een aanwinst ben voor uw team en voor studenten. Graag ga ik dieper in op mijn motivatie en CV in een persoonlijk gesprek.

Vriendelijke groet,

XXX

Bijlage: CV
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 mei 2011, 15:17
Sleyar Sleyar is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 mei 2011
Berichten: 4
Sleyar is on a distinguished road
Standaard

Ziet er goed uit en lekker makkelijk te lezen. Alleen de eerste zin is gewoon niet zo lekker naar mijn mening (ik ben dan geen taaldeskundige maargoed )

Studeren op academisch niveau wordt studenten gezien de huidige ontwikkelingen in het onderwijs in de toekomst niet gemakkelijk gemaakt.

Hier zit een uitbreidende zin in en dan hoor je een komma na studenten en na ontwikkelingen.

Edit: en vergeet niet CV voluit te schrijven. Op school werd ik er altijd voor afgestraft om het zo maar te noemen
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 mei 2011, 20:51
frissewind frissewind is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 april 2011
Berichten: 5
frissewind is on a distinguished road
Standaard

Dank je wel voor je bericht, ik heb de brief inmiddels al verzonden en had inderdaad nog de eerste zin aangepast. In ieder geval thanks voor je tips!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie Dierenkliniek InNoCeNt-GiRl Sollicitatiebrief en cv 6 3 augustus 2010 18:34
Open Sollicitatie Endemol (graag op- en aanmerkingen!) Girl3 Sollicitatiebrief en cv 9 23 februari 2010 22:53
Open sollicitatie verpleegkundige, graag commentaar Carola Sollicitatiebrief en cv 2 30 november 2009 11:00
Open sollicitatie verpleegkundige. Graag commentaar HvdB Sollicitatiebrief en cv 1 13 juni 2009 23:04
Feedback gevraagd open sollicitatie plotiemoos Sollicitatiebrief en cv 4 11 mei 2009 10:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon