Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 juli 2008, 23:38
Rosmery Rosmery is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 juli 2008
Berichten: 1
Rosmery is on a distinguished road
Standaard Graag commentaar op mijn sollicitatiebrief

Geachte mevrouw......,
Toen ik de vacaturetekst van de functie assistent las, was ik meteen verkocht. Naar aanleiding van de vacature heb ik telefonisch contact gehad met de heer x. Na dit telefoongesprek is mijn enthousiasme groter geworden en heb ik daarom besloten te solliciteren.

In de tijd dat ik Bestuurskunde studeerde ontdekte ik mijn passie voor beleid, politiek, bestuur en alles wat daarbij hoort. Sindsdien heb ik het verlangen om mijn opgedane kennis en vaardigheden in te zetten voor een christelijke organisatie. Dit verlangen heeft mij in contact gebracht met uw organisatie.

Er zijn verschillende aspecten van de functie assistent die me erg aanspreken, onder andere het lezen en analyseren van informatie, het adviseren, maar ook de diversiteit in thema’s en organisaties waar je mee te maken hebt (nationaal, Europees, internationaal) maken me erg enthousiast.

Ik hoop dat u in mij de kandidaat ziet waar u naar op zoek bent en dat mijn brief, bijgevoegde CV en enthousiasme u doen laten besluiten mij uit te nodigen voor een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,

Rosmery xxxxxx
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 juli 2008, 01:15
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Graag commentaar op mijn sollicitatiebrief

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rosmery Bekijk bericht
Geachte mevrouw......,
Toen ik de vacaturetekst van de functie assistent las, was ik meteen verkocht. Naar aanleiding hiervan heb ik telefonisch contact gehad met de heer x. Na dit gesprek is mijn enthousiasme alleen maar groter geworden. Mijn naam is .xxxx. en stel mij graag voor als kandidaat voor deze functie.

In de tijd dat ik Bestuurskunde studeerde ontdekte ik mijn passie voor beleid, politiek en bestuur. Sindsdien heb ik het verlangen om mijn opgedane kennis en vaardigheden op dit gebied in te zetten voor een Christelijke organisatie. Dit verlangen heeft mij in contact gebracht met uw organisatie.

(mooi taalgebruik: verlangen.... !!)

Er zijn verschillende aspecten van de functie assistent die me erg aanspreken, zoals het lezen en analyseren van informatie, het adviseren, maar ook de diversiteit in thema’s en organisaties waar je mee te maken hebt (nationaal, Europees, internationaal) maken me erg enthousiast.

Ik mis nog wel een stukje van wie ben jij en wat kan jij voor deze organisatie betekenen. Dat je enthousiast ben is overduidelijk, maar wat breng je verder nog mee aan kwaliteiten en ervaring en hoe ga jij de organisatie helpen een probleem op te lossen?

Ik hoop dat u in mij de kandidaat ziet waar u naar op zoek bent en dat mijn brief, bijgevoegde CV en enthousiasme (dat woord heb je nu al een paar keer gebruikt... don't onverdo it ) u doen laten besluiten (te passief taalgebruik) mij uit te nodigen voor een persoonlijk gesprek.

Nooit afsluiten met een hoop maar eerder met het geloof -leuke context - DAT ze je willen spreken.... je afsluitende zin moet gelijk aanzetten tot actie en daarom ook beter in de actieve vorm geschreven zijn.

Met vriendelijke groet,

Rosmery xxxxxx
Met die kleine aanpassingen verder een leuke brief hoor.

Over je opening nog wel even wat:

Als het iets in commercieels of in de verkoop is vind ik deze opening extra leuk, het is heel pakkend. Maar voor een christelijke organisatie lijkt het misschien iets te populair. Ik houd hier persoonlijk wel van (en ik werk ook in een christelijk bedrijf) maar bedenk je of het wel past bij de organisatie. Kijk bijvoorbeeld eens naar het taalgebruik op hun website en voel of dat erbij past....

Succes ermee, als het alleen om enthousiasme gaat, dan heb je sowieso al een gesprek verdiend....

Making Sense
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
commentaar, sollicitatiebrief

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief duaal plek HBO-V. Graag commentaar Jefke Sollicitatiebrief en cv 6 17 juli 2008 00:57
Sollicitatiebrief stageplek P&O: 'Graag commentaar' ipwzyd Sollicitatiebrief en cv 9 18 april 2008 22:38
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 6 24 mei 2007 22:12
Graag commentaar op mijn sollicitatiebrief consulent zoethout Sollicitatiebrief en cv 0 3 september 2006 16:50
Graag commentaar op mijn sollicitatiebrief naar functie van psycholoog Rianne Sollicitatiebrief en cv 3 11 augustus 2006 15:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon