Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 mei 2017, 22:01
skon skon is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 mei 2017
Berichten: 3
skon is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief Senior React Developer. Graag commentaar.

Hallo,

Ik volg momenteel een opleiding HBO ICT. Vanaf september tot februari dien ik stage te lopen. Tijdens het zoeken naar een stage kwam ik een leuke vacature tegen bij een bank. Volgens de titel zijn zij opzoek naar een senior ontwikkelaar voor de technologie React. Ik ben van mening aan bijna alle eisen van de "senior" vacature te voldoen. Ik weet dat dit bedrijf werkt met een team en ik denk een kans te maken. Het is mijn doel om op gesprek te komen.

Ik heb een sollicitatiebrief geschreven volgens de richtlijnen van Carrieretijger, waarna ik mijn ouders om feedback heb gevraagd. Nu is mijn vraag aan de ervaren leden van dit forum de brieven te beoordelen. Welke brief prefereer jij? Waarom? Advies?

Waar ik denk dat zij naar zoeken:
  • Fan van React en mobile
  • Gedisciplineerd en georganiseerd
  • Kan samenwerken met Scrum methode in multidisciplinair team
  • Gaat voor goede kwaliteit
  • Is innovatief en/of creatief
  • Heeft verstand van genoemde technieken en frameworks
  • Blijft up to date met ontwikkelingen in het beroep
  • Een goede persoonlijkheid (??)
  • Is niet bang iemand te confronteren en is transperant (daar trek ik de kwaliteit "kritisch" uit.

Overige opmerkingen:
  • Bij de sollicitatiebrief komt een opmaatgemaakt chronologisch CV voor deze vacature en aanbevelingen komen in een apart bestand.
  • Ik wil echt heel graag bij een van de besten werken, voor mij is mijn huidige studieomgeving niet uitdagend genoeg.


Brief 1: volledig zelf geschreven
Citaat:
Geachte ******,

Tijdens het zoeken naar een meewerkstage is er één vacature waar ik mijn gedachten niet vanaf kan krijgen: **** voor ****. Alhoewel deze positie geen stage betreft, doe ik een poging u te overtuigen dat iemand met mijn kwaliteiten een goede bijdrage kan leveren aan het verwezelijken van de dromen van jullie klanten.

Ik wil mij verenigen met de besten, daarom heb ik ervoor gekozen door te studeren in het beroep waar mijn passie ligt. Ik zuig theoretische kennis op als een spons en ik voer discussies met docenten waarbij ik kritische vragen stel om zo een goed beeld te krijgen van de verschillende concepten en mogelijkheden.

Het is voor mij iedere keer weer een streven om een hoogwaardig en innovatief product neer te zetten waar gebruikers van genieten. Dit gevoel heeft zich verder ontbloemt tijdens mijn stage voor een creatief Digital Agency genaamd ***** in ***** waarbij high-end websites en campagnes worden ontwikkelt voor grote namen.

Op school werken wij met behulp van Scrum en EduScrum aan opdrachten die een groot gedeelte van de genoemde technologieën omvatten: Java, React (niet native), Sonar, REST API, Jenkins, Maven, Selenium en Tomcat.

Ik wil graag bij jullie stage lopen zodat ik mijn talenten kan ontplooien tot hun volle potentie en ik mogelijk later voor jullie zou willen werken. Ook ben ik inzetbaar in de backend van websites.

Graag zou ik hier tijdens een gesprek wat dieper op in willen gaan.


Met vriendelijke groet,

*****
Brief 2: Feedback van ouders deels verwerkt
Citaat:
Geachte ****,

Tijdens het zoeken naar een meewerkstage viel mij één vacature op waar ik mijn gedachten niet vanaf kon houden: React Native Developer voor de ING bank. Alhoewel deze positie geen stage betreft, doe ik een poging u te overtuigen dat iemand met mijn kwaliteiten een goede bijdrage kan leveren aan het verwezelijken van de dromen van jullie klanten. Ik wil mij verenigen met de besten.

Ik heb ervoor gekozen door te studeren in het beroep waar mijn passie ligt, daarom leer ik snel en graag. Mijn kritische blik helpt mij en mijn team bij het vinden van de beste concepten en mogelijkheden. Het is voor mij iedere keer weer een streven om een hoogwaardig en innovatief product neer te zetten waar gebruikers van genieten. Doorzettingsvermogen en daadkracht gebruik ik om deadlines te halen.

Tijdens mijn stage voor een creative digital agency, "******" waar high-end websites en campagnes worden ontwikkeld voor grote namen, leerde ik onder anderen om te plannen, te overleggen en in teamverband te werken.

Ik ben gewend om met behulp van Scrum en EduScrum aan opdrachten te werken die een groot gedeelte van de in de vacature genoemde technologieën omvatten: Java, React (niet native), Sonar, REST API, Jenkins, Maven, Selenium en Tomcat.

Ik wil graag bij jullie stage lopen zodat ik mijn talenten kan ontplooien tot hun volle potentie. Ik ben inzetbaar in de ontwikkeling van zowel de front-end als back-end van systemen.

Graag wil ik tijdens een gesprek het één en ander nader toelichten.



Met vriendelijke groet,

******
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 mei 2017, 11:04
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard

Brief 2 is al beter, Skon, maar wat mij betreft kun je er nog aan sleutelen.

Mijn advies zou zijn: Doe minder je best om aan te tonen hoe goed je bent en maak je brief nog een tandje losser. Je bent jong, je gaat stage lopen. Ik zou als werkgever inderdaad benieuwd zijn wat je al kan, zodat ik weet waar we op voort kunnen bouwen. Veel meer interesse zou ik hebben in wat je wilt leren tijdens de stage. Je lijkt me als iemand die een heel duidelijk beeld heeft waar hij naartoe wilt. Wees daar open en concreet over. Dat kan je onderscheiden van andere stagiairs.

Kijk uit met zinnetjes als "ik wil me verenigen met de besten", of "dromen van de klanten verwezenlijken". Die komen erg theatraal op mij over.

Heel veel succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 mei 2017, 16:01
skon skon is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 mei 2017
Berichten: 3
skon is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Catbert Bekijk bericht
Brief 2 is al beter, Skon, maar wat mij betreft kun je er nog aan sleutelen.

Mijn advies zou zijn: Doe minder je best om aan te tonen hoe goed je bent en maak je brief nog een tandje losser. Je bent jong, je gaat stage lopen. Ik zou als werkgever inderdaad benieuwd zijn wat je al kan, zodat ik weet waar we op voort kunnen bouwen. Veel meer interesse zou ik hebben in wat je wilt leren tijdens de stage. Je lijkt me als iemand die een heel duidelijk beeld heeft waar hij naartoe wilt. Wees daar open en concreet over. Dat kan je onderscheiden van andere stagiairs.

Kijk uit met zinnetjes als "ik wil me verenigen met de besten", of "dromen van de klanten verwezenlijken". Die komen erg theatraal op mij over.

Heel veel succes!
Bedankt! Ik zal het verwerken in een derde versie.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief allround analist, graag commentaar! Marielle92 Sollicitatiebrief en cv 1 17 mei 2016 13:45
Sollicitatiebrief afdeling leerplicht graag commentaar Po. Sollicitatiebrief en cv 2 4 december 2014 20:12
Sollicitatiebrief sr. systeembeheerder graag commentaar helpmij Sollicitatiebrief en cv 3 23 april 2012 16:46
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38
Sollicitatiebrief stageplek P&O: 'Graag commentaar' ipwzyd Sollicitatiebrief en cv 9 18 april 2008 22:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon