Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 maart 2006, 10:24
Joyce Joyce is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 maart 2006
Berichten: 1
Joyce is on a distinguished road
Standaard Wie wil er even naar mijn open sollicitatie kijken?

Betreft: open sollicitatie



Geachte heer/mevrouw,

Als student secretaresse aan het Albeda College te Rotterdam zou ik mij zeer vereerd voelen om mijn beroepsbegeleidende leerweg te kunnen voldoen in uw bedrijf.

Momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe uitdagende baan. Ik heb bij verschillende bureaus gewerkt en heb op deze manier de afgelopen jaren de nodige werkervaring opgedaan in soortgelijke functies. Ik zie de functie secretaresse als een nieuwe uitdaging waar ik mij verder kan ontplooien.

In september jl. ben ik begonnen aan de opleiding secretaresse, deze opleiding volg ik één dag in de week (dinsdag). Momenteel zoek ik naar een baan die ik kan combineren met deze opleiding. Graag zou ik in overleg met u of met één van uw collega’s willen bespreken of dit bij uw organisatie mogelijk is. Voorheen heb ik de opleiding secretarieel medewerkster gevolgd en wil mij nu verder ontplooien in de opleiding tot secretaresse.

Ik hoop u voldoende informatie te hebben verstrekt. Meer informatie kunt u terugvinden in mijn cv.In afwachting van uw antwoord verblijf ik,

Hoogachtend,




(graag hoor ik wat ik eventueel kan veranderen zodat mijn brief nog beter overkomt) Alvast bedankt.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 maart 2006, 23:51
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Wie wil er even naar mijn open sollicitatie kijken?

Als student secretaresse aan het Albeda College te Rotterdam zou ik mij zeer vereerd voelen om mijn beroepsbegeleidende leerweg te kunnen voldoen in uw bedrijf.

Momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe uitdagende baan. Ik heb bij verschillende bureaus gewerkt en heb op deze manier de afgelopen jaren de nodige werkervaring opgedaan in soortgelijke functies. Ik zie de functie secretaresse als een nieuwe uitdaging waar(in) ik mij verder kan ontplooien.

In september jl. ben ik begonnen aan de opleiding secretaresse,(punt en dan nieuwe zin) deze opleiding volg ik één dag in de week (dinsdag). Momenteel (twee keer "momenteel" is nogal veel en je bent voor de tweede keer aan het zoeken. Je kunt beter de zin met momenteel in de 2e alinea weglaten) zoek ik naar een baan (momenteel zoek ik naar een baan of Momenteel ben ik op zoek naar een baan) die ik kan combineren met deze opleiding. (nieuwe regel of alinea) Graag zou ik in overleg met u of met één van uw collega’s willen bespreken of dit bij uw organisatie mogelijk is.( Dit is eigenlijk meer een sluitzin voor deze alinea) Voorheen heb ik de opleiding secretarieel medewerkster gevolgd en wil mij nu verder ontplooien in de opleiding tot secretaresse.

Ik hoop u voldoende informatie te hebben verstrekt. Meer informatie kunt u terugvinden in mijn cv.(spatie vergeten) In afwachting van uw antwoord verblijf ik,

Hoogachtend, (eventueel "met vriendelijke groet" dat mag tegenwoordig ook)

Ik persoonlijk zou de 2e alinea en de 3e omdraaien. De zin "momenteel.." in de 2e alinea weglaten. Je begint over je opleiding te vertellen. Daarna ben je op zoek naar een baan en vertel je wat je gedaan hebt. Dan ga je weer vertellen over je opleiding en gaat je weer op zoek naar een baan. De zinnen zijn goed maar staan door elkaar. Probeer de onderwerpen per alinea af te werken.
Veel succes. Ik moet zelf ook nog beginnen aan mijn brief. Ik weet dat het niet makelijk is.
Groetjes lily
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 juni 2007, 18:30
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Wie wil er even naar mijn open sollicitatie kijken?

Hoi,

Jouw openingszin is een goede binnekomer, maar geef aan waarom je je zo vereerd voelt. Steek die werkgever maar een veer in z´n ...... )liefst een hele pauw'

Verder ben je redelijk kort door de boch. Je zegt wel veel en ik heb wel het beeld van je dat je weet wat je wilt gaan doen. (toekomstvisie)

Geef aan wat jij als persoon aan meerwaarde kunt zijn voor deze organisatie. Bijvoorbeeld dat je je als spin in het secretariele web helemaal in je element voelt. Dat je goed kunt presteren onder tijdsdruk, dat je secuur bent, dat je om kunt gaan met stress en spanning en dat je hoofdzaken van bijzaken kunt scheiden. (prioriteiten stellen)

Kun je er iets mee

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 september 2008, 16:01
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Wie wil er even naar mijn open sollicitatie kijken?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joyce Bekijk bericht
Betreft: open sollicitatie



Geachte heer/mevrouw,

Als student secretaresse aan het Albeda College te Rotterdam zou ik mij zeer vereerd voelen om mijn beroepsbegeleidende leerweg te kunnen voldoen in uw bedrijf.

Momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe uitdagende baan. Ik heb bij verschillende bureaus gewerkt en heb op deze manier de afgelopen jaren de nodige werkervaring opgedaan in soortgelijke functies. Ik zie de functie secretaresse als een nieuwe uitdaging waar ik mij verder kan ontplooien.

In september jl. ben ik begonnen aan de opleiding secretaresse, deze opleiding volg ik één dag in de week (dinsdag). Momenteel zoek ik naar een baan die ik kan combineren met deze opleiding. Graag zou ik in overleg met u of met één van uw collega’s willen bespreken of dit bij uw organisatie mogelijk is. Voorheen heb ik de opleiding secretarieel medewerkster gevolgd en wil mij nu verder ontplooien in de opleiding tot secretaresse.

Ik hoop u voldoende informatie te hebben verstrekt. Meer informatie kunt u terugvinden in mijn cv.In afwachting van uw antwoord verblijf ik,

Hoogachtend,




(graag hoor ik wat ik eventueel kan veranderen zodat mijn brief nog beter overkomt) Alvast bedankt.
Tip: medewerkster is negatief, manager is positief, medewerkster dus weglaten. Graag zou ik in overleg met u of met één van uw collega’s willen bespreken of dit bij uw organisatie mogelijk is. Inrelevant is met wie jij wilt spreken. Je springt van de hak op de tak vahet woord voorheen hoort thuis in inleidng. probeer een inleiding verleden opleidingen, hoofd woorvoor je reageerd, motiveer waarom je die baan wilt,
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
wie wil naar mijn open sollicitatiebrief kijken? girl1984 Sollicitatiebrief en cv 5 15 december 2007 16:16
Open sollicitatie verpleegkundige aafke_verhoeven Sollicitatiebrief en cv 3 11 september 2006 15:19
Wie wil me helpen mijn sollicitatiebrief te controleren op spelfouten en dergelijke? karink22 Sollicitatiebrief en cv 3 18 april 2006 15:53
wie wil mijn open sollicitatie nakijken samia Sollicitatiebrief en cv 3 3 februari 2006 14:00
Gaarne jullie reaktie op mijn open sollicitatie Gerd Jansen Sollicitatiebrief en cv 1 27 november 2005 00:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon