Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 januari 2010, 20:59
Anne123 Anne123 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 januari 2010
Berichten: 2
Anne123 is on a distinguished road
Standaard Op zoek naar een passende opleiding

Hallo,

In mei haal ik (18jr) mijn havo diploma. Hierna wil ik graag een opleiding volgen. Nu zit ik echter met een probleem. Door gezondheidsredenen kan ik helaas maximaal 2 uur per dag aan mijn opleiding besteden. Dagopleidingen vallen dus al snel af. Misschien is thuisstudie een mogelijkheid?
Ik ben zelf natuurlijk ook al op zoek geweest, maar ook bij thuisstudies is weinig keus. Bij veel studies moet je hele dagen stagelopen of naar examens (die hele dagen duren) in het midden van het land (ik woon in Limburg).

Ik ben erg geďnteresseerd in grafische vormgeving, ontwerpen en webdesign, maar vormgeving heeft mijn 1e keus. Ook met het oog op mijn toekomst zou ik graag zo iets doen, zo kan ik vanuit huis later misschien werken.

Ik wil toch graag iets met deze richting doen, dus mijn vraag is nu of iemand tips heeft. Misschien kan ik gewoon (thuis) wat goede cursussen volgen, zodat ik uiteindelijk toch behoorlijk wat kennis heb. Ik zie echter door de bomen het bos niet meer en ben dus op zoek naar tips, zodat ik eventueel ook nog een beetje keuze heb en wat meer inzicht in de mogelijkheden. Weet iemand misschien een passende opleiding of cursus voor mij? Of weet je iets waar ik hierover vragen kan stellen? Alle tips zijn welkom!

Alvast hartelijk bedankt!


P.S. ik heb bijvoorbeeld bij LOI geďnformeerd. HBO Communicatie & MultimediaDesign.. Door de stages kan ik dan echter de opleiding niet afronden. En in het 1e jaar moet ik zo’n 8x naar het midden van het land voor examens. Deze opleiding valt dus al af.
Een cursus Grafisch Ontwerpen/Dtp is ook een optie bij LOI, hiervoor ben ik nog aan het mailen om te kijken of het eventueel haalbaar is.. Maar van deze cursus krijg ik het idee dat het niet echt een opleiding is, meer een cursus voor hobbyisten.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 januari 2010, 22:30
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Op zoek naar een passende opleiding

Hoi
Ga in gesprek met www.gildeopleidingen.nl, www.fontys.nl of www.leeuwenborgh.nl en informeer naar mogelijkheden om bijvoorbeeld losse modules te volgen.
Je kunt uiteraard bij NTI, LOI, NCOI enzovoorts ook losse curssussen volgen en voltooien.
Alleen heb je dan geen recht op studiefinanciering en dat lijkt me wel zo handig.
Afhankelijk van je gezondheidssituatie kun je misschien ook wachten tot je wel weer normaal kunt functioneren. En als dat niet zo is op de middellange tot lange termijn dan heeft het helaas ook weinig zin om te studeren want maar 2 uur per dag werken is natuurlijk ook niet realistisch.
Succes!
Hassan
Met citaat reageren
  #3  
Oud 6 januari 2010, 13:49
Anne123 Anne123 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 januari 2010
Berichten: 2
Anne123 is on a distinguished road
Standaard Re: Op zoek naar een passende opleiding

Hoi Hassan,

Bedankt voor je reactie.
Deze opleidingsinstituten zijn denk ik geen optie, ivm de stages en het aantal lesuren.
Ik heb sowieso geen recht op studiefinanciering, omdat ik te weinig lessen volg.

Ik heb geen idee wat de toekomst brengt ivm mijn gezondheid. Het wisselt, toen ik 7 jaar geleden ziek werd kon ik helemaal niks, nu 2 uur per dag. En die 2 uur per dag zou ik dus ook graag benutten met een opleiding.. Beter dan de hele dag thuiszitten en niets doen. Het is misschien niet realistisch, maar ik heb liever iets dan niets

Groetjes,
Anne
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
ontslag en na 17 jaar weer op zoek naar een baan, help! Astrid001 Sollicitatiebrief en cv 9 21 juli 2008 13:55
Sollicitatiebrief telemarketeer bij een bank. Gaarne commentaar Der Pieter Sollicitatiebrief en cv 2 23 april 2007 19:43
Hoe mail je een sollicitatiebrief en cv nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 9 14 juli 2006 11:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon