Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 mei 2010, 16:44
Geisha Geisha is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 mei 2010
Berichten: 1
Geisha is on a distinguished road
Standaard Brief open sollicitatie adminstratief medewerkster. Tips?

Het is voor mij alweer een hele tijd geleden dat ik een sollicitatiebrief heb gestuurd dus ik zou graag wat tips willen want ik kom er niet echt uit. Wat kan beter? Wat weglaten? Etc.

Dit is wat ik heb:

Geachte heer/mevrouw,
Bent u op zoek naar een administratief medewerkster die van aanpakken weet?

Tijdens mijn werk als administratief medewerkster ben ik er achter gekomen dat ik het erg leuk vind om te doen. Ik zou dus graag weer aan de slag willen in die functie. Ik werk nauwkeurig, ben flexibel en kan goed samenwerken.

Het lijkt me erg leuk om bij (NAAM BEDRIJF) te werken omdat het een goed bedrijf is waar ik waarschijnlijk veel kan leren. Het is ook totaal andere branche al swat ik voorheen heb gedaan maar dat vind ik juist een uitdaging.

Ik zou mijn brief en CV graag willen toelichten in een gesprek.


Mijn lijkt de opening en de alinea erna wat kort maar ik weet zo niet wat ik daar nog meer kan vermelden.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 mei 2010, 18:53
massja massja is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 september 2007
Berichten: 4
massja is on a distinguished road
Standaard Re: Brief open sollicitatie adminstratief medewerkster. Tips?

Hoi Geisha,

Misschien moet je iets meer beschrijven wat je nu zo leuk vond aan het administratieve werk, wat je sterke punten hierin waren.
Ook denk ik dat je het bedrijf waar je solliciteerd iets meer moet omschrijven, een goed bedrijf klinkt een beetje oppervlakkig. Misschien iets meer ingaan op wat het bedrijf doet en waarom dat bedrijf je nu dus zo geschikt lijkt.
Maar het blijft moeilijk

Succes
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 mei 2010, 13:33
dorine dorine is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 28 april 2010
Berichten: 63
dorine is on a distinguished road
Standaard Re: Brief open sollicitatie adminstratief medewerkster. Tips?

Ik denk dat in een open brief moet staan wie je bent, wat je doet, waarom je solliciteert en wat je allemaal kunt.
Je schrijft '...weer aan de slag willen...'; wat doe je dan nu? Dat moet je vermelden.
Net als het vorige commentaar denk ik dat je goed moet omschrijven wat voor jou persoonlijk nou leuk is aan administratief werk. Ik zelf vind er helemaal niets aan; kun je mij uitleggen waarom jij enthousiast bent? Dát moet je dan in je brief schrijven.
Verder moet je duidelijk omschrijven waar je goed in bent. Op deze site staan tal van competenties, eigenschappen en vaardigheden die je daarbij kunt gebruiken. Kies uit wat bij je past en zoek er als het kan 'bewijzen' bij.

Succes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie administratief medewerkster Grietje Sollicitatiebrief en cv 4 22 januari 2010 22:39
Open sollicitatie tandartsassistente: advies of tips? Sophie88 Sollicitatiebrief en cv 1 6 september 2009 15:39
Open sollicitatie groepsleidster kinderopvang. Iemand tips? colinda84 Sollicitatiebrief en cv 2 23 oktober 2007 10:49
Open sollicitatie administratief medewerkster nika Sollicitatiebrief en cv 1 20 januari 2007 01:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon