Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 september 2007, 17:05
Skywalker Skywalker is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 september 2007
Berichten: 2
Skywalker is on a distinguished road
Standaard open sollicitaie

hallo, kan er gereageerd worden op me brief,alle correcties en eventuele opmerkingen zijn welkom! dank U

Paramaribo, september 2007



Naam De Surinaamse Luchtvaart Maatschappij N.V.
T.a.v. *********
Adres ***************
Plaats Paramaribo, Suriname

Betreft: open sollicitatie

Geachte Heer,

Als pas- afgestudeerde aan de Anton de Kom Universiteit van Suriname met als studierichting Bedrijfseconomie (Accountancy) ben ik op zoek naar een boeiende en uitdagende betrekking voor de toekomst. S.L.M. N.V. is volgens mij hét geschikte bedrijf hiervoor. De reden dat ik juist bij uw bedrijf solliciteer is, omdat ik mijn opgebouwde kennis en ervaring optimaal kan benutten en verder kan verbreden om een succesvolle carričre uit te bouwen. Ik heb gewerkt op de afdeling Interne Controle bestaande uit meerdere personen, waar iedereen gezamenlijk verantwoordelijk is voor alle werkzaamheden. Ik heb ervaren dat je dan aangewezen bent op je medecollega's, en zij op jou, en heb hierdoor goed leren werken in een team. Het is dus van groot belang dat je op elkaar ingespeeld bent, elkaar ondersteunt, en dat er een goede collegiale band bestaat. Aan de andere kant kan ik ook goed zelfstandig werken en goed omgaan met een wisselende werkdruk.U mag van mij een enthousiaste, flexibele en gemotiveerde collega verwachten.
Dankzij mijn opleiding beschik ik over een uitgebreide algemene kennis op diverse vakgebieden (management accounting, boekhouden, statistiek, administratieve organisatie, externe verslaggeving , audit enz.). Doorheen de studiejaren zijn mij twee zaken extra opgevallen: het plezier dat ik had in het werken met cijfers en andere data. Het registreren en verwerken van gegevens is voor mij zeker niet vreemd, aangezien ik mij in de meest gangbare software pakketten heb verdiept. Als bijkomende capaciteiten zou ik zeker nog willen vermelden: mijn doorzettingsvermogen, nauwkeurig en detailgerichtheid.
Mocht er in uw bedrijf een vacature zijn die past bij mijn opleiding en vaardigheden, aarzel dan zeker niet om met mij contact op te nemen. Ik ben natuurlijk altijd bereid om mijn enthousiasme over het werken bij de S.L.M. N.V. verder toe te lichten in een persoonlijk gesprek. Ik ben ervan overtuigd dat ik uw bedrijf heel wat te bieden heb en kijk dan ook uit naar een mogelijke kans om dit te bewijzen!


Met vriendelijke groet,

xxxxxx.

Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 september 2007, 18:26
lieselot
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: open sollicitaie

Hallo,

Zorg eerst en vooral dat je je brief in alinea's opdeelt, want anders is het heel moeilijk om een structuur te zien in wat je schrijft.

"pas- afgestudeerde" --> zonder het streepje, in 2 woorden

"De reden dat ik juist bij uw bedrijf solliciteer is, omdat ik mijn opgebouwde kennis en ervaring optimaal kan benutten en verder kan verbreden om een succesvolle carričre uit te bouwen."
--> Dit vind ik niet zo'n goede reden eigenlijk, want je ervaring benutten en een succesvolle carričre uitbouwen kan je bij veel bedrijven doen. Probeer iets te zoeken wat je aanspreekt in dat bedrijf en speel daarop in. (Bovendien moet de komma tussen "solliciteer" en "is" staan.)

"Doorheen de studiejaren zijn mij twee zaken extra opgevallen: het plezier dat ik had in het werken met cijfers en andere data."
--> Deze zin lijkt onvolledig. Het lijkt alsof het eerste wat je is opgevallen het werken met "cijfers en andere data" is, terwijl die "andere data" al het tweede punt is blijkbaar. Snap je wat ik bedoel? Om verwarring te vermijden zou ik iets schrijven als "... is het mij opgevallen dat ik veel plezier beleef aan het werken met cijfers en andere data."

"softwarepakketten": 1 woord

Hopelijk ben je er iets mee. Veel succes!

Lieselot
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 september 2007, 19:23
Skywalker Skywalker is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 september 2007
Berichten: 2
Skywalker is on a distinguished road
Standaard Re: open sollicitaie

dank je voor je deskundig advies en raad,sla ik zeker niet de wind in!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie voor functie op financiële administratie Simmie Sollicitatiebrief en cv 7 16 november 2007 10:47
Open sollicitatie startende/ junior reisadviseuse Grada Sollicitatiebrief en cv 2 8 februari 2007 14:46
Open sollicitatie bij ziekenhuis. Graag commentaar Synove Sollicitatiebrief en cv 3 3 september 2006 16:32
nieuwe poging open sollicitatiebrief bia Sollicitatiebrief en cv 4 28 mei 2006 01:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon