Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 april 2013, 11:53
Ead97 Ead97 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 april 2013
Berichten: 6
Ead97 is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatie kinderopvang

Hallo,
Ik ben op het moment bezig met het afronden van mijn opleiding als PM niv. 4
en wil graag wat feedback over mijn open sollicitatiebrief (zowel op taalfouten
als algeheel uiterlijk)!

Tips om de brief wat minder saai te maken zijn ook welkom!

.........................
...........................
.........................


Kinderdagverblijf...
........................
........................

.................., 24 april 2013

Betreft: open sollicitatie


Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van het afronden van mijn opleiding als Pedagogisch medewerker niveau 4 solliciteer ik, een enthousiaste en spontane meid van 20 graag naar een functie als pedagogisch medewerker op een van uw groepen.

Op het moment ben ik, zoals hierboven vermeld staat, bezig met het afronden van mijn opleiding. Deze opleiding volg ik op het Nova College in Beverwijk, en het diploma van de opleiding hoop ik in mei dit jaar te kunnen ontvangen.
Tijdens mijn stageperiodes heb ik veel ervaring op kunnen doen met kinderen van 0 tot 7 jaar oud. Ik heb bijvoorbeeld een half jaar stage gelopen op de basisschool in groep 3, een schooljaar op een babygroep van een kinderdagverblijf en anderhalf schooljaar op een peuterspeelzaal. Hierdoor ben ik mij goed bewust geworden van hoe graag ik in dit vakgebied blijf werken.
Naast de ervaring die ik met de kinderen zelf op heb gedaan, het volgen van de ontwikkelingsfasen van de kinderen en het ondersteunen en begeleiden van kinderen op dit gebied, heb ik ook kennis van het leggen van contact met ouders van de kinderen. Dit vind ik een erg belangrijk onderdeel van het werk als pedagogisch medewerker, gezien je samen met de ouders werkt aan de opvoeding van het kind.

Mensen in mijn werkomgeving en op stage kenmerken mij als een spontaan en sociaal persoon die zich goed in kan leven in anderen en zich flexibel opstelt tegenover collega’s. Wat ik ook veel hoor is dat men vind dat ik mij blijf ontwikkelen, en laat zien dat ik leer van opgedane ervaringen en feedback. Ik heb een enthousiaste en zorgzame houding en ben in staat om zowel zelfstandig als in teamverband te werken. Verder ben ik erg kindgericht. Wat bij mij hoog in het vaandel staat is het geven van een veilig en onbezorgd gevoel aan de kinderen op de groep, en ze een zo fijn mogelijke tijd te bezorgen op het kinderdagverblijf/ de peuterspeelzaal.

Graag zou ik mijn kwaliteiten en mijn CV nader toe willen lichten in een persoonlijk gesprek.

Ik zie uit naar uw reactie.

Met vriendelijke groet,
...........................
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 april 2013, 13:44
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Ik heb de opmaak van je brief een beetje veranderd, omdat hij op de een of andere manier erg smal en lang was geworden. Nu leest het wat gemakkelijker :-).

Het is een nette brief die gemakkelijk wegleest. Wat ik wel ontzettend mis, is een motivatie waarom je juist bij dit kinderdagverblijf wilt werken. Is dit bij een gewone sollicitatie al heel belangrijk, bij een open sollicitatie kan deze echt niet ontbreken. Waarom solliciteer je anders ongevraagd?! Kijk daar nog eens goed naar. Dit geldt ook voor de aanhef van je brief. Richt deze aan een specifiek persoon, hiermee laat je zien dat je je hebt verdiept in de organisatie en moeite doet om een goede indruk te maken.


Naar aanleiding van het afronden van mijn opleiding als Pedagogisch medewerker niveau 4 solliciteer ik, een enthousiaste en spontane meid van 20 graag naar een functie als pedagogisch medewerker op een van uw groepen.

Op het moment ben ik, zoals hierboven vermeld staat, deze bijzin kun je weglaten bezig met het afronden van mijn opleiding. 'Ben ik bezig' is spreektaal. Beter is: 'rond ik mijn opleiding af' of iets dergelijks. Deze opleiding volg ik op het Nova College in Beverwijk, en het diploma van de opleiding hoop ik in mei dit jaar te kunnen ontvangen.
Tijdens mijn stageperiodes heb ik veel ervaring op kunnen doen opgedaan met kinderen van 0 tot 7 jaar oud. Ik heb bijvoorbeeld een half jaar stage gelopen op de basisschool in groep 3, een schooljaar op een babygroep van een kinderdagverblijf en anderhalf schooljaar op een peuterspeelzaal. Hierdoor ben ik mij goed bewust geworden van hoe graag ik in dit vakgebied blijf werken. Nu wordt het interessant! Leg uit wat jou zo aanspreekt in dit vakgebied.
Naast de ervaring die ik met de kinderen zelf op heb gedaan heb opgedaan, het volgen van de ontwikkelingsfasen van de kinderen en het ondersteunen en begeleiden van kinderen op dit gebied, heb ik ook kennis van het leggen van contact met ouders van de kinderen. De voorgaande zin loopt niet lekker. Je wilt van alles duidelijk maken in een zin, maar je kunt het beter opknippen in twee aparte delen. Dit vind ik een erg belangrijk onderdeel van het werk als pedagogisch medewerker, gezien je samen met de ouders werkt aan de opvoeding van het kind.

Mensen in mijn werkomgeving en op stage kenmerken mij als een spontaan en sociaal persoon die zich goed in kan leven kan inleven in anderen en zich flexibel opstelt tegenover collega’s. Wat ik ook veel hoor is dat men wie is 'men'? Is dit relevant? Jij mag gerust van jezelf zeggen dat je een leergierig persoon bent vindt dat ik mij blijf ontwikkelen, en laat zien dat ik leer van opgedane ervaringen en feedback. Ik heb een enthousiaste en zorgzame houding en ben in staat om zowel zelfstandig als in teamverband te werken. Verder ben ik erg kindgericht. Dat was me al duidelijk geworden, hoor Wat bij mij hoog in het vaandel staat, is het geven van een veilig en onbezorgd gevoel aan de kinderen op de groep, en ze een zo fijn mogelijke tijd te bezorgen op het kinderdagverblijf/ de peuterspeelzaal.

Graag zou ik mijn kwaliteiten en mijn CV nader toe willen lichten in een persoonlijk gesprek.

Ik zie uit naar uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Succes en ik kijk uit naar de tweede versie!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 april 2013, 14:06
Ead97 Ead97 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 april 2013
Berichten: 6
Ead97 is on a distinguished road
Standaard

Heel erg bedankt al voor de tips! Als ik de tweede versie af heb zal ik het er weer op zetten!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 3 mei 2013, 14:45
Ead97 Ead97 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 april 2013
Berichten: 6
Ead97 is on a distinguished road
Standaard

Hier is mijn volgende versie. Als er nog opmerkingen zijn hoor ik het graag!

Naar aanleiding van het afronden van mijn opleiding als Pedagogisch medewerker niveau 4 solliciteer ik, een enthousiaste en spontane meid van 20 graag naar een functie als pedagogisch medewerker op een van uw groepen.

Op het moment rond ik mijn opleiding af bij het Nova College in Beverwijk. Het diploma van de opleiding hoop ik in mei dit jaar te kunnen ontvangen. Tijdens mijn stageperiodes heb ik veel ervaring opgedaan met kinderen van 0 tot 7 jaar oud. Ik heb bijvoorbeeld een half jaar stage gelopen op een basisschool in groep 3, een schooljaar op een babygroep van een kinderdagverblijf en anderhalf schooljaar op een peuterspeelzaal. Hierdoor ben ik mij goed bewust geworden van hoe graag ik in dit vakgebied blijf werken. Het werken met kinderen geeft mij veel voldoening. Als leidster maak je een groot deel uit van het begin van het leven van een kind. Het meemaken van de enorme groei die kinderen doormaken in deze jaren, en het aandeel dat je als leidster hebt in de ontwikkeling van de kinderen vind ik het leukste aan het werken met kinderen. Daarbij blijf ik me verbazen over de fantasie, eerlijke woorden en liefde die vanuit de kinderen komt. Tijdens het begeleiden van kinderen op verschillende ontwikkelingsgebieden voor mijn schoolopdrachten, vond ik het erg leuk om te zien dat wat extra aandacht een kind enorm kan laten groeien. Dit wil ik graag blijven doen.
Mijn ervaring bevat meer dan het volgen van ontwikkelingsfasen en begeleiden van een kind hierin. Ook op het gebied van contacten leggen en behouden met ouders heb ik kennis op kunnen doen op mijn stages. Dit vind ik een erg belangrijk onderdeel van het werk als pedagogisch medewerker, gezien je samen met de ouders werkt aan de opvoeding van het kind.

Mensen in mijn werkomgeving en op stage kenmerken mij als een spontaan en sociaal persoon die zich goed kan inleven in anderen en zich flexibel opstelt tegenover collega’s. Ook is mij op school, stage en werk verteld dat ik mezelf goed blijf ontwikkelen, en laat zien dat ik leer van opgedane ervaringen en feedback. Ik heb een enthousiaste en zorgzame houding en ben in staat om zowel zelfstandig als in teamverband te werken. Verder ben ik erg kindgericht. Wat bij mij hoog in het vaandel staat, is het geven van een veilig en onbezorgd gevoel aan de kinderen op de groep, en ze een zo fijn mogelijke tijd te bezorgen op het kinderdagverblijf/ de peuterspeelzaal.

Graag zou ik mijn kwaliteiten en mijn CV nader toe willen lichten in een persoonlijk gesprek.

Ik zie uit naar uw reactie.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #5  
Oud 3 mei 2013, 14:53
Ead97 Ead97 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 april 2013
Berichten: 6
Ead97 is on a distinguished road
Standaard

Nog even wat kleins aangepast.. excuus dit is de goede brief!


Naar aanleiding van het afronden van mijn opleiding als Pedagogisch medewerker niveau 4 solliciteer ik, een enthousiaste en spontane meid van 20, graag naar een functie als pedagogisch medewerker op een van uw groepen.

Op het moment rond ik mijn opleiding af bij het Nova College in Beverwijk. Het diploma van de opleiding hoop ik in mei dit jaar te kunnen ontvangen. Tijdens mijn stageperiodes heb ik veel ervaring opgedaan met kinderen van 0 tot 7 jaar oud. Ik heb bijvoorbeeld een half jaar stage gelopen op een basisschool in groep 3, een schooljaar op een babygroep van een kinderdagverblijf en anderhalf schooljaar op een peuterspeelzaal. Hierdoor ben ik mij goed bewust geworden van hoe graag ik in dit vakgebied blijf werken. Het werken met kinderen geeft mij veel voldoening. Als leidster maak je een groot deel uit van het begin van het leven van een kind. Het meemaken van de enorme groei die ze doormaken in deze jaren, en het aandeel dat je als leidster hebt in de ontwikkeling vind ik het leukste aan het werken met kinderen. Daarbij blijf ik me verbazen over de fantasie, eerlijke woorden en liefde die vanuit de kinderen komt. Tijdens het begeleiden van kinderen op verschillende ontwikkelingsgebieden voor mijn schoolopdrachten, vond ik het erg leuk om te zien dat wat extra aandacht een kind enorm kan laten groeien. Dit wil ik graag blijven doen.
Mijn ervaring bevat meer dan het volgen van ontwikkelingsfasen en begeleiden van een kind hierin. Ook op het gebied van contacten leggen en behouden met ouders heb ik kennis op kunnen doen op mijn stages. Dit vind ik een erg belangrijk onderdeel van het werk als pedagogisch medewerker, gezien je samen met de ouders werkt aan de opvoeding van het kind.

Mensen in mijn werkomgeving en op stage kenmerken mij als een spontaan en sociaal persoon die zich goed kan inleven in anderen en zich flexibel opstelt tegenover collega’s. Ook is mij op school, stage en werk verteld dat ik mezelf goed blijf ontwikkelen, en laat zien dat ik leer van opgedane ervaringen en feedback. Ik heb een enthousiaste en zorgzame houding en ben in staat om zowel zelfstandig als in teamverband te werken. Verder ben ik erg kindgericht. Wat bij mij hoog in het vaandel staat, is het geven van een veilig en onbezorgd gevoel aan de kinderen op de groep, en ze een zo fijn mogelijke tijd te bezorgen op het kinderdagverblijf/ de peuterspeelzaal.

Graag zou ik mijn kwaliteiten en mijn CV nader toe willen lichten in een persoonlijk gesprek.

Ik zie uit naar uw reactie.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #6  
Oud 7 mei 2013, 15:03
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Je hebt je brief zeker verbeterd. Wel mis ik nog steeds een motivatie waarom je juist bij dit kinderdagverblijf wilt werken.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 8 mei 2013, 16:01
Ead97 Ead97 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 april 2013
Berichten: 6
Ead97 is on a distinguished road
Standaard

.........................
...........................
.........................


Kinderdagverblijf...
........................
........................
.................., 8 mei 2013

Betreft: open sollicitatie

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van het afronden van mijn opleiding als Pedagogisch medewerker niveau 4 solliciteer ik, ..........., een enthousiaste en spontane meid van 20, graag naar een functie als pedagogisch medewerker (invalkracht of parttime) binnen uw instelling op een van uw groepen.

Op het moment rond ik mijn opleiding af bij het ............ in ............ Het diploma van de opleiding ontvang ik in mei dit jaar. Tijdens mijn stageperiodes heb ik veel ervaring opgedaan met kinderen van 0 tot 7 jaar oud. Mede hierdoor ben ik mij goed bewust geworden van hoe graag ik in dit vakgebied wil werken. Als leidster maak je een groot deel uit van het begin van het leven van een kind. Het meemaken van de enorme groei die ze doormaken in deze jaren, en het aandeel dat je als leidster hebt in de ontwikkeling vind ik het leukste aan het werken met kinderen.

Op mijn stages heb ik veel te maken gehad met het volgen van de ontwikkeling van kinderen, en ze hierin vervolgens te begeleiden. Ook op het gebied van contacten leggen en behouden met ouders heb ik kennis op kunnen doen en vaardigheden kunnen ontwikkelen tijdens mijn stages. Dit vind ik een erg belangrijk onderdeel van het werk als pedagogisch medewerker, gezien je samen met de ouders werkt aan de opvoeding van het kind. Mensen in mijn werkomgeving en op stage kenmerken mij als een spontaan en sociaal persoon die zich goed kan inleven in anderen en zich flexibel opstelt tegenover collega’s. Ook is mij op school, stage en werk verteld dat ik mezelf op de juiste manier ben blijven ontwikkelen, en een open leerhouding heb laten zien ten aanzien van ervaringen en het omgaan met feedback. Daarnaast heb ik een zorgzame en integere houding en ben in staat om zowel zelfstandig als in teamverband te werken.

De reden dat ik juist bij ............ wil solliciteren, is omdat ik in mijn tweede schooljaar stage heb gelopen op een van de kinderdagverblijven van dit bedrijf. Ik heb mee kunnen maken hoe de sfeer op de groepen is, en wat het beleid is. Hier heb ik mijzelf erg in terug kunnen vinden. Bijvoorbeeld het kindgericht werken. Wat bij mij hoog in het vaandel staat, is het geven van een veilig en onbezorgd gevoel aan de kinderen op de groep, en ze een zo fijn mogelijke tijd te bezorgen op het kinderdagverblijf of de BSO. Verder vind ik ........ een professioneel en kwalitatief goed bedrijf, waar ik mezelf graag zie werken.

Graag zou ik mijn kwaliteiten en mijn CV nader toe willen lichten in een persoonlijk gesprek. Ik zie uit naar uw reactie.


Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #8  
Oud 8 mei 2013, 21:46
Takkie1 Takkie1 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 mei 2013
Berichten: 4
Takkie1 is on a distinguished road
Standaard

Wellicht dat je in de laatste alinea kunt aangeven bij welk kinderdagverblijf je al van deze organisatie gewerkt heb? En misschien kun je daarbij aangeven dat mevrouw bla bla van die betreffende vestiging zeer positief was over je kwaliteiten?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 9 mei 2013, 12:18
Ead97 Ead97 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 april 2013
Berichten: 6
Ead97 is on a distinguished road
Standaard

Dat is helaas het nadeel van die stage geweest.. Ik kon het goed vinden met de leidsters daar, maar mijn begeleider en ik hadden een slechte band waardoor ik van stageplaats ben veranderd
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie nieuw te openen kinderdagverblijf Vince Sollicitatiebrief en cv 6 15 juli 2012 22:38
Open Sollicitatie Endemol (graag op- en aanmerkingen!) Girl3 Sollicitatiebrief en cv 9 23 februari 2010 22:53
Open sollicitatie kinderopvang, graag commentaar beezz Sollicitatiebrief en cv 7 8 november 2007 23:36
Open sollicitatie groepsleidster kinderopvang. Iemand tips? colinda84 Sollicitatiebrief en cv 2 23 oktober 2007 10:49
Open sollicitatie kinderopvang: deze brief ok? Lilian Sollicitatiebrief en cv 6 4 juli 2007 12:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon