Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 april 2012, 16:20
Blanchimont Blanchimont is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2009
Berichten: 22
Blanchimont is on a distinguished road
Question 30-er, makelaar en het roer volledig omgooien

Na in vijf jaar tijd drie banen te hebben versleten als gevolg van faillissementen en persoonlijke keuzes, sta ik op dit moment opnieuw op het punt om een nieuwe baan te zoeken. De laatste vijf jaren waren voor mij leerzaam, maar heb in de tussentijd ook veel teleurstellingen te verwerken gekregen.

In de vastgoedsector gaat het op dit moment niet lekker en ik vraag mij sterk af of ik hierin wel pas en erin verder wil. Tijdens mijn studie had ik idealen die ik in mijn werk niet kan terugvinden. Mijn tweede baan sloot hierbij weliswaar perfect aan, maar wegens de crisis heeft het bedrijf het hoofd niet langer boven water weten te houden. De baan die ik ambieerde en in het vooruitzicht had, is in deze markt bijzonder schaars en in de nabije toekomst zal dat niet veel beter worden zonder het volgen van een uiterst kostbare cursus. Ook daarna is de kans op een baan twijfelachtig.

Toch wil ik net als ieder ander vooruit en ben van mening heus wat in mijn mars te hebben. Ik vraag me alleen af in welke sector dat dan zou moeten zijn. In mijn zoektocht richt ik mij niet langer op de vastgoedsector en kijk ook daar buiten. Als ik naar de toekomst kijk, dan zie ik mezelf niet tientallen jaren achter een beeldscherm ergens op kantoor zitten, eindeloos vergaderen en mooie praatjes verkopen. Ik zou wel wat meer actie willen waarbij ik kan optreden als adviseur.

Daarbij denk ik bijvoorbeeld aan functies bij vliegvelden, defensie, brandweer of politie. Helaas ben ik met 32 niet meer de jongste en vraag mij dan ook af of een nieuwe studie wel zo zinvol is. Immers, wie zit er op een kandidaat te wachten van, na voltooiing van de studie, eind dertig die nog alles moet leren? Vanwege de crisis heb ik veel plannen moeten aanpassen en uitstellen. Zo woon ik op dit moment nog thuis, waar ik allerminst trots op ben. Ook op dit front wil ik op korte termijn vooruit!

Hoe moet ik hier mee om gaan? Heeft iemand hier ervaring mee?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 april 2012, 11:15
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Goedemorgen,

Wat voor studies heb je tot nu toe gedaan?
Vertel eens iets meer over je werkervaring?
Wat zijn je kwaliteiten? Dus waar ben je goed in?
Waar zou je advies over willen geven?

Allemaal vragen die ik je zou stellen, als we persoonlijk contact zouden hebben. Zonder deze antwoorden kan ik geen advies geven.

En ik vind 32 jaar nog jong. Jong genoeg om te switchen. Als jij jezelf maar goed weet te verkopen en weet wat je wilt.

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ongelukkig op werk mikmak1 Loopbaanvragen 11 6 februari 2016 15:13
Heeft iemand nog tips of opmerkingen voor mijn sollicitatiebrief? Mark van der Linden Sollicitatiebrief en cv 6 30 april 2014 19:45
CV, grondig verbouwd, niet zeker of het goed is aafje87 Sollicitatiebrief en cv 1 2 mei 2011 16:32
Museologie afmaken, of verder richting bedrijfsadministratie/fiscaal? janetjuh85 Sollicitatiebrief en cv 1 26 januari 2010 18:43
sollicitatiebrief voor de vacature makelaar bij een woningcorporatie konampo Sollicitatiebrief en cv 0 14 december 2009 21:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon