Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 juli 2016, 18:57
SLefering SLefering is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 juli 2016
Berichten: 2
SLefering is on a distinguished road
Standaard BBL stage brief

Betreft: Stageplaats voor BBL opleiding

Geachte heer/mevrouw

Mijn naam is xxxx xxxx uit xxxx, samen met mijn man vormen we een gezin met 2 kinderen van 5 jaar en 4 jaar. Per november ga ik een opleiding volgen Managementassistent/directiesecretaresse. Hiervoor ben ik op zoek naar een BBL stage voor 20-32 uur per week.

Momenteel ben ik werkzaam in de kinderopvang voor 27 uur per week. Hier werk ik ruim 11 jaar en heb ik het nog steeds prima naar mijn zin, maar doordat ik op zoek ben naar meer uitdaging en mijn interesse meerdere raakvlakken hebben, heb ik besloten om deze opleiding te volgen en zo in de toekomst hopelijk een bijpassende baan te vinden. Door mijn ervaring ben ik erg stressbestendig, geen stilzitter en altijd op zoek naar taken die ik nog zou willen doen.

Mijn diploma's zijn VMBO kader administratie gehaald in 2002 en MBO SPW niveau 3. gehaald in 2005.

Ik merk aan mezelf dat ik zeer enthousiast word van deze nieuwe uitdaging en het lijkt me erg leuk om in dit beroep werkzaam te zijn, ik houd vooral van plannen en organiseren.

hopelijk mag ik mijn enthousiasme in een persoonlijk gesprek toelichten

Met vriendelijke groet,
xxxx xxxx

Laatst gewijzigd door forumbeheerder; 12 maart 2021 om 16:36 Reden: geanonimiseerd
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 juli 2016, 19:28
Marek van Beek Marek van Beek is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2016
Berichten: 6
Marek van Beek is on a distinguished road
Standaard

Beste SLefering,

Allereerst vind ik het ongelooflijk stoer dat je een opleiding gaat volgen met een gezin dat je nog ernaast hebt!

De kunst van sollicitatiebrieven is dat die van jou ertussenuit wordt gepikt tussen de 101 anderen. Ik ken het, want ik heb honderden al dan niet duizenden sollicitatiebrieven moeten versturen. En hoe ga jij dat doen?

Als ik nu kijk naar je sollicitatiebrief en je bent de enige, dan geef ik je misschien een kans, maar anders had ik meteen naar de volgende gekeken.

Of het nu een stage of een werkplek is. De werkgever wil weten wat JIJ voor hen kan betekenen. Ik ken het bedrijf niet, maar het is een idee om te kijken naar wat voor een bedrijf het is en wat jij voor hun in het bedrijf kan betekenen.

En dat doe je niet door te zeggen, dat doe je door te laten "zien". Wat heb jij gedaan waaruit blijkt dat jij van toegevoegde waarde kan zijn. Heb je in de 11 jaar dat je werkte tijdens de kinderopvang verschillende cursussen gevolgd? (waarmee je laat zien dat je leergierig bent) Waaruit blijkt dat je stressbestendigd bent? Wist je precies wat je moest doen toen een kind een keer van een klimrek viel met bloed op de grond (noem maar een voorbeeld). Vertel vooral verhalen, dat werkt.

Laat twijfelwoorden als hopelijk weg. Zorg dat je brief zelfvertrouwen uitstraalt! Jij wilt toch uiteindelijk na 11 jaar meer uitdaging? Laat het de lezer merken.

Ik geloof dat je enthousiast bent en laat dat maar eens zien in je brief.

Veel succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 juli 2016, 11:55
SLefering SLefering is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 juli 2016
Berichten: 2
SLefering is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor de feedback ik heb de brief iets uitgebreid

Betreft: Stageplaats voor BBL opleiding

Geachte heer/mevrouw

Mijn naam is ******* uit Alkmaar, samen met mijn man vormen we een gezin met 2 kinderen van 5 jaar en 4 jaar.per november ga ik een opleiding volgen namelijk Managementassistent/directiesecretaresse. Hiervoor ben ik op zoek naar een BBL stage voor 20-32 uur per week.

Momenteel ben ik werkzaam in de kinderopvang voor 27 uur per week. Hier werk ik ruim 11 jaar en heb ik het nog steeds prima naar mijn zin, maar doordat ik op zoek ben naar meer uitdaging en mijn interesse meerdere raakvlakken hebben, heb ik besloten om deze opleiding te volgen en zo in de toekomst een bijpassende baan te vinden. Door mijn ervaring ben ik erg stressbestendig, geen stilzitter en altijd op zoek naar taken die ik nog zou willen doen.

Mijn taken op het kinderdagverblijf zijn erg gevarieerd, de basis is kinderen opvangen en ouders bijstaan in de opvoeding. De taken die erbij komen is het plannen van de dag m.b.t. het pedagogische beleid. licht huishoudelijk werk. Stimuleren van verschillende ontwikkelingen bij elk kind en elk kind observeren, nodig rapporteren en terugkoppelen en dit evalueren. contact onderhouden met ouders d.m.v. elke dag een verslag schrijven over de dag. Samen met collega ouderavonden organiseren. Goede overdrachten schrijven van de dag aan collega en samenwerken met collega is erg van belang.ik ben verantwoordelijk voor de kas en boodschappen, hier maak ik maandelijks de kas voor op. Ik heb stagiaires begeleid.

Mijn diploma's zijn VMBO kader administratie gehaald in 2002 en MBO SPW niveau 3. gehaald in 2005. Naast deze diploma's ben ik BHV-er en word ik regelmatig geschoold voor nieuwe ontwikkelingen in de kinderopvang.

Ik merk aan mezelf dat ik zeer enthousiast word van deze nieuwe uitdaging en het lijkt me erg leuk om in dit beroep werkzaam te zijn, ik houd vooral van plannen en organiseren.

hopelijk mag ik mijn enthousiasme in een persoonlijk gesprek toelichten

Met vriendelijke groet,
*******

Laatst gewijzigd door forumbeheerder; 12 maart 2021 om 16:35 Reden: geanonimiseerd
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 juli 2016, 14:18
Werkenisleuk Werkenisleuk is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 juni 2016
Berichten: 66
Werkenisleuk is on a distinguished road
Standaard

Suggesties:
- je persoonlijke gegevens (leeftijd, gezin, dit kan naar je cv)
- je taken die je nu doet bij kinderdagverblijf beschrijf je te veel (dit kan naar je cv)
- waarom jij daar stage wil lopen komt niet goed over, vertel waarom jij juist daar stage wil lopen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SLefering Bekijk bericht
Bedankt voor de feedback ik heb de brief iets uitgebreid

xxxxx
xxxx xx
xxxx xx xxxxx


Betreft: Stageplaats voor BBL opleiding


Alkmaar, 20 juli 2016


Geachte heer/mevrouw,

Mijn naam is *****, samen met mijn man vormen wij een gezin met twee kinderen. In november ga ik een opleiding Managementassistent/directiesecretaresse volgen. Hiervoor ben ik op zoek naar een geschikte BBL stage voor xx jaar gedurende 20 tot 32 uur per week.

Momenteel ben ik werkzaam in de kinderopvang voor 27 uur per week. Hier werk ik ruim 11 jaar en heb ik het nog steeds prima naar mijn zin. Omdat ik opzoek ben naar meer uitdaging en mijn interesses meerdere raakvlakken hebben, heb ik besloten om deze opleiding te gaan volgen en daarna een passende baan te vinden.

Door mijn ervaring (welke ervaringen??) ben ik in mijn werk stress bestendig, gedreven en altijd op zoek naar taken die ik nog zou willen doen.

Mijn huidige functie op het kinderdagverblijf zijn erg gevarieerd. De basis is kinderen opvangen en ouders bijstaan in de opvoeding. De taken die hierbij van belang zijn is het plannen van de dag m.b.t. het pedagogische beleid en licht huishoudelijk werk. Daarnaast het stimuleren van verschillende ontwikkelingen en observeren bij een kind. Communicatie met collega's is van belang om goede overdrachten te kunnen schrijven.

Naast mijn werkzaamheden vindt regelmatig schooling plaats om nieuwe ontwikkelingen in de kinderopvang toe te passen.

(naar cv: Dit wordt gerapporteerd, terugkoppeld en geevalueerd. Ook contact onderhouden met ouders d.m.v. dagelijkse verslagen schrijven en samen met collega's ouderavonden organiseren. Goede overdrachten schrijven van de dag aan collega en samenwerken met collega is erg van belang.ik ben verantwoordelijk voor de kas en boodschappen, hier maak ik maandelijks de kas voor op. Ik heb stagiaires begeleid.)

(naar cv:
Mijn diploma's zijn VMBO kader administratie gehaald in 2002 en MBO SPW niveau 3. gehaald in 2005. Naast deze diploma's ben ik BHV-er)

Ik merk aan mijzelf dat ik zeer enthousiast word voor een nieuwe uitdaging en het lijkt me erg leuk om in het beroep van xxxxxxx werkzaam te zijn.

In een persoonlijk gesprek wil ik graag met u mijn enthousiasme voor deze leerstage/BBL stage toelichten en met u de mogelijkheden voor een stageplaats bespreken.

Graag verneem ik uw reactie.

Met vriendelijke groet,

***************

Bijlage: curriculum vitae

Laatst gewijzigd door forumbeheerder; 12 maart 2021 om 16:37 Reden: geanonimiseerd
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag jullie hulp voor controle van mijn sollicitatiebrief BBL stage verzorgster ig bafschwarz Sollicitatiebrief en cv 1 30 augustus 2013 08:47
Gefaald eerste stage, voorlopig geen bindend studieadvies! ramadan93 Opleiding kiezen en volgen 5 12 september 2012 09:33
HBO Toegepaste Psychologie (NTI): stage onder voorbehoud OK, kan na afloop afgekeurd? Kimz Opleiding kiezen en volgen 6 4 juli 2011 14:34
Open sollicitatie stage Nikkie Sollicitatiebrief en cv 3 12 oktober 2009 20:21
Sollicitatie Stage mloow Sollicitatiebrief en cv 2 8 oktober 2009 19:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon