Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 maart 2011, 18:12
Thomas V Thomas V is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 maart 2011
Berichten: 2
Thomas V is on a distinguished road
Standaard Hoe word ik komisch acteur, na diploma autotechniek?

Hallo, mijn naam is Thomas en ik zit in het 4de jaar elektromechanica.
Volgend jaar ga ik waarschijnlijk autotechnieken volgen.
Mijn droom is om een komisch acteur te worden in een serie of een soap, bv DDT (Jacques Vermeire) in fc de kampioenen. maar ik zou graag eerst mijn diploma auto halen. Als ik nu na het zesde jaar de school buitenstap met (hopelijk) mijn diploma, wat moet ik dan doen om acteur te kunnen worden, bestaan er zo'n volwassenopleidingen ofzo? En naar welke school moet ik daarvoor gaan?
Gr Thomas
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 maart 2011, 23:56
stijnhommes stijnhommes is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 198
stijnhommes is on a distinguished road
Standaard

Er bestaan acteeropleidingen, maar ze bieden helaas geen zekerheid op werk. Je kunt beginnen met acteren in een toneelgroep en zodra je klaar bent met je studie autotechnieken, kun je hierin verdergaan door meer acteercursussen en -workshops te volgen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 maart 2011, 11:10
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Wat doe je in je vrije tijd? Zit je bij een toneelvereniging? Er zijn inderdaad opleidingen die je de fijne kneepjes van het vak leren, maar je moet 'het' al wel in je hebben. Je wordt er niet opgeleid voor het beroep 'komisch acteur'. De toneelscholen checken je talent bij je aanmelding; je moet auditie doen en op basis daarvan beslissen ze of je wordt aangenomen of niet.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 maart 2011, 20:43
Thomas V Thomas V is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 maart 2011
Berichten: 2
Thomas V is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor jullie reacties! Ik weet dat je als acteur nooit 100% zeker kunt zijn van je job, daarom dat ik nog een diploma achter de hand wil hebben. In mijn vrije tijd ben ik vooral bezig met auto's en karting, ik heb helaas nooit toneelschool gedaan. Ik heb dus nooit een rol gespeeld voor publiek, buiten het jaarlijkse leerlingentoneel op mijn vorige school. Of ik 'het' in mij heb kan ik zelf niet zeggen, maar als ik mijn vrienden of familie iets probeer wijs te maken doe ik het zo overtuigend dat ze het ook geloven. Thuis en op school imiteer ik vaak leerkrachten, bv's,.. De meesten vinden die imitaties hilarisch.. En ikzelf vind het ook heel plezant om dat te doen, mijn droom is om ooit op de set te staan als acteur.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 maart 2011, 12:08
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Misschien kan je meedoen aan talentenjachten, bij een toneelvereniging gaan? Dan doe je in ieder geval al wat meer ervaring op en kan je kijken of het je wat lijkt en of het je ligt.

Succes!

Rosina
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
acteur

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe word ik stylist? EsméeB Opleiding kiezen en volgen 5 25 januari 2011 12:41
Hoe word ik freelance fashion styliste? farawayindo Loopbaanvragen 1 12 december 2010 17:42
Hoe word ik duurzaamheidsexpert? Pauliene Loopbaanvragen 5 2 november 2009 18:02
Hbo-opgeleid managementassistente: hoe word ik trainer? Dzietje Loopbaanvragen 3 24 oktober 2008 16:19
Hoe wordt het diploma MSPO Bejaardenverzorgende tegenwoordig ingeschaald? karin66 Alle andere carrièreonderwerpen 3 15 maart 2007 23:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon