Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 februari 2013, 17:41
Emiel Emiel is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 februari 2013
Berichten: 1
Emiel is on a distinguished road
Standaard Carričreswitch van beveiliger naar keukenverkoper, met lager salaris?

hallo,

Sinds ongeveer 3 jaar zie ik geen uitdaging meer in het werk dat ik nu doe(beveiliger). In de afgelopen 3 jaar ben ik bezig geweest om voor mezelf te bepalen wat ik wel leuk vind.

Nu ben ik sinds jaar erachter gekomen dat ik mijn loopbaan wil vervolgen in de sales. het liefst in de buitendienst. na meerdere afwijzingen op het niet hebben van de verkoopervaring heb ik vorige week mijn eerste sollicitatiegesprek gehad. dit is voor keukenadviseur. dit lijkt mij de perfecte kans op mezelf omhoog te werken en ervaring op te doen in de verkoop. ook word ik binnen een jaar opgeleid tot een "echte" keukenadviseur. het klinkt allemaal perfect, MAAR...

Ik ga er er z'n 400 euro op achteruit per 4 weken. Ook moet ik ipv 10 minuten reizen, twee uur per dag reizen( krijg hier ook niet veel voor vergoed). Wel krijg ik provisie op mijn verkochte keukens. Omdat ik eerst een jaar op school zit, en ook totaal geen ervaring heb in de verkoop, zal ik in het begin nog niet veel binnen halen.

ik zit nu in de overweging: Is dit risico het me allemaal waard, en moet ik er gewoon voor gaan? of zal ik wachten en hopen dat er wat beters komt, waar ik met mijn basissalaris wel rond kan komen(want dat is met het aangeboden basissalaris bijna niet te doen)?

groetjes Emiel
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 februari 2013, 15:53
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
ik zit nu in de overweging: Is dit risico het me allemaal waard, en moet ik er gewoon voor gaan? of zal ik wachten en hopen dat er wat beters komt, waar ik met mijn basissalaris wel rond kan komen(want dat is met het aangeboden basissalaris bijna niet te doen)?
Ik begrijp dat je hier graag een antwoord op wilt, maar jij bent de enige die kan bepalen of het de uitdaging waard is. Ik heb helaas geen glazen bol waarin ik kan kijken om te zien of er later dit jaar nog mooiere aanbiedingen voorbij komen. Jij moet bij jezelf nagaan welke keuze het beste 'voelt' en er dan voor gaan. Wellicht kun je het voor jezelf wat concreter maken door de voor- en nadelen van beide opties eens op papier te zetten en deze van punten te voorzien. Je mag in totaal 10 punten verdelen (over beide kolommen). Tel vervolgens per rij alle punten bij elkaar op. Wat is de uitslag?

Kiezen voor iets nieuws is altijd eng, maar het werkt ook heel bevrijdend als je merkt dat het de juiste keuze was. Hoe vaak hoor je niet iemand zeggen: "Goh, had ik dat maar eerder gedaan!"
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
verkoper

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
Sollicitatie Mentor/coach ROC Ingridmvvier Sollicitatiebrief en cv 4 17 januari 2011 21:03
HBO toegepaste Psychologie Jurgen22 Opleiding kiezen en volgen 14 4 november 2009 10:25
Sollicitatiebrief coördinator onderwijsorganisatie, feedback gevraagd Pinkie Sollicitatiebrief en cv 6 16 februari 2009 21:39
Academie voor Kunst en Vormgeving, door de ogen van een oud-student forumbeheerder Opleiding kiezen en volgen 0 8 september 2005 15:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon