Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 april 2014, 09:07
Dixxy Dixxy is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 april 2014
Berichten: 1
Dixxy is on a distinguished road
Standaard Van stratenmaker naar ict'er

Beste forumleden.

Sinds mijn 15e jaar werk ik als stratenmaker, vrachtwagenchauffeur, kraan en shovelmachinist etc. Dit werk heb ik eigenlijk nooit met plezier gedaan, maar door omstandigheden van vroeger was ik gedwongen om zonder enige diploma op zak te gaan werken. Vanaf mijn 18e ben ik dit werk gaan doen als zzp'er.
Na verloop van tijd had ik mijn eigen vrachtwagen en graafmachine.

Mijn lichamelijke gezondheid heeft erg veel te verduren gehad door het vaak zware werk. In de lente van 2013 heb ik wat botsing gehad met de opdrachtgever waar ik al enkele jaren voor werkte met mijn machines. Op die dag heb ik daar de boel opgeladen en ben naar huis gereden en heb mijn samenwerking met de opdrachtgever per direct beëindigd. Niet alleen de werkzaamheden bij de opdrachtgever, maar ik heb op die dag een definitieve punt gezet achter dit werk.
Vervolgens heb ik mijn hele inventaris verkocht, heb mijn hypotheek 1 jaar vooruit betaald en ben begonnen aan zelfstudie om het vak te leren waar ik gepassioneerd in ben.

mijn hobby wordt mijn werk

Als kind droomde ik er al van om computer programmeur te worden.
Helaas mocht ik thuis deze richting niet volgen. Mijn vader was van mening dat er geen geld in te verdienen was.

Ik ben nu 32 jaar en sinds een maandje bezig met de opleiding informatica aan de OU. Dankzij het jaar zelfstudie kan ik de materie die ik nu studeer, goed behappen en ben vastberaden om door te gaan tot het uiterst haalbare voor mij.
Het is NU of NOOIT.

Uiteraard heb ik lang getwijfeld of ik wel of geen baan kan vinden met zo'n waardeloze CV. Nu ik ben begonnen met studeren, krijg ik steeds meer zelfvertrouwen en motivatie. Gelukkig staat mijn vrouw ook 200% achter mij.
Mocht ik door mijn CV later toch geen baan vinden, dan kan ik altijd noch voor mezelf werken in deze branche.

Gr. Dixxy
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 april 2014, 10:21
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Dank voor je verhaal, Dixxy. Ik vind het knap van je dat je de moed hebt om je droom achterna te gaan en niet blijft hangen in negatieve gevoelens over je verleden. Ik wens je heel veel succes toe met je studie en hoop dat je de energie en daadkracht vasthoudt tot het einde ervan. Ik zou het leuk vinden als je af en toe een bericht post in het forum om te laten weten hoe het met je gaat!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 april 2014, 13:26
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Beste Dixxy,

Prachtig om je verhaal te lezen en wat fijn dat je een lieve vrouw hebt die achter je staat.

Heel veel succes met je studie en het gaat je lukken!
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
LinkedIn en CV probleem betreft opleiding van VWO naar Havo Brigittex13x03 Sollicitatiebrief en cv 3 4 juni 2013 17:32
sollicitatiebrief bureaumedewerker T te DH Sollicitatiebrief en cv 6 3 mei 2013 12:53
Omschakelen van beroep. Van makelaar naar verkoper Mr Fox Sollicitatiebrief en cv 2 4 mei 2010 15:45
CV beoordelen svp stefany Sollicitatiebrief en cv 6 15 april 2010 14:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon