Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 31 oktober 2014, 16:02
Mondo Mondo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2014
Berichten: 1
Mondo is on a distinguished road
Standaard Zelfstandig naast loondienst

Op dit moment ben ik werkzaam als assistent accountant bij een middelgroot administratiekantoor in het noorden van het land. Ik ben 28 jaar en ben bij mijn werkgevers al 8,5 jaar in dienst, nadat hier mijn stage heb afgerond ben ik gelijk vast in dienst gekomen.

Mijn opleidingen zijn:
-Mavo
-MBO niveau 4 Administrateur
-MBO+ MBA (Moderne bedrijfsadministratie)

Mijn werkzaamheden bestaan grotendeels uit opstellen van jaarcijfers voor het MKB en het invullen bijbehorende aangiften inkomstenbelasting en/of vennootschapsbelasting. Verder het doornemen van deze gegevens doet de relatiebeheerder, ook het begeleiden ed. van de cliënt doet de relatiebeheerder. Ik stel alleen in opdracht van zo'n relatiebeheerder wel eens tussentijdse cijfers op of maak een begroting o.i.d..

In de BTW-maanden (januari, april, juli en oktober) dien ik nog bij te springen voor het versturen van de BTW-aangiften. Dit heb ik nog overgehouden vanuit mijn vorige functie omdat er in manuren geen ruimte onder mij is.

Deze werkzaamheden in deze verdeling heb ik nu al 5 jaar en het bedrijf gaat niet dusdanig veranderen dat hier de komende jaren verandering in komt. Ik wil graag verder, meer klantencontact, meer van invloed zijn op de ondernemers.

Na al deze informatie kom ik bij de titel van deze post, solliciteren heeft tot nog toe weinig opgeleverd. Om hetzelfde werk te blijven doen vragen ze minstens een HBO opleiding. Nou zou ik zelf ook wel iets willen opzetten maar om naast mijn werk voor mezelf te beginnen heb ik toestemming nodig van mijn werkgever.

Ik wil natuurlijk graag iets starten vanuit de financiële hoek, omdat ik vind dat ik daar het beste in ben. Ik woon echter 14 km van mijn werk in een dun bevolkt gebied en mag dus nooit een administratiekantoor starten naast mijn gewone baan.

Ons kantoor doet voornamelijk:
-Particuliere aangiften inkomstenbelasting.
-Jaarrekeningen bedrijven met alle bijbehorende aangiften
-Salarisadministratie
-Bedrijfsadvisering en Belastingadvies

Heeft iemand advies wat ik wel zou kunnen starten in deze sector waar mijn baas (bijna) geen bezwaar tegen kan hebben? (Mag ook met particulieren zijn)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HBO bachelor naast zelfstandig ondernemerschap sietse87 Opleiding kiezen en volgen 1 30 december 2012 12:51
Welk werk past naast mijn acteerwerkzaamheden? simsalabim123 Loopbaanvragen 3 19 januari 2012 09:24
zelfstandig ondernemer wil weer terug in loondienst Alicia Loopbaanvragen 5 21 juni 2011 20:22
Naast HBO Informatica: studeren, nevenactiviteiten, bijbaan of eigen bedrijf? Olaf88 Loopbaanvragen 2 19 augustus 2010 10:10
Deeltijd studie naast voltijd baan? Esmarel Opleiding kiezen en volgen 2 4 januari 2008 10:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon