Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 april 2013, 13:50
Aron Aron is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 april 2013
Berichten: 3
Aron is on a distinguished road
Standaard Verbeterpunten voor mijn sollicitatiebrief

Hallo allemaal,

Ik doe de opleiding luchtvaarttechniek en ik ga volgend jaar op stage, ik zou deze stage graag willen doen bij de koninklijke luchtmacht.

Nu heb ik hier een sollicitatiebrief en CV gemaakt en ik zou hier graag wat feedback op willen. Ik heb me aan de punten gehouden die mijn Nederlands docent heeft gezegd, hij zei alleen dat ik mijn brief beter niet kan beginnen met mezelf voor te stellen maar dat ik gelijk over het bedrijf moet beginnen. Klopt dit?

Ik zou het fijn vinden als jullie ernaar willen kijken en dan zeggen wat je er van vind.

-PART/MLE 145 = erkend vliegtuigonderhoudsbedrijf
-PART 66 CAT.A = certificaat voor erkend vliegtuigmonteur
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc Sollicitatiebrief en CV VOORBEELD.doc‎ (25,0 KB, 832x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 april 2013, 15:31
Helpende85 Helpende85 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 9 april 2013
Berichten: 27
Helpende85 is on a distinguished road
Standaard feedback

Hallo,
ik vind je brief netjes en duidelijk. Ik heb toch een paar kleine feedbackpunten voor jou.


-en in het derde en laatste leerjaar ga ik een stage volgen van 1 september 2013 tot 1 augustus 2014 om praktijkervaring op te doen --> ik zou hier een nieuwe zin beginnen.

- Defensie heeft mij altijd al gefascineerd in alles wat ze doen. --> k zou hier nog een kort ivoorbeeld geven wat je zo leuk aan defensie vindt

- Ik was erg geïnteresseerd en vooral in het leerdock op vliegbasis Eindhoven--> ik mis een motivatie waarom je zo geinteresseerd bent in het leerdock op vliegbasis Eindhoven.

- maar een andere plaats is ook mogelijk --> ik zou dit anders omschrijven, maar ik heb ook belangstelling voor een van uw andere ….. of iets dergelijks

. Ik hoop binnenkort graag van u te horen. --> misschien anders omschrijven: ik hoop op spoedig mogelijk antwoord, of ik zie uw antwoord met belangstellig tegemoet

Ik hoop dat je hiermee wat kunt.

Groetjes,
Natascha
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 april 2013, 15:43
mdekker80 mdekker80 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 april 2013
Berichten: 14
mdekker80 is on a distinguished road
Standaard

Hallo ARON,

Keurige brief, goerde opbouw
Inderdaad wat Natasje zegt wat zinnen aanpassen en verduidelijen.
Ik zou jezelf niet als eerste voorstellen, maar dat had jij zelf ook al bedacht. Nog wat bijschaven en je hebt een prima brief
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 april 2013, 21:08
Aron Aron is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 april 2013
Berichten: 3
Aron is on a distinguished road
Standaard

bedankt voor de feedback! Mijn motivatie waarom ik het leerdock kies is trouwens zodat ik mezelf kan ontwikkelen tot een goede monteur, dit heb ik dus even wat duidelijker neergezet! verder heb ik de brief nog wat aangepast. wat denken jullie er nu van?


(naam en adres)


(adres bedrijf)


Emmeloord, 19 maart 2013

Onderwerp: Stage mogelijkheid Eerste monteur vliegtuigonderhoud BOL3


Geachte heer/mevrouw,
Sinds 2011 volg ik de opleiding eerste monteur vliegtuigonderhoud BOL3 op het Deltion College te Zwolle. Ik zit nu in het tweede leerjaar en in het derde en laatste leerjaar ga ik een stage volgen van 1 september 2013 tot 1 augustus 2014. Het doel hiervan is om wat praktijkervaring op te doen.

De Koninklijke Luchtmacht lijkt mij een erg mooi bedrijf om stage te lopen. Het vele samenwerken en een goede structuur wat de Luchtmacht heeft spreekt mij erg aan. Daarom is mijn keuze op de Koninklijke Luchtmacht gevallen.

Toen ik mij aanmeldde voor deze opleiding had ik al een idee dat ik in de militaire luchtvaart wilde werken. De Luchtmacht heeft mij altijd al gefascineerd in alles wat ze doen. Hoe en wat er in een vliegtuig zit vind ik enorm interessant. De werkzaamheden bij de Koninklijke Luchtmacht sluiten goed aan bij mijn interesse en mijn studie. Ik wil de kennis en vaardigheden die ik de afgelopen 2 jaar heb geleerd graag in de praktijk gaan toepassen. Een paar weken geleden hadden wij op onze school voorlichting gekregen over stageplekken bij de Koninklijke Luchtmacht. Ik was erg geïnteresseerd en vooral in het leerdock op vliegbasis Eindhoven. Werken in het leerdock lijkt mij een hele goede leerervaring om mijzelf daar te ontwikkelen tot een goede vliegtuigmonteur in een PART/MLE -145 omgeving.

In 2014 wil ik mijn WEB diploma Eerste monteur vliegtuigonderhoud behaald hebben, tegelijkertijd ga ik ook mijn PART-66 CAT.A certificaat behalen.

Ik zou het heel fijn vinden om bij u mijn derde leerjaar stage te lopen. Mijn voorkeur is op vliegbasis Eindhoven, maar ik ben ook geïnteresseerd in andere vliegbases. Mocht u nog vragen hebben over mijn brief of mijn CV kunt u altijd contact met mij opnemen. Ik zie uw antwoord met belangstellig tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Aron (achternaam)
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 april 2013, 10:50
bkd bkd is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 april 2013
Berichten: 16
bkd is on a distinguished road
Standaard

De laatste brief ziet er netjes en duidelijk uit.
Wat mij opvalt in je cv is dat je je opleiding en werkervaring in een chronologische volgorde hebt staan. Ikzelf vind het altijd wel prettig leesbaar als dit omgekeerd chronologisch staat, dus dat je met je huidige opleiding begint.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 april 2013, 11:16
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Hallo Aron,

Nette brief met een goede opbouw. Wellicht heb je nog iets aan de volgende opmerkingen.

- Je kunt je brief persoonlijker maken door hem aan een persoon binnen de organisatie te richten ipv geachte heer/mevrouw te schrijven. Wellicht kun je nog een naam achterhalen?

- 'Het vele samenwerken en een goede structuur wat de Luchtmacht heeft spreekt mij erg aan.' Ik zou hier van maken 'Het vele samenwerken en de goede structuur van de Luchtmacht spreken mij erg aan.'

- 'Mijn voorkeur is op vliegbasis Eindhoven, maar ik ben ook geïnteresseerd in andere vliegbases.' Ik zou hier van maken 'Mijn voorkeur gaat uit naar vliegbasis Eindhoven, maar ik ben ook geïnteresseerd in andere vliegbases.'

Succes met je stage!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 15 april 2013, 14:48
Helpende85 Helpende85 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 9 april 2013
Berichten: 27
Helpende85 is on a distinguished road
Post spellingscontrole

Hallo Aron,

ik vind dat je brief er nu idd beter uit ziet .
Ik heb gezien dat je een fout in een zin hebt, mist een gedeelte van een zin. Dus ik zou hem nog een keer op spellingfouten controleren.

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
beoordelen, curriculum vitae, sollicitatie brief, stage, technisch

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief leerling verpleegkundige, verbeterpunten? Selwenas Sollicitatiebrief en cv 6 25 februari 2013 14:01
Open sollicitatiebrief medewerker F&C LennartL Sollicitatiebrief en cv 3 7 januari 2012 20:04
Sollicitatiebrief stageplaats optiek Liesss Sollicitatiebrief en cv 2 22 februari 2009 13:28
Minimaal 5 geselecteerde woorden in een sollicitatiebrief die werkgever selecteert swiss Sollicitatiebrief en cv 10 3 februari 2009 21:35
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon