Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 maart 2009, 17:37
Tigermommy Tigermommy is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2009
Berichten: 9
Tigermommy is on a distinguished road
Standaard Herintredende mama wel of niet noemen in brief?

Ik heb 2,5 jaar voor mijn kindjes gezorgd, maar nu ben ik daar wel weer klaar mee en wil ik weer aan de slag. Ik ben ondanks de bewuste keus om tijdelijk uit het arbeidsproces te stappen nog steeds erg ambitieus. Maar hoe moet je een werkgever hiervan overtuigen als je ervoor gekozen hebt om even de zorg voor 2 kleine kindjes op je te nemen?
Ik zou kunnen zeggen dat mijn amititie tweeledig is dus zowel op het vlak van het persoonlijke als het zakelijke. Ik denk echter dat een werkgever liever niets wil horen over persoonlijke ambities.

Mijn vraag is ongeveer dezelfde als die al eerder is gesteld, maar waar helaas nog geen antwoord op is gegeven.

Verklaar je een dergelijk gat op je cv en noem je dit al in een sollicitatiebrief?

Mijn eerste ingeving is omdat het gaat om 'slechts' 2,5 jaar, niets te noemen op je cv en ook niets te noemen in de brief. Als je dit in je brief noemt maak je jezelf wat mij betreft op voorhand impopulair en wordt je wellicht niet eens uitgenodigd op gesprek. Of zie ik nu gewoon 'beren op de weg'?
Daartegenover staat dat er een gat op je cv staat dat niet wordt verklaard.

Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 maart 2009, 19:14
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Herintredende mama wel of niet noemen in brief?

Hoi Tigermommy,

Natuurlijk moet je dat noemen, sterker nog, ik zou het benadrukken!!

Juist in deze periode heb je je heel erg ontwikkeld als persoon: time management, plannen en organiseren, prioriteiten stellen, assertiviteit, flexibiliteit en multi-tasken.
Allemaal kwaliteiten die je in het bedrijfsleven hartstikke goed kan gebruiken.

Dus wees er maar trots op.

Overigens is 2,5 jaar natuurlijk maar heel kort op een heel werkend mensenleven. Een gat is het zeker niet, want je kunt met gemak aantonen dat je die 2,5 jaar niet chips-eten op de bank voor de tv hebt doorgebracht...
Ik vind gat heel erg naar en negatief klinken en zo moet je het ook absoluut niet zien!

En juist jouw persoonlijke ambities maken jou uniek en anders dan anderen. Je CV moet juist een mooie balans van zakelijk en persoonlijk zijn, want in die grote stapel moet je er uitspringen met jouw authentieke presentatie van jezelf.

Als je er hulp bij nodig hebt, mag je me best mailen!
Zowel als "professioneel EHBO CV-dokter" en als semi-herintredende moeder heb ik met ervaring met jouw uitdaging.

Succes ermee!

groetjes
Tessa


PS: ken je trouwens LOF magazine al, een magazine voor werkende moeders en vader, erg de moeite van het lezen waard: www.lofonline.nl
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 maart 2009, 23:12
tilly tilly is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 maart 2009
Berichten: 4
tilly is on a distinguished road
Standaard Re: Herintredende mama wel of niet noemen in brief?

Hallo Tessa en Tigermommy,
Dank je voor de motiverende woorden, Tessa. Pik er een graantje van mee. Ik had hetzelfde "probleem."
Heb nu een vaardigheden cv geschreven waarin ik naast al mijn vaardigheden onder werkervaring o.a. ook benoemd heb dat ik bewust vanwege moederschap uit het arbeidsproces ben gestapt en wat ik in die tijd heb gedaan. Het voelt nu helemaal goed. Groet
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 maart 2009, 00:44
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Herintredende mama wel of niet noemen in brief?

Fijn Tilly!

Zelf gebruik ik meestal een combinatie van een vaardigheden CV en een gewoon chronologisch CV, omdat dit toch wat meer geaccepteerd wordt door een bedrijf!!
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 maart 2009, 01:13
tilly tilly is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 maart 2009
Berichten: 4
tilly is on a distinguished road
Standaard Re: Herintredende mama wel of niet noemen in brief?

Ik heb inderdaad ook een combinatie gedaan. Met een brief kan mijn sollicitatie morgenvroeg de deur uit. De deadline was de 10e maar ik vond het toch belangrijker om mijn cv helemaal naar tevredenheid te maken (ook met oog op eventuele andere sollicitaties) en dat kost nu eenmaal enorm veel tijd. Als ik "interessant" voor ze ben, hoop ik dat de overschrijding van deadline geen probleem zal zijn. Of ben ik nu te naïef?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 maart 2009, 18:48
Tigermommy Tigermommy is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2009
Berichten: 9
Tigermommy is on a distinguished road
Standaard Re: Herintredende mama wel of niet noemen in brief?

Bedankt voor de reacties! Ik ben weer heel wat wijzer geworden. Ik heb inmiddels ook geopteerd voor de combi chronologisch-vaardigheden cv. Overigens stip ik op mijn cv maar kort aan dat ik mijn kindjes heb verzorgd. Hoewel ik de door makingsense genoemde competenties zeker verder heb ontwikkeld ga ik er van uit dat werkgevers hier wel al van op de hoogte zijn dus besteed ik verder geen aandacht aan mijn job als mommy. Ik heb zoveel andere interessante (niet-generieke) ervaringen en competenties dat ik die liever benadruk.
Inmiddels zijn de eerste sollicitaties verstuurd. Ik ben benieuwd of ik word uitgenodigd voor gesprekken.

Wish me luck
Met citaat reageren
  #7  
Oud 14 maart 2009, 00:49
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Herintredende mama wel of niet noemen in brief?

Klinkt goed Tigermommy, succes!!
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
herintredende moeder

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Help! Ik weet niet meer wat ik wil san2307 Loopbaanvragen 7 9 augustus 2010 17:46
Titel, wel of niet gebruiken bij sollicitatie? JuliaV Sollicitatiebrief en cv 5 2 september 2008 10:48
uitnodiging gesprek.. wel of niet doen? dk1978 Sollicitatiebrief en cv 6 7 juni 2007 10:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon