Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 juli 2011, 15:39
@apje @apje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 juli 2011
Berichten: 1
@apje is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief secretaresse voor een overheidsinstelling

Wie wil mij alsjeblieft helpen met mijn sollicitatiebrief????:



Betreft: sollicitatie Secretaresse xxxxxx


Geachte heer De xxxxx,

Op de internetsite van de xxxxx staat een vacature beschreven die in het bijzonder mijn interesse heeft. Het betreft de functie van xxxx.
De dynamiek van een gemeente xxxxx heeft mij persoonlijk aangesproken tijdens mijn gesprekken met kennis, die ook gemeente xxxxr werkt en is mij opgevallen dat kwaliteit en vriendelijkheid bij u hoog in het vaandel staan. Graag zou ik als secretaresse hierin ook een bijdrage willen leveren.
Ik zou voor de bovenstaande functie in aanmerking willen komen omdat ik recentelijk naar xxxx verhuist en mijn tijdelijke contract bij xxxx werd niet verlengd en ook op zoek ben naar een nieuwe uitdaging op mijn niveau, die goed aansluit op mijn wensen en ervaring. En wil ik mijn loopbaan verder voortzetten bij een overheidsinstelling.

U hebt voor deze functie een kandidaat nodig die in het bijzonder aan de volgende kenmerken voldoet: goede en sociale en contactuele eigenschappen, stressbestendig, accuraatheid, sterk sociaal- en collegiaal gevoel en het nemen van initiatieven.
Deze kenmerken zijn bij mij goed tot zeer goed aanwezig.

Niet alleen het brede takenpakket dat de vacature biedt spreekt mij aan, maar ook ben ik een zeer gemotiveerde secretaresse en die zich graag verder wil ontwikkelen en inzetten voor de gemeentelijke organisatie.
Wat ik erg leuk vind aan mijn vak is het brede takenpakket: het plannen van (soms lastige, multidisciplinaire) vergaderingen, alle voorkomende correspondentie afhandelen, bijeenkomsten organiseren, website onderhouden en telefooncentrale beheren.

Met mijn enthousiaste en leergierige instelling ben ik ervan overtuigd dat ik zal ontwikkelen tot een goed functionerende xxx voor de afdeling xxxxxx.
Om mijn expertise te verdiepen en/of te verbreden, sta ik positief tegenover het volgen van cursussen en/of (vervolg) opleidingen.


Ik vertrouw erop dat ik de kans krijg om u in een gesprek van mijn capaciteiten te overtuigen.
Voor eventuele vragen sta ik tot uw beschikking per telefoon of mail.

Met vriendelijke groet,

Naam:
Tel.nr.:


Bijlage: curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 juli 2011, 20:44
Xxx Xxx is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 maart 2011
Berichten: 53
Xxx is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
2. Geef eerst feedback op een paar sollicitatiebrieven of cv's van andere forumleden
Check een paar sollicitatiebrieven en geef jouw commentaar. Op dit forum helpen mensen namelijk elkaar; als jij hulp van anderen verwacht, verwachten wij dat jij eerst anderen helpt.
bron: sticky topic op dit subforum.

Elders feedback geven is al leerzaam
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 juli 2011, 18:59
madje88 madje88 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 16
madje88 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief

Beste @apje,

graag voorzie ik je sollicitatiebrief van feedback. Ik hoop dat je er wat mee kunt!

* Vergeet niet bovenaan de adressen, plaatsnaam en datum te vermelden, nog boven je onderwerp (betreft).

* 'De dynamiek van een gemeente xxxxx heeft mij persoonlijk aangesproken ...' --> het lijkt net of de dynamiek je heeft aangetikt en wat tegen je heeft gezegd.. Alsof het tegen je heeft gesproken. Ik zou hier een andere verwoording voor kiezen, of een andere zinsvolgorde.

* Deze zelfde zin is ook erg lang. Dit wordt meestal niet op prijs gesteld. Je kunt beter dezelfde inhoud opdelen in korte, krachtige zinnen.

* '...mijn gesprekken met kennis, die ook gemeente xxxxr werkt en is mij opgevallen dat kwaliteit en vriendelijkheid bij u hoog in het vaandel staan.' --> Deze zin 'loopt' niet. 'mijn gesprekken met kennis'...alsof je gesprekken hebt met intelligentie
'die ook gemeente werkt' --> die ook voor deze gemeente werkt?
'en is mij opgevallen..'--> Ook trekt de kwaliteit en de vriendelijkheid die de gemeente uitstraalt mij aan, omdat.....

Betreft: sollicitatie Secretaresse xxxxxx


Geachte heer De xxxxx,

Op de internetsite van de xxxxx staat een vacature beschreven die in het bijzonder mijn interesse heeft. Het betreft de functie van xxxx.
De dynamiek van een gemeente xxxxx heeft mij persoonlijk aangesproken tijdens mijn gesprekken met kennis, die ook gemeente xxxxr werkt en is mij opgevallen dat kwaliteit en vriendelijkheid bij u hoog in het vaandel staan. Graag zou ik als secretaresse hierin ook een bijdrage willen leveren.
Ik zou voor de bovenstaande functie in aanmerking willen komen omdat ik recentelijk naar xxxx verhuist en mijn tijdelijke contract bij xxxx werd niet verlengd en ook op zoek ben naar een nieuwe uitdaging op mijn niveau, die goed aansluit op mijn wensen en ervaring. En wil ik mijn loopbaan verder voortzetten bij een overheidsinstelling.

Persoonlijk denk ik geschikt te zijn voor de functie omdat....ben verhuisd....Daardoor ben ik op zoek naar een nieuwe uitdaging (niet vermelden dat je contract niet werd velengd?..)

Begin een zin niet met 'en'. Ook deze zin loopt niet goed. Maak er een nieuwe zin van. Graag zou ik mijn loopbaan voortzetten bij een overheidsinstelling als secretaresse.


U hebt voor deze functie een kandidaat nodig die in het bijzonder aan de volgende kenmerken voldoet: goede en sociale en contactuele eigenschappen, stressbestendig, accuraatheid, sterk sociaal- en collegiaal gevoel en het nemen van initiatieven.
Deze kenmerken zijn bij mij goed tot zeer goed aanwezig.

Deze omschrijving past mij, omdat...? waarom past dit jou? Hoe bewijs je dit?

Niet alleen het brede takenpakket dat de vacature biedt spreekt mij aan, maar ook ben ik een zeer gemotiveerde secretaresse en die zich graag verder wil ontwikkelen en inzetten voor de gemeentelijke organisatie.
Wat ik erg leuk vind aan mijn vak is het brede takenpakket: het plannen van (soms lastige, multidisciplinaire) vergaderingen, alle voorkomende correspondentie afhandelen, bijeenkomsten organiseren, website onderhouden en telefooncentrale beheren.


...het onderhouden van de website en ook het beheren van de telefooncentrale. (je maakt soms halve zinnen, staat slordig en is zonde )

Met mijn enthousiaste en leergierige instelling ben ik ervan overtuigd dat ik zal ontwikkelen tot een goed functionerende xxx voor de afdeling xxxxxx.
Om mijn expertise te verdiepen en/of te verbreden, sta ik positief tegenover het volgen van cursussen en/of (vervolg) opleidingen.


Ik vertrouw erop dat ik de kans krijg om u in een gesprek van mijn capaciteiten te overtuigen.

Dit klinkt bijna arrogant. Pas hier heel erg mee op! Zelfvertrouwen is goed, arrogantie niet. Hier is echter een zeer dunne lijn tussen. Je zou kunnen schrijven: Graag zou ik de kans krijgen om mijn brief aan u toe te lichten in een persoonlijk gesprek. o.i.d.
Voor eventuele vragen sta ik tot uw beschikking per telefoon of mail.

Met vriendelijke groet,

Naam:
Tel.nr.:


Bijlage: curriculum Vitae

Zo, ik hoop dat je hier iets mee kunt. Het is een hele hoop, maar ik denk dat je hier wel verder mee zou kunnen Succes!

Mvg,
Mandy.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
secretaresse

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief medisch secretaresse in een ziekenhuis Lunaslagter Sollicitatiebrief en cv 3 24 mei 2011 13:42
Sollicitatiebrief secretaresse, graag feedback! danidenoord Sollicitatiebrief en cv 3 8 februari 2011 21:41
sollicitatiebrief secretaresse sevgi Sollicitatiebrief en cv 3 16 juni 2010 16:55
Sollicitatiebrief juridisch secretaresse csaenen71 Sollicitatiebrief en cv 1 4 september 2007 09:19
sollicitatiebrief secretaresse ziekenhuis noekkie Sollicitatiebrief en cv 2 12 oktober 2006 20:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon