Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Alle andere carričreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 augustus 2020, 09:29
Sophie86 Sophie86 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2020
Berichten: 1
Sophie86 is on a distinguished road
Post Nieuwe baan, minder salaris

Op dit moment werk ik iets meer dan een jaar bij mijn huidige werkgever.
Hiervoor ben ik 8 jaar werkzaam geweest bij mijn vorige werkgever, helaas kwam dit ten einde door een overname waardoor de locatie waar ik werkzaam was ging sluiten.
Nu ben ik al een tijdje (lees een aantal maanden) op zoek naar een nieuwe baan, redenen hiervoor zijn: mis dynamiek in het werk, er is weinig/geen flexibiliteit vanuit de werkgever tov werktijden/thuiswerken etc., het bedrijf is pas verkocht en zit op dit moment op financieel gebied in zwaar weer.

Nu ben ik op gesprek geweest bij een ander bedrijf, en ze willen mij graag in dienst hebben. Voor zo ver ik in kan schatten is de functie afwisselend, is het een gezond bedrijf en de manager waaronder ik kom te werken had ik gelijk een goede klik mee. Ook is er voldoende flexibiliteit; ik krijg de mogelijkheid om 1 dag in de week thuis te werken.
Nu dan een niet geheel onbelangrijk punt; salaris. Bij mijn huidige werkgever zit ik vrij hoog ingeschaald, in de schaal waarin in zit kan ik ook nog 4 tredes omhoog. Het bedrijf waar ik op gesprek ben geweest vond mijn salaris aan de hoge kant. Om elkaar tegemoet te komen zijn we uitgekomen op 34 uur in de week (verdeeld over 4 dagen en dan 1 dag in de week vrij) ipv 36 die ik nu werk. Dan verdien ik natuurlijk iets minder (zal rond de €100,- netto minder zijn), maar weer meer vrije tijd.
Ook hebben ze bij dit andere bedrijf aangegeven dat er geen doorgroeimogelijkheden zijn, nu is dat er bij mijn huidige werkgever ook niet, maar dat is wel iets wat je je moet beseffen.
Ook word ik daar ingeschaald in de laatste trede van de betreffende salarisschaal waardoor je dus aan het einde van de schaal zit. Ze hebben aangegeven dat er uiteraard wel CAO-verhogingen van toepassing zijn en eventueel een persoonlijke toeslag.

Ik zit dus nu heel erg te twijfelen wat ik moet doen. Aan de ene kant lijkt het me een hele leuke functie bij een bedrijf wat me aanspreekt en niet te vergeten een manager waar ik (denk ik) goed mee over weg kan. En aan de andere kant denk ik aan het salaris waar ik dus bij mijn huidige werkgever nog iets kan doorgroeien in de schaal. Maar waarbij de toekomst in mijn ogen ook niet geheel zeker is.

Ik hoor graag jullie reacties hoe jullie hierover denken.
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 november 2020, 10:35
onderhandelexpert onderhandelexpert is offline
Lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2020
Berichten: 18
onderhandelexpert is on a distinguished road
Standaard

Sophie,

Altijd uitdagend een salarisonderhandeling. Uiteindelijk gaat alles om wat jezelf belangrijk vindt. Niet alles draait om salaris in het leven. Meer geld kan het leven echter wel makkelijker maken.

Aangaande de onderhandeling: het niet raar dat het bedrijf zegt dat jouw huidige salaris aan de hoge kant is. Waarschijnlijk zal je het eerste bedrijf nog moeten tegenkomen dat jouw salaris laag zal vinden.

Belangrijk is om zelf onderzoek te doen naar wat je in markt waard bent. Dat is namelijk bepalend voor wat een normaal salaris is. Ik zou daarbij verder gaan dan het vergelijk dat je nu maakt (huidige versus deze potentiële nieuwe werkgever).

Mocht je toch door willen met deze potentiële werkgever zou ik er niet voor kiezen om je gelijk vast te laten zetten in de hoogste trede. Hiermee maak je ook gelijk zeer afhankelijk van de cao.

Ik zou gaan voor een hogere schaal. En zeker niet zomaar akkoord gaan met het huidige aanbod. Mocht het bedrijf je graag willen hebben moeten hier mogelijkheden liggen.

Succes
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 december 2020, 17:08
onderhandelexpert onderhandelexpert is offline
Lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2020
Berichten: 18
onderhandelexpert is on a distinguished road
Standaard

Shopie, Ik ben benieuwd wat er uiteindelijk is uitgekomen? Nog een stap gemaakt? mvg Maarten
__________________
Met vriendelijke groet,

Maarten



Hulp bij jouw salaris onderhandeling of arbeidsvoorwaardengesprek.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuwe baan, twijfels Monk Loopbaanvragen 4 16 oktober 2019 18:46
Nieuwe baan maar twijfel lopi Salaris 1 26 juli 2018 13:51
Nieuwe baan Switchview Loopbaanvragen 0 6 februari 2017 16:28
Nieuwe baan valt erg tegen, wat nu? Evi Loopbaanvragen 20 10 maart 2016 01:54
Ervaringen gevraagd bij twijfel nieuwe baan annabeau Loopbaanvragen 1 26 januari 2015 11:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon