Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 november 2020, 17:29
Bullet Bullet is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 juni 2020
Berichten: 4
Bullet is on a distinguished road
Standaard Naar gevoel na sollicitatie - wie denkt met me mee?

Wie denkt met me mee?

Ik heb vanmorgen een sollicitatie gesprek gehad.
De baan is voor mijn diploma’s aan de lage kant,
wel in de sector waar mijn diploma’s en ervaring liggen.
Ik had mij goed voorbereid en ging er netjes gekleed en uitgerust heen.
Mijn notitie schrift met voorbereide vragen bij mij.
Het gesprek werd geopend ‘we hebben een half uur
maar zijn meestal eerder wel klaar’ ...
ik antwoordde dat ik vast wel een half uur vol kon kletsen en de uitnodiging waardeerde. Ik stelde eigenlijk de vragen tijdens dit gesprek , ze wilden kennelijk vrij weinig van mij weten behalve meerdere keren waarom
Ik met mijn diploma’s op deze functie solliciteerde.
Ik werd hier zenuwachtig , onzeker van ...
ik heb geantwoord dat ik de afgelopen jaren voor mijn kinderen heb gezorgd en deze functie een mooie springplank vond om later weer op eigen niveau te gaan werken . Dat is de waarheid !!
Nu denk ik .. ik had moeten zeggen ‘ik kan mijn creativiteit in deze functie kwijt en zie genoeg uitdagingen ..’ maar goed te laat dus..
Ze vroegen niet wanneer ik kon beginnen dus ik ben bang dat ik het niet geworden ben maar ik blijf een naar gevoel houden ..

Wat kan ik de volgende keer anders doen?

Ik wil graag weer werken maar voel me zo onzeker over mijn kunnen..
ik wil me natuurlijk wel goed voelen in mijn werk ...
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 november 2020, 15:08
onderhandelexpert onderhandelexpert is offline
Lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2020
Berichten: 18
onderhandelexpert is on a distinguished road
Standaard

Goedemiddag Bullet,

Vervelend om te horen dat het gesprek niet zo is verlopen als je had gewild. Maar zoals je zelf zegt leren kan je er altijd van.

Om te beginnen zou ik willen zeggen dat het niet alleen zo is dat jij blij moet zijn met een baan. Zij moeten ook blij zijn dat jij voor hen kiest. In dit gesprek zijn ze blijkbaar alleen van het negatieve uitgegaan. Ik zou jezelf de volgende vraag stellen: wil je wel werken bij een bedrijf dat je zo behandeld tijdens het sollicitatie gesprek? Hoe gaat dit bedrijf je behandelen als je iets ingewikkeld vind? of dat je ziek bent? Misschien hebben ze dan maar 15 minuten voor je.

Ik zou zeggen: jij mag ook kritisch zijn naar je werkgever. Doordat te zijn kom je automatisch anders over. Meer zelfverzekerd. Dat merken zij ook. Nu was het waarschijnlijk een combinatie tussen onzeker overkomen en "over qualified" zijn voor de baan.

Wat betreft de instap: waarom zou je zo laag beginnen? Hoe lang denk je er over te gaan doen voordat je weer op jouw oude niveau zit? Ik zou gaan voor een baan op jouw niveau. Ga ik er wel even vanuit dat je geen baan hebt waarbij je kennis en kunde heel snel verouderd

Belangrijkste waar je op zal moeten letten: ze zullen je mogelijk tegen een lager ee salaris willen laten starten dan wat je werkelijk waard bent. Ook hier zou ik een stokje voor steken.

Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk is geworden.
__________________
Met vriendelijke groet,

Maarten



Hulp bij jouw salaris onderhandeling of arbeidsvoorwaardengesprek.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
advies, lage functie, onderbuik gevoel, sollicitatie

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie naar andere functie in de zorg, wie helpt mij aub!! Miem Sollicitatiebrief en cv 3 15 juli 2014 16:16
Baas dreigt met niet betalen loon en nog meer; graag uw hulp Lau0480 Je rechten en plichten als werknemer 1 27 mei 2013 11:04
Motivatiebrief maatschappelijk medewerkster, wie wil kritische blik werpen? miesje26miesje Sollicitatiebrief en cv 5 13 december 2012 19:28
Sollicitatie voor vestigingsmanager op een uitzenbureau Anja1 Sollicitatiebrief en cv 5 8 november 2007 01:19
Sollicitatie naar verzorgende sabrinafalah Sollicitatiebrief en cv 0 4 september 2007 23:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon