Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 april 2009, 13:02
Anneke81 Anneke81 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 april 2009
Berichten: 1
Anneke81 is on a distinguished road
Post Sollicitatiebrief assistent account manager

Hallo allemaal!

Ik zit bijna 5jaar op 'dezelfde plek' en wil nu wel eens wat anders.
En zal dus moeten solliciteren. Nu is solliciteren nieuw voor mij en ben ik hierin flink zwemmende.
Ik heb afgelopen dagen goed deze site bekeken en een eerste brief opgesteld. Kan iemand mij zeggen of ik zo op de goede weg zit met mijn sollicitatiebrief? Je zou me hierbij heel erg helpen!

Gevraagde kwalificaties:
Taken en verantwoordelijkheden:
In deze aantrekkelijke functie ben je de ondersteunende sparringpartner van onze National Account Manager. Je analyseert klantinformatie, maakt brondocumenten en zorgt ervoor dat promotiemateriaal, advertenties en informatie over productaanpassingen tijdig bij de klant arriveren. Maar je kunt ook jouw cijfermatige kwaliteiten benutten, want je stelt sales forecasts op, schat promotievolumes in, verwerkt financiële verkoopcijfers en bent betrokken bij budgetplanning en omzetbonus berekeningen. Leuk is dat je wordt uitgedaagd om proactief mee te denken over nieuwe promoties en een breed intern (supply chain, order en space management) en extern netwerk (je overlegt en onderhandelt regelmatig met klanten) opbouwt.

Vereisten en vaardigheden:
Je bent een enthousiaste professional met de drive en ambitie om jouw verkoopkwaliteiten binnen de FMCG sector te ontwikkelen. In eerdere functies, bij voorkeur met een administratieve (back office) component, heb je bewezen dat je makkelijk tussen commerciële en ondersteunende rollen kunt schakelen. Je staat cijfermatig sterk in je schoenen, vindt het leuk om kansen te signaleren en hebt duidelijke affiniteit met sales. Bovendien heb je goede communicatieve vaardigheden. Wat je verder met je meebrengt:

• HBO denkniveau;
• Minimaal 3 - 4 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie;
• Goede kennis Excel.


Groeten,
Anneke


------------------------------------------
Geachte mevrouw QQ,

In mijn zoektocht naar een interessante en uitdagende baan kwam ik de vacature voor assistent account manager bij bedrijfxx tegen.
De voornaamste reden waarom ik heb gekozen voor bedrijfxx is dat ik graag werkzaam zou willen zijn in een dynamisch internationaal (productie-) multinational.
Daarnaast zijn de grote mate van professionaliteit, de internationale ervaring en het stimuleren van ondernemend vermogen, voor mij drie hele belangrijke uitgangspunten die bedrijfxx te bieden heeft.

Binnen mijn huidige functie als projectleider bij bedrijfyy houd ik me bezig met het realiseren van nieuw en het onderhouden van Nederlandse railinfrastructuur.
Hoewel bedrijfyy een prettige werkomgeving bied en mijn huidige baan een veelzijdige functie is zou ik in mijn loopbaan een nieuwe stap willen zetten, buiten het railsporen netwerk.

Ik houd van het schakelspel tussen diverse disciplines en de kritische opdrachtgever; in de projecten welke ik beheers en begeleid merk ik dat de motivatie en doelgerichtheid van het team doorslaggevend zijn voor het succes van een project. Ik heb hiervoor inmiddels mijn eigen methode en stijl voor ontwikkeld.
Door de klant te analyseren en mét de klant goed te communiceren worden wensen en eisen duidelijk. Waarna geplande werkzaamheden goed en accuraat uitgevoerd kunnen worden en nieuwe werkzaamheden door middel van een creatief proces gerealiseerd kunnen worden.
Doelstelling is een eindproduct waarbij het einddoel niet uit het oog is verloren, waar oog voor detail is behouden en waar de werkzaamheden binnen de afgesproken planning, de afgesproken kwaliteitseisen en alle bijkomende wet en regelgevingen zijn uitgevoerd.
Naast externe heb ik tevens interngerichte projecten gerealiseerd. Te denken valt aan het organiseren van kennis uitwisselingsdagen en het opstellen van de afdelingsomzet begroting.

Het bedrijf bedrijfxx komt bij mij over als een jong enthousiast team waarvan de bedrijfscultuur informeel te noemen is, waar een non nonsens mentaliteit heerst en waar mét de klant samenwerkt wordt om een z’n goed mogelijk product- en of marketingstrategie in de markt te zetten. Op den duur is mijn ambitie om te fungeren als account manager bij zowel Nederlandse als internationaal gerenomeerde projecten.

Ik ben van mening dat uw vacature als assistent accountmanager zowel een verbreding als een verdieping op mijn loopbaan kan zijn en hiertoe op mijn lijf geschreven is.
Graag hoop u hiervan te mogen overtuigen in een persoonlijk gesprek waarin ik mijn motivatie en mijn CV, welke ik als bijlage op uw site heb toegevoegd, kan toelichten.

Ik wacht uw antwoord met belangstelling af.

Vriendelijke groet,

Laatst gewijzigd door Anneke81; 29 april 2009 om 13:04 Reden: aanvulling
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief Account Manager Sunnetje Sollicitatiebrief en cv 3 26 oktober 2008 17:01
Sollicitatiebrief junior account manager.. Graag commentaar mindstate Sollicitatiebrief en cv 3 14 februari 2008 10:09
Gaarne Goeie tips met motivatie voor mijn sollicitatiebrief Account Manager Iz2good Sollicitatiebrief en cv 1 11 juni 2007 11:22
Sollicitatiebrief junior account manager sparetime Sollicitatiebrief en cv 6 30 januari 2007 14:14
Sollicitatiebrief Facility Manager Rens Sollicitatiebrief en cv 2 30 november 2006 17:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon