Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 september 2006, 21:26
philippe's schermafbeelding
philippe philippe is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 september 2006
Berichten: 2
philippe is on a distinguished road
Standaard Ervaring met hbo-opleiding informatica?

Beste mensen

Ik ben een jongen van 16, en ga bijna eindexamen doen. (na dit jaar dus) Dan ben ik 17, maar ik ben nu al 2 jaar aan het peinzen wat voor een vervolg studie ik wil gaan doen. Ik doe nu HAVO. Ik weet wel dat ik iets technisch/ICT wil gaan doen. Ook ben ik lekker bezig met websites maken etc. Ik vind het erg leuk om met computers te werken etc. Maar ik heb werkelijk nog steeds geen flauw idee wat ik moet gaan doen! Ik zat te kijken op de site naar de opleiding HBO informatica. Dit trok me misschien wel een beetje. Heeft iemand misschien ervaringen met deze opleiding, of is deze studie af te raden? Zijn er misschien mensen op het forum die deze studie hebben gedaan en nu klaar zijn/aan het werk?
Alvast bedankt voor de informatie, en hulp

Ps: Ik heb nu profiel N&T met management en organisatie.

Groeten, Philippe
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 september 2006, 01:55
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Hulp gevraagd!

De HBO-opleiding Informatica is een prima opleiding als je de software-ontwikkeling in wilt. Het is dé centrale opleiding van een hele branche, waarin de eerstkomende 50 jaar het licht niet uit gaat (tenzij er binnenkort een echte doorbraak komt in de kunstmatige intelligentie, maar dan zitten veel meer mensen zonder baan ). Er kan dus geen sprake van zijn dat iemand deze studie afraadt.

Maar bedenk wel dat programmeren iets anders is dan spelen met computers en websites maken. Er komt veel (abstracte) theorie en methodologie bij kijken. Het is niet alleen technisch, je moet ook bedrijfsprocessen, gegevensmodellen en 'use cases' analyseren, modelleren, documenteren. Een typische informatica-opdracht is: bedenk een oplossing voor het beheer van de gegevens van asielzoekers in Europa. Ga d'r maar aanstaan. Dat heeft de eerstkomende 3.000 uur van het project weinig te maken met computers en websites. Vind je dat soort dingen ook leuk?

Aangezien je het hebt over websites... als dat soort creatieve en communicatieve dingen je beter liggen dan gegevensverwerking e.d. dan kun je ook denken aan ICT-opleidingen in de mediahoek.

Lees de beschrijvingen van die opleidingen eens. Wat spreekt je wel en niet aan?
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 september 2006, 12:30
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Ervaring met hbo-opleiding informatica?

Ik heb wat rond gekeken, en ik vond in een folder van de hogeschool rotterdam, deze opleiding: Informatica; met een keuze van na 2 jaar voor; webtechnologie. Dit lijkt me misschien wel wat...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 september 2006, 12:31
philippe's schermafbeelding
philippe philippe is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 september 2006
Berichten: 2
philippe is on a distinguished road
Standaard Re: Ervaring met hbo-opleiding informatica?

Dat vorige berricht was van mij
__________________
Wat O Wat ga ik doen na mijn eind-examen???
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Jouw ervaring met een opleiding:Technische Natuurkunde Bart Opleiding kiezen en volgen 5 29 september 2014 02:01
Opleiding HBO Toeristisch management judithhuizinga Opleiding kiezen en volgen 15 25 mei 2012 19:11
HBO Bedrijfskundige Informatica, een beschrijving sub0 Opleiding kiezen en volgen 6 2 oktober 2010 19:34
HBO --> Leraar Spaans 2e graad Docent Opleiding kiezen en volgen 0 25 januari 2006 15:00
Vertel ons over jouw opleiding... René Opleiding kiezen en volgen 0 5 september 2005 17:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon