Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 februari 2015, 00:25
Noah42 Noah42 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 februari 2015
Berichten: 2
Noah42 is on a distinguished road
Standaard [Gevraagd] Feedback motivatie docent wiskunde

Hallo allen!

Zouden jullie feedback op mijn movatie voor een open sollicitatie willen geven? Het is voor de functie van docent wiskunde in het voortgezet onderwijs. Mijn vorige scholen noem ik omdat het goed aangeschreven scholen zijn. Bijlage 2 is de uitslag van een veelgebruikte leerlingenquête waarop mijn scores erg hoog uitvallen (alles bovengemiddeld).

Tips?

Dank!

<Stad>, <Datum>

Betreft: open sollicitatie 2e graads docent wiskunde

Geachte mevrouw J.,

Mijn naam is Noah42. Met het oog op schooljaar 2015-2016 solliciteer ik naar de functie van 2e graads docent wiskunde op <de school>.

Sinds <aantal jaar geleden> ben ik werkzaam als docent wiskunde in het voortgezet onderwijs. Mijn ontwikkeling sindsdien heb ik doorgemaakt op <school 1>, <school 2> in <dorp> en <school 3> te <stad>. Waar ik in het begin nog moeite had met het aangeven van grenzen en creëren van een werksfeer, heb ik me nu ontwikkeld tot een flexibele doch gezaghebbende docent die zijn leerlingen in een plezierige atmosfeer wiskunde bijbrengt. Op mijn huidige school wordt ik door mijn leerlingen bovengemiddeld gewaardeerd (bijlage 2).

Wat heb ik <de school> te bieden als persoon? Als u dit zou vragen aan mensen uit mijn omgeving zouden zij mijn sociale vaardigheden en vriendelijke opstelling noemen. Ik heb humor en wordt gemakkelijk enthousiast. Naar leerlingen toe ben ik geduldig, tolerant en ik schiet ze graag te hulp. Wiskunde kan ik helder uitleggen en qua kennisniveau sta ik ruim boven de stof van het 2e graads gebied.
Met deze eigenschappen wil ik <de school> graag van dienst zijn.

Graag solliciteer ik hiermee naar de functie van docent wiskunde voor 0,6 à 0,7 fte op <de school> te <stad>.
In een gesprek wil ik graag mijn motivatie nader toelichten.

Met vriendelijke groet,

Noah42
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 februari 2015, 10:37
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Mijn naam is Noah42. Met het oog op schooljaar 2015-2016 solliciteer ik naar de functie van 2e graads docent wiskunde op <de school>.
Je naam leest mevrouw J. onderaan je brief wel. Probeer een iets aansprekender opening te verzinnen.

Citaat:
Waar ik in het begin nog moeite had met het aangeven van grenzen en creëren van een werksfeer, heb ik me nu ontwikkeld tot een flexibele doch gezaghebbende docent die zijn leerlingen in een plezierige atmosfeer wiskunde bijbrengt.
Het is heel eerlijk van je dat je aan het begin van je loopbaan nog moeite had met het aangeven van grenzen en creëren van een goede werksfeer, maar dat is in deze fase van je sollicitatie niet relevant. Met je brief heb je als doel om jezelf te verkopen. Laat dat eerste stukje dus weg en schrijf liever over hoe het komt dat jouw leerlingen zo enthousiast zijn over jou. Wanneer je op gesprek mag komen en er naar je ontwikkeling als docent gevraagd wordt, kun je dan alsnog aangeven dat je het in het begin lastig vond om grenzen aan te geven en een goede sfeer te creëren.

Citaat:
Wat heb ik <de school> te bieden als persoon? Als u dit zou vragen aan mensen uit mijn omgeving zouden zij mijn sociale vaardigheden en vriendelijke opstelling noemen. Ik heb humor en wordt gemakkelijk enthousiast. Naar leerlingen toe ben ik geduldig, tolerant en ik schiet ze graag te hulp. Wiskunde kan ik helder uitleggen en qua kennisniveau sta ik ruim boven de stof van het 2e graads gebied. Met deze eigenschappen wil ik <de school> graag van dienst zijn.
Ik denk dat je heel bescheiden bent en daarom 'mensen uit je omgeving' aandraagt om jouw succes als leraar te bevestigen, maar ik vind het niet sterk overkomen. Je mag best aangeven wat jouw sterke punten zijn en hoe je die wilt inzetten in je werk. Dat is gewoon zelfkennis en daar is niets mis mee :-)

O ja, het is natuurlijk ik word

Citaat:
Graag solliciteer ik hiermee naar de functie van docent wiskunde voor 0,6 à 0,7 fte op <de school> te <stad>.
Dat hoef je niet nog een keer te vermelden. Dat is wel duidelijk.

Je schrijft een open sollicitatiebrief en ik mis in je brief een duidelijke motivatie waarom je juist bij deze school wilt werken. Uit niets blijkt dat jij je in de school hebt verdiept en dat is echt een gemiste kans. Is dit bij een 'gewone' sollicitatie al belangrijk, een open sollicitatiebrief kan niet zonder.

De basis is er, maar je zult nog flink aan je brief moeten schaven wil deze verzendklaar zijn. Succes!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 februari 2015, 14:27
Noah42 Noah42 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 februari 2015
Berichten: 2
Noah42 is on a distinguished road
Standaard

Super! Daar kan ik wat mee. Ik ga eraan sleutelen.

Enorm bedankt voor de feedback
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief docent Nederlands AdJ Sollicitatiebrief en cv 7 11 juni 2013 21:25
Sollicitatiebrief docent wiskunde gelesten Sollicitatiebrief en cv 1 12 april 2013 16:15
Sollicitatiebrief docent biologie, feedback gevraagd docent-biologie Sollicitatiebrief en cv 5 17 augustus 2011 13:13
Sollicitatiebrief docent, graag feedback! midosil Sollicitatiebrief en cv 29 11 februari 2011 17:24
Feedback open sollicitatie docent jurgen Sollicitatiebrief en cv 2 24 juni 2010 00:03


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon