Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 augustus 2011, 14:40
my_style my_style is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2011
Berichten: 14
my_style is on a distinguished road
Stuur een bericht via MSN naar my_style
Standaard Sollicitatiebrief + cv telefonische hulpverlener

Hallo mensen,

Ik wil graag commentaar horen of mijn sollicitatiebrief + cv qua nederlandse taal klopt.

groetjes Paulo

--------------------------------------------------------------------------------------

Betreft: stageplaats telefonische hulpverlener

Geachte heer/mevrouw,

Een week voordat de zomervakantie begon heb ik vanuit de opleiding HBO Maatschappelijk Werk en Dienstverlening een lijst doorgenomen waarin stageplaatsen beschikbaar zouden kunnen zijn. Een van deze stageplaatsen was Stichting Verslavingszorg die me interesseerde. Ik nam telefonisch contact op met een medewerker om te vragen of Stichting Verslavingszorg een open sollicitatie op prijs stelt. Graag zou ik voor de functie telefonische hulpverlener willen solliciteren.

Ik studeer op dit moment bij de Hanze Hogeschool **** en volgt de opleiding HBO MWD. Tijdens de opleiding heb ik de vakken psychologie, pedagogiek, gedragsproblemen en cliëntengesprek gevolgd. Dit heb ik goed kunnen afronden. Door in het laatste lesperiode een bepaald project te volgen heb ik kennis kunnen maken met het onderwerp verslaving en de instellingen die met deze problematiek werken. Hierdoor is mijn interesse gewekt en ik zou graag over dit onderwerp bezig willen houden door stage te lopen bij uw organisatie.

Stichting Verslavingszorg heeft een goede indruk op me gemaakt. Ik las een informatie op de website dat Stichting Verslavingszorg een christelijke organisatie is. Dit is voor mij een reden om als christen bij uw organisatie te komen werken. Ook wil ik graag mensen ondersteunen die hulp nodig hebben. Dit geeft mij voldoening en behoort tot een van de taken van iedere christen. De derde reden dat ik graag bij Stichting Verslavingszorg wil werken is dat ze overeenkomsten vertonen met mijn vorige stageplaats Vluchtelingenwerk. Beide organisaties werken namelijk cliëntgericht. Mijn taken bij Vluchtelingenwerk bestond uit: asielzoekers informeren over vreemdelingenrecht en hun interviewen over het land van herkomst. Ik heb besloten om eerst bij Stichting Verslavingszorg te gaan solliciteren in plaats van bij Vluchtelingenwerk, omdat ik graag iets nieuws wilt leren en mezelf hierdoor kan ontwikkelen.

Ik hoop u door middel van deze brief voldoende te kunnen informeren en dat dit een aanleiding mag zijn om me uit te nodigen voor een gesprek.

Hoogachtend,


Paulo


Bijlage: curriculum vitae











CURRICULUM VITAE

Persoonlijke gegevens

Voornamen: ****
Achternaam: ****
Geboortedatum: ****
Geboorteplaats: ****
Geboorteland: ****
Nationaliteit: ****
Religie: Rooms-Katholiek

Adres:
Postcode:
Woonplaats:

Telefoonnummer:
e-mail adres:

Vooropleidingen:

2002/2006
MBO Sociaal Juridisch Medewerker
Uitstroomrichting: Sociale Zekerheid

1998/2002
MAVO
Vakkenpakket: Nederlands, Duits, Engels, Wiskunde, Natuurkunde en Biologie

Werk/stages
1998 Kranten bezorgen
2005 Kaartjes verkopen aan deuren (vakantiewerk)

2005-2006 Vluchtelingenwerk ****
Taken: asielzoekers interviewen, dossiers analyseren, verslaglegging ‘vluchtverhaal’, contactleggen met de immigratiedienst en rechtshulpverleners.

Trainingscursus gevolgd, georganiseerd door Vluchtelingewerk met de volgende thema’s:
- asielprocedures
- ‘’hoe om te gaan met cliënten’’.

2007 Sociale Dienst ****: Afdeling Fraudebestrijding
Gegevens controleren van uitkeringsgerechtigden.
Verdere toelichting van de werkzaamheden worden
niet vrijgegeven in verband met beroepsgeheim.

2009/2011 Restaurent ****
Taken: afwas, catering en schoonmaak.

Pesoonlijke eigenschappen
- bedachtzaam
- geduldig
- Toont begrip aan een ander

Talenkennis
Nederlands: spreken, lezen en schrijven
Engels: vloeiend spreken, lezen en schrijven
Spaans: vloeiend spreken, lezen en schrijven

Vrije tijd

Atletiek (hardlopen), Kung-fu (vechtsport), schaken (doet mee aan wedstrijden), internetten, tv kijken, muziek luisteren en naar de kerk gaan.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 augustus 2011, 16:32
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door my_style Bekijk bericht
Geachte heer/mevrouw,
Dat is een goede aanhef voor een zakelijke brief, maar bij een sollicitatiebrief is het beter om na te gaan aan wie je de brief kunt richten en dan een persoonlijke aanhef gebruiken ("Geachte heer Jansen,").

Citaat:
Een week voordat de zomervakantie begon heb ik vanuit de opleiding HBO Maatschappelijk Werk en Dienstverlening een lijst doorgenomen waarin stageplaatsen beschikbaar zouden kunnen zijn. Een van deze stageplaatsen was Stichting Verslavingszorg die me interesseerde. Ik nam telefonisch contact op met een medewerker om te vragen of Stichting Verslavingszorg een open sollicitatie op prijs stelt. Graag zou ik voor de functie telefonische hulpverlener willen solliciteren.
Dit mag allemaal wel, maar dat van die lijst en contact opnemen vind ik onnodige detailinformatie. Ik zou dit wat beknopter houden, om elders in je brief te kunnen uitwijden.

Citaat:
Ik las een informatie op de website dat Stichting Verslavingszorg
"informatie" is een niet-telbaar zelfstandig naamwoord, daar kun je geen "een" voor zetten. Bovendien kun je "een informatie" in deze zin helemaal schrappen (" Ik las op de website dat Stichting Verslavingszorg ...")

Citaat:
De derde reden dat ik graag bij Stichting Verslavingszorg wil werken is dat ze overeenkomsten vertonen met mijn vorige stageplaats Vluchtelingenwerk.
"Stichting" is enkelvoud, terwijl "ze ... vertonen" bij meervoud hoort. Bij enkelvoud moet je kiezen tussen "hij", "zij" (of "ze") of "het". Volgens het Groene Boekje is "stichting" vrouwelijk en dus moet het zijn:

"... dat zij overeenkomsten vertoont met mijn vorige stageplaats Vluchtelingenwerk".

Citaat:
Mijn taken bij Vluchtelingenwerk bestond uit:
"taken" is meervoud, dus: bestonden uit.

Citaat:
Ik heb besloten om eerst bij Stichting Verslavingszorg te gaan solliciteren in plaats van bij Vluchtelingenwerk, omdat ik graag iets nieuws wilt leren en mezelf hierdoor kan ontwikkelen.
Dat is een goede motivatie, maar ik zou het iets specifieker maken. Dit roept namelijk de vraag op wat je zou willen leren bij 'Verslavingszorg' en waarom je dat niet denkt te kunnen leren bij 'Vluchtelingenwerk'. Dat zit hem misschien in de verslavingsproblematiek. Ik zou dat dan vermelden, en misschien uitwijden over wat je daarin interesseert.

"gaan" kun je schrappen in deze zin.

Het is "ik wil" i.p.v. "ik wilt".

Citaat:
Ik hoop u door middel van deze brief voldoende te kunnen informeren
De lezer heeft op dit punt de brief al gelezen en de gebruikelijke formulering is daarom: "Ik hoop u met deze brief voldoende te hebben geïnformeerd".

Citaat:
contactleggen
Dit moet zijn: contact leggen, of: contact onderhouden (eigenlijk zijn dat twee verschillende dingen).

Citaat:
2007 Sociale Dienst ****: Afdeling Fraudebestrijding
Gegevens controleren van uitkeringsgerechtigden.
Verdere toelichting van de werkzaamheden worden
niet vrijgegeven in verband met beroepsgeheim.
Dat laatste klinkt een beetje onvriendelijk en is misschien doorgeschoten juridisering. Een algemene schets van de werkzaamheden kan volgens mij niet onder het beroepsgeheim vallen (dat betreft alleen individuele gevallen, persoonsgegevens, geheime procedures e.d.).

Eventueel kun je het vriendelijker formuleren: "Deze beschrijving is beknopt, in verband met het beroepsgeheim".

Citaat:
Restaurent
Restaurant

Citaat:
Pesoonlijke
Persoonlijke

Citaat:
Toont begrip aan een ander
Empathisch, wordt dat meestal genoemd. Anders is het "begrip tonen voor een ander".

Citaat:
schaken (doet mee aan wedstrijden)
Ik ook! Wat is je rating?
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 augustus 2011, 21:12
my_style my_style is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2011
Berichten: 14
my_style is on a distinguished road
Stuur een bericht via MSN naar my_style
Standaard

hoi Rene,

bedankt voor je commentaar. Ik schrok er wel van dat er nog wat verbetert moet worden

om je vraag te beantwoorden mijn rating is 1899. Ik baalde dat ik 1 punt te weinig had om die 1900 te halen. .......en jij wat is je rating?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 augustus 2011, 21:39
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door my_style Bekijk bericht
mijn rating is 1899. Ik baalde dat ik 1 punt te weinig had om die 1900 te halen. .......en jij wat is je rating?
Ja, dat kan ik me voorstellen. Nou ja, 1 potje winnen is voldoende.

Ik zat tot een tijdje geleden ook net onder de 1900, maar na een paar goede toernooien heb ik nu 1967. We zullen zien of ik dat kan vasthouden.

Een behoorlijk openingsrepertoire opbouwen, tactiek trainen en becommentarieerde grootmeesterpartijen naspelen, is mijn schaakcarrièreadvies
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 30 augustus 2011, 21:31
my_style my_style is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2011
Berichten: 14
my_style is on a distinguished road
Stuur een bericht via MSN naar my_style
Standaard

Hoi Rene,

je bent wel een sterke schaker, een rating van 1967 ligt bijna tegen de 2000. Zover ben ik nog niet eens
Ook van plan om de 2000 te halen? Ik ben bezig mijn opening te veranderen naar Franse opening. Eerst had ik Sicilians Tamainov, maar ik heb gemerkt dat sterke spelers een anti-tamainov in hun repertoire hebben.
-------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb de sollicitatiebrief + cv aangepast. Ik heb bij de aanhef geen naam geplaatst want de organisatie zei dat ze nog niet precies weten aan wie ze die sollicitatiebrief zullen doorverwijzen. Ik heb de eerste alinea korter gemaakt en bij de derde alinea de laatste drie zinnen toegevoegd. De cv met die beroepsgeheim heb ik ook veranderd. Als je nog tijd heb om ernaar te kijken zou natuurlijk mooi zijn, dan kan ik hem direct opsturen.

Hieronder de nieuwe versie:
--------------------------------------------------------------------------------
Betreft: stageplaats telefonische hulpverlener

Geachte heer/mevrouw,

In de zomervakantie nam ik contact op met een medewerker om te vragen of stichting Verslavingszorg een open sollicitatie op prijs stelt voor een stageplaats. Graag zou ik voor de functie telefonische hulpverlener willen solliciteren.

Ik studeer op dit moment bij de Hanze Hogeschool **** en volgt de opleiding HBO Maatschappelijk Werk en Dienstverlening. Tijdens de opleiding heb ik de vakken psychologie, pedagogiek, gedragsproblemen en cliëntengesprek gevolgd. Dit heb ik goed kunnen afronden. Door in het laatste lesperiode een bepaald project te volgen heb ik kennis kunnen maken met het onderwerp verslaving en de instellingen die met deze problematiek werken. Hierdoor is mijn interesse gewekt en ik zou graag over dit onderwerp bezig willen houden door stage te lopen bij uw organisatie.

Stichting Verslavingszorg heeft een goede indruk op me gemaakt. Ik las op de website dat Stichting Verslavingszorg een christelijke organisatie is. Dit is voor mij een reden om als christen bij uw organisatie te komen werken. Ook wil ik graag mensen ondersteunen die hulp nodig hebben. Dit geeft mij voldoening en behoort tot een van de taken van iedere christen. De derde reden dat ik graag bij Stichting Verslavingszorg wil werken is dat zij overeenkomsten vertoont met mijn vorige stageplaats Vluchtelingenwerk. Beide organisaties werken namelijk cliëntgericht. Mijn taken bij Vluchtelingenwerk bestonden uit: asielzoekers informeren over vreemdelingenrecht en hun interviewen over het land van herkomst. Ik heb besloten om eerst bij Stichting Verslavingszorg te gaan solliciteren in plaats van bij Vluchtelingenwerk, omdat ik graag iets nieuws wilt leren en mezelf hierdoor kan ontwikkelen. Tot nu toe ken ik alleen de theorie van de verslavingsproblematiek via de opleiding, maar ik ben ook benieuwd hoe dat in de praktijk werkt. Stage lopen bij stichting verslavingszorg is dus op zo’n plaats.

Ik hoop u met deze brief voldoende te hebben geïnformeerd en dat dit een aanleiding mag zijn om me uit te nodigen voor een gesprek.

Hoogachtend,



Paulo


Bijlage: curriculum vitae










CURRICULUM VITAE

Persoonlijke gegevens

Voornamen: ****
Achternaam: ****
Geboortedatum: ****
Geboorteplaats: ****
Geboorteland: ****
Nationaliteit: ****
Religie: Rooms-Katholiek

Adres:
Postcode:
Woonplaats:

Telefoonnummer:
e-mail adres:

Vooropleidingen:

2002/2006
MBO Sociaal Juridisch Medewerker
Uitstroomrichting: Sociale Zekerheid

1998/2002
MAVO
Vakkenpakket: Nederlands, Duits, Engels, Wiskunde, Natuurkunde en Biologie

Werk/stages
1998 Kranten bezorgen
2005 Kaartjes verkopen aan deuren (vakantiewerk)

2005-2006 Vluchtelingenwerk ****
Taken: asielzoekers interviewen, dossiers analyseren, verslaglegging ‘vluchtverhaal’, contact leggen met de immigratiedienst en rechtshulpverleners.

Trainingscursus gevolgd, georganiseerd door Vluchtelingewerk met de volgende thema’s:

- asielprocedures
- ‘’hoe om te gaan met cliënten’’.

2007 Sociale Dienst ****: Afdeling Fraudebestrijding
Taken: het testen van bepaalde computerprogramma’s om
de gegevens van uitkeringsgerechtigen beter te kunnen
controleren.


2009/2011 Restaurant ****
Taken: afwas, catering en schoonmaak.

Persoonlijke eigenschappen
- bedachtzaam
- geduldig
- empathisch

Talenkennis
Nederlands: spreken, lezen en schrijven
Engels: vloeiend spreken, lezen en schrijven
Spaans: vloeiend spreken, lezen en schrijven

Vrije tijd

Atletiek (hardlopen), Kung-fu (vechtsport), schaken (doet mee aan wedstrijden), internetten, tv kijken, muziek luisteren en naar de kerk gaan.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 31 augustus 2011, 17:46
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door my_style Bekijk bericht
In de zomervakantie nam ik contact op met een medewerker om te vragen of stichting Verslavingszorg een open sollicitatie op prijs stelt voor een stageplaats. Graag zou ik voor de functie telefonische hulpverlener willen solliciteren.
Dit vind ik weer iets te beknopt, omdat de 2e zin niet logisch aansluit op de 1e. Het zou al beter zijn als je ertussen zou zetten "Dat was inderdaad het geval."

Ook hier geldt: noem zo mogelijk de naam van de medewerker.

"In de zomervakantie" klinkt trouwens een beetje loom en lang geleden. Ik zou liever zeggen "Onlangs ..." of "Vorige week...".

Citaat:
Ik studeer ... en volgt de opleiding
Het is "ik volg", zonder t.

Citaat:
Door in het laatste lesperiode
de laatste lesperiode

Citaat:
en ik zou graag over dit onderwerp bezig willen houden door stage te lopen bij uw organisatie.
en ik zou me graag met dit onderwerp bezighouden door ...

Citaat:
omdat ik graag iets nieuws wilt leren
ik wil, zonder t.

Citaat:
Stage lopen bij stichting verslavingszorg is dus op zo’n plaats.
Ik denk dat je "op zijn plaats" bedoelt.

Citaat:
Ook van plan om de 2000 te halen?
Van plan wel

Citaat:
Ik ben bezig mijn opening te veranderen naar Franse opening. Eerst had ik Sicilians Tamainov, maar ik heb gemerkt dat sterke spelers een anti-tamainov in hun repertoire hebben.
Grappig, ik ben de laatste tijd enkele spelers tegengekomen die van het Frans af willen, o.a. naar het Siciliaans

Succes met je sollicitatie! Laat nog eens weten in deze discussie hoe het is afgelopen...
__________________
René
Met citaat reageren
  #7  
Oud 2 september 2011, 19:34
my_style my_style is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2011
Berichten: 14
my_style is on a distinguished road
Stuur een bericht via MSN naar my_style
Standaard

de brief met correctie vanmorgen opgestuurd (ze willen het per e-mail). Vandaag nog geen reactie ontvangen....waarschijnlijk bezig met doorverwijzen. Het is een stichting die op verschillende provincies zijn gevestigd. Ik wacht wel tot volgende week, dan ga ik ze maar bellen. Je hoort het nog wel van me
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Sollicitatiebrief Sociaal Pedagogisch Hulpverlener maja23 Sollicitatiebrief en cv 1 10 maart 2010 14:10
Sollicitatiebrief Ambulant hulpverlener: graag feedback Es P Sollicitatiebrief en cv 2 27 mei 2008 13:22
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon