Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #21  
Oud 8 oktober 2010, 15:11
Jans Jans is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 september 2010
Berichten: 15
Jans is on a distinguished road
Standaard

Ik snap wel dat je je ontevreden voelt, maar kijk ook eens naar wat je wel hebt, hoe cliché het ook klinkt. Je hebt een aantal diploma's, jaren werkervaring , een huurflat, ik heb je verder ook niet over handicaps o.i.d gehoord. Dus "de wanhoop nabij" is een uitspraak die je zelf wel kunt relativeren. En je bent 28, dus nog jong.

Je zegt dat je niet commercieel bent ingesteld en dat marketing je niet aanspreekt, maar IBL is een hartstikke commerciele opleiding. 60% economie, 40% talen. Het gaat erom dat je producten op de internationale markt kunt lanceren.

Dus die opleiding is ook niet ideaal

Het valt me op dat je je zorgen maakt om zaken die nog lang niet aan de orde zijn. Zoals de vraag of je later nog wel kans maakt op de arbeidsmarkt, of het wel goed is voor je carriere... .Angst, angst, angst. Op zich heel logisch en herkenbaar, maar het leven is niet te plannen. Zo is het. Ik adviseer je om meer vanuit het hier en het nu te leven. Natuurlijk, je moet ook naar de toekomst kijken, maar je hebt diploma's, werkervaring, zo te lezen heb je veel in je mars.

En natuurlijk kan het voorkomen dat je je op een buitenlandse reis eenzaam voelt op bepaalde momenten en dat je op jezelf aangewezen bent. Zulke momenten horen erbij.

Ik zeg: doe wat je hart je ingeeft. Ga je dromen achterna, maak je niet teveel zorgen. Het staat juist goed op je c.v., zo'n buitenlandse ervaring. Dat getuigt wel van doorzettingsvermogen en lef, want je moet het toch mar doen. Maar ja, wie ben ik

Veel succes!
Met citaat reageren
  #22  
Oud 7 mei 2013, 22:25
Aquinte Aquinte is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 mei 2013
Berichten: 1
Aquinte is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cassie Bekijk bericht
Hallo allemaal. Misschien kunnen jullie mij helpen of een hart onder de riem steken. Ik heb steeds vaker het gevoel dat ik het niet meer zie zitten. Meestal leef ik maar van dag tot dag, omdat ik het somber in zie voor de toekomst. Een tijd lang voel ik mij dan vrij goed. Totdat mijn vriendin mij meerdere keren een veeg uit de pan gaf en het uitmaakte. Toen werd ik pas echt wakkergeschud en ben ik heel hard gaan nadenken over wat ik nu echt wil met m'n leven. Misschien zou je het wel de meaning of life kunnen noemen....(tot zover)
Hoi Cassie,

Ik ben razend benieuwd wat je hebt gedaan. Het is nu een aantal jaren later en ik hoop op een kleine update van je! Heb je de dromen achtervolgd?

Ik vraag dit omdat ik mijzelf herken in je verhaal .

Groetjes,
A.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 8 mei 2013, 12:54
Roque Santa Cruz Roque Santa Cruz is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 131
Roque Santa Cruz is on a distinguished road
Standaard

Hoi Cassie,

Hoe gaat het nu met je? Ik ben ontzettend benieuwd wat je nu doet en welke keuzes je hebt gemaakt.

Ik herken me heel erg in jouw verhaal. Twijfel is misschien een slechte raadgever, maar angst is een veel groter obstakel. Angst zorgt ervoor dat je niet in beweging komt en voorkomt dat je je hart volgt.

Deze speech maakt me altijd erg emotioneel. Natuurlijk heeft Jobs alle gelijk van de wereld, maar toch durf en kan ik niet mijn hart volgen (over angst gesproken):
http://www.youtube.com/watch?v=UF8uR6Z6KLc

Hopelijk geef je ons een update van je leven.

Groetjes
Met citaat reageren
  #24  
Oud 20 juli 2014, 02:54
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Duitsland is niet het beloofde land

Beste Cassie,

Als ik je een advies mag geven: vergeet het om een huis te kopen in Duitsland!
Duitsland is qua werk absoluut waardeloos, je verdient er geen ene moer, zeer veel gaat op aan de steuer (belasting). In duitsland zijn de huizen misschien goedkoper, maar als Nederlander zul je verschrikkelijk afknappen op de Duitsers en hun maatschappij.
Nederland is echt zo gek nog niet, ook al lijkt het bij tijd en wijle waardeloos.

Ik woon nu zelf een tijdje in Duitsland en het is gewoon heel lastig als auslander om je een beetje thuis te voelen. Duitsland kan je net zo verschrikkelijk ergeren als Nederland, zo niet erger. Vergeet Duitsland.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 23 juli 2014, 09:56
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Kerel, jij roept zoveel verschillende dingen in je post. Je maakt een hele onstabiele indruk; twijfel aan jezelf, je familie en kennis verklaren je voor gek, je gaat de horeca in om dat eens te leren kennen, je relatie is stuk gelopen, je doet debiteurenbeheer maar hebt informatica gedaan, hebt nog nooit gereis maar wil naar het buitenland verhuizen, je wil naar Duitsland (waarom?) maar wil ook backpacken in australie.

Ik denk dat jij eerst goed aan jezelf moet werken voordat je uberhaupt een keuze maakt over wat dan ook. Lijkt erop dat je behoorlijk wat personal issues hebt.

Just my two cents
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon