Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 augustus 2005, 16:26
Myrthe Myrthe is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2005
Berichten: 18
Myrthe is on a distinguished road
Arrow Open sollicitatie: communicatie medewerker blinden en slechtziende organisatie VISIO

Ha!

Hebben jullie eventjes tijd om eens grondig naar mijn brief te kijken? Het is mijn eerste echt officiele sollicitatiebrief. Het is de bedoeling dat ik deze maandag 29 op de post ga doen nadat ik opmerkingen verwerkt heb!

Alvast hartelijk dank!
Groetjes Myrthe

* Ik schrijf naar een blinden- en slechtziendenorganisatie. Ikzelf vond de openingszin daarom wel een rake treffer, maar misschien zijn er mensen die dit te ‘hard’ vinden en vinden dat ik hiermee juist de plank missla?
*Mijn broer heeft een oogziekte en kan heel slecht zien. Mijn ‘schoon-opa’ was zeer slechtziend en moest zich met allerlei hulpmiddelen zien te redden. Dit is de ‘ervaring’ die ik heb. Komt mijn brief realistisch over of krijgt men nu het idee dat ik alles al ken rondom blind zijn etc?
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc kort over visio.doc‎ (25,5 KB, 328x gelezen)
Bestandstype: doc Sollicitaiebrief Visio proef1 forum.doc‎ (28,5 KB, 1604x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 augustus 2005, 13:27
Marian Marian is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2005
Berichten: 8
Marian is on a distinguished road
Standaard Re: open sollicitatie: communicatie medewerker blinden en slechtziende organisatie VISIO

Hoi Myrthe


IK heb je brief gelezen en vind hem zeer indrukwekkend.
Kan eigenlijk niks anders zeggen dan dat.

Ik heb er zelf ook een stukje uitgehaald voor mijn eigen brief.

Ben benieuwd naar de reactie's

Marian
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 augustus 2005, 15:44
Lyanne de Waal
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: open sollicitatie: communicatie medewerker blinden en slechtziende organisatie VI

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Myrthe
Ikzelf vond de openingszin daarom wel een rake treffer, maar misschien zijn er mensen die dit te ‘hard’ vinden en vinden dat ik hiermee juist de plank missla?
Ik vind hem gewaagd, maar dat kan. Vetgedrukt en centreren vind ik echt een tikje té. In plaats van persoon zou ik zeggen "medewerker".

In plaats van "deze, en dergelijke" misschien eenvoudiger "een dergelijke" of "zo'n".

"Een bijdrage leveren geeft mij veel voldoening."
Een bijdrage waaraan? denk ik dan als lezer.

Pas op met dat empathisch vermogen. Het klinkt een beetje onbescheiden. Laat liever blijken dat je het hebt, dan dat te beweren. Het stukje dat daarop volgt, over iemand in je naaste omgeving, is goed. Kun je daar niet een aanknopingspunt in vinden? Bijvoorbeeld wat je van de behoeften van die persoon weet, of wat jij voor hem of haar hebt betekend?

Citaat:
Mijn broer heeft een oogziekte en kan heel slecht zien. Mijn ‘schoon-opa’ was zeer slechtziend en moest zich met allerlei hulpmiddelen zien te redden. Dit is de ‘ervaring’ die ik heb.
Vertel dat dan in de brief!

Verder zou ik iets meer zeggen over wat je bij die organisatie hoopt te gaan doen en wat je voor ze kunt betekenen. En wat minder over wat je voor andere organisaties en in je opleiding gedaan hebt.

Ik zou bijvoorbeeld het element "persoonlijke behoeftes van ieder individu" uit de openingszin verder in de brief laten terugkomen, anders is het misschien zo'n loze kreet.

Lastig hè, zo'n sollicitatiebrief schrijven?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 augustus 2005, 22:05
Myrthe Myrthe is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2005
Berichten: 18
Myrthe is on a distinguished road
Standaard Re: open sollicitatie: communicatie medewerker blinden en slechtziende organisatie VISIO

pfufff!!!! ik heb dus nog heel wat te doen dit weekend :-)))
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 augustus 2005, 14:57
Myrthe Myrthe is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2005
Berichten: 18
Myrthe is on a distinguished road
Standaard Re: open sollicitatie: communicatie medewerker blinden en slechtziende organisatie VISIO

dit is mijn versie geworden. IK verstuur hem vanmiddag!


kijk en huiver :-)

groetjes Myrthe
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc Sollicitatiebrief Visio versie 2 wat kan ik voor hen doen.doc‎ (29,0 KB, 667x gelezen)
Met citaat reageren
  #6  
Oud 15 juni 2006, 13:05
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Open sollicitatie: communicatie medewerker blinden en slechtziende organisatie VISIO

Ik zou je naam en adres er ook bij zetten anders weten ze niet naar wie ze het antwoord moeten sturen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Pakkende 1e zin open sollicitatie sterretje24 Sollicitatiebrief en cv 3 6 januari 2006 17:49
Gaarne jullie reaktie op mijn open sollicitatie Gerd Jansen Sollicitatiebrief en cv 1 27 november 2005 00:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon